Gå til innhold



Foto

Landstreffet 2010!!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
86 replies to this topic

#21 Flakiv

Flakiv

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 58 Innlegg:

Posted 15 February 2010 - 11:18

QUOTE(minim @ 15 Feb 2010, 11:13) <{POST_SNAPBACK}>
Når du nevner raskeste vei står jeg fortsatt ved min påstand ang. E6. Man kan holde et mye høyere snitt her enn over fjellet ved ringebu.. Bare husk å slakk ned på gjennomsnittsmålingen før dombås smile.gif


Da må du huske at det ikke er noen målinger over fjellet :-) Har bodd slik til at denne veien er kjørt relativt mange ganger og hvis du hensyntar normal trafikk er vi nok ikke helt enige her nei :-)

#22 Initium

Initium

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1638 Innlegg:

Posted 17 February 2010 - 15:40

Leser på forumet til NGK at styret utreder et helt ANNET sted å ha landstreff...., men det er vel ca sånn det bruker være...

Men Sogn, bor det noen der da ? rolleyes.gif

Uansett åssen man snur & vender på ting, det er jo på det som kalles " sentrale Østlandsområdet " det bor flest folk.
Og fins flest G biler.

Jeg er ikke på noen måte negativ til å legge treff hvor det skulle være, men jeg tror, med vekt på tror, at beliggenheten til Elvedalen var hovedkriteriet for sucess i 2009. Det er ikke lengre enn at mange " Oslo-biler *" som ikke kunne være tilstede hele helga, likevel kunne ta en tur for å hilse på.

Jeg vil gjerne at både Bilkar, Mercemann og de andre gutta " nord for Sinsenkrysset " skal få kortere veg å kjøre, men ser samtidig at man da veldig raskt får avskalling i andre enden. Dette blir en balansegang, før noen trekker konklusjon syns jeg iaf man bør ta en avstemming eller poll for å lodde interessen hos de forskjellige.

Just mine 5 cent, jeg vet ikke engang om jeg har anledning / kan dra uansett.

Edit: ideelt sett burde treffet vært på Rena. Men der får vi vel ikke lov å kjøre lengre, desverre...

* Med Oslo mener jeg her området fra Svenskegrensen til Larvik

Edited by Initium, 17 February 2010 - 15:56.

Man behøver ikke være snekker for å se om en vegg er i lodd.....
Lost in Iceland.....

#23 Haugen87

Haugen87

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 31 Innlegg:

Posted 17 February 2010 - 17:12

QUOTE(minim @ 15 Feb 2010, 11:13) <{POST_SNAPBACK}>
Når du nevner raskeste vei står jeg fortsatt ved min påstand ang. E6. Man kan holde et mye høyere snitt her enn over fjellet ved ringebu.. Bare husk å slakk ned på gjennomsnittsmålingen før dombås smile.gif

Edit: Det er i følge google 19km lengre å kjøre E6, men det henter du lett inn ved å slippe å krongle deg opp på fjellet ved ringebu, humpe deg over fjellet på relativt dårlig veistandard, krongle deg ned i folldalen og forsette på dårligere veistandard opp til hjerkinn derfra. Holder du et snitt på 10km/t mer pr. time ved å kjøre E6 så er du før på hjerkinn ved å kjøre denne veien. Det kommer vel litt an på om man ligger i fartsgrensen hele veien eller om man ligger i "marsjfart" så det er vel litt relativt wink.gif Jeg har prøvd begge veiene opp til flere ganger når jeg jobbet i Trondheim og er ikke i tvil om hva som er raskest for min del ihvertfall.


Ser til min forskrekkelse at du skriv om gjennomsnitttmåling før dombås... Eg og ein kompis var nedover der og henta ein bil i helga og vi visste lite om at de var snittmåling der... So kan du beskrive litt kor snittmålinga er? Er de i 50-60-70 eller 80 sone??? Begynne å få ein følelse av at kompisen min kan bli fattig... huh.gif
MHA

#24 Bjørnar K

Bjørnar K

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 337 Innlegg:

Posted 17 February 2010 - 17:26

QUOTE(Initium @ 17 Feb 2010, 15:40) <{POST_SNAPBACK}>
Leser på forumet til NGK at styret utreder et helt ANNET sted å ha landstreff...., men det er vel ca sånn det bruker være...

Men Sogn, bor det noen der da ? rolleyes.gif

Uansett åssen man snur & vender på ting, det er jo på det som kalles " sentrale Østlandsområdet " det bor flest folk.
Og fins flest G biler.

Jeg er ikke på noen måte negativ til å legge treff hvor det skulle være, men jeg tror, med vekt på tror, at beliggenheten til Elvedalen var hovedkriteriet for sucess i 2009. Det er ikke lengre enn at mange " Oslo-biler *" som ikke kunne være tilstede hele helga, likevel kunne ta en tur for å hilse på.

Jeg vil gjerne at både Bilkar, Mercemann og de andre gutta " nord for Sinsenkrysset " skal få kortere veg å kjøre, men ser samtidig at man da veldig raskt får avskalling i andre enden. Dette blir en balansegang, før noen trekker konklusjon syns jeg iaf man bør ta en avstemming eller poll for å lodde interessen hos de forskjellige.

Just mine 5 cent, jeg vet ikke engang om jeg har anledning / kan dra uansett.

Edit: ideelt sett burde treffet vært på Rena. Men der får vi vel ikke lov å kjøre lengre, desverre...

* Med Oslo mener jeg her området fra Svenskegrensen til Larvik




Hei å Hopp smile.gif
Ikke det at jeg ska lage kvalm eller er medlem for den del...
Men jeg er medlem i div landsdekkende organisajoner og feles for disse er :
Alt nord for sinsenkrysset er amerika.
Poenget mitt er at det er like langt for oss og kjøre til oslo som det er for dere og kjøre til trøndelag.

Når det er sagt blir det den siste diskusjonen i forbidelse med dette innleget..
Håper at vi får et kjempe treff i trøndelag, så skal jeg komme med hilux`n for å hilse på smile.gif

Mhv
Bjørnar

Bjørnar Karlsen
7100 Rissa
97757953
kallegut@online.no

#25 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 17 February 2010 - 17:34

QUOTE(Haugen87 @ 17 Feb 2010, 17:12) <{POST_SNAPBACK}>
Ser til min forskrekkelse at du skriv om gjennomsnitttmåling før dombås... Eg og ein kompis var nedover der og henta ein bil i helga og vi visste lite om at de var snittmåling der... So kan du beskrive litt kor snittmålinga er? Er de i 50-60-70 eller 80 sone??? Begynne å få ein følelse av at kompisen min kan bli fattig... huh.gif


Hehe. Du er ikke den først. Når vi var på tur til Artic Circle Raceway i fjor bremset jeg ned forran den første boksen (som forøvrig ikke ble varslet av fotoboksvarsleren på gpsen) og når det kom en boks til (steg fort til marsjfart igjen) etter en kort stund kom jeg til å tenke på snittmålingen. Dette var midt på natten så vi bare stoppa midt i veibanen, heiv på nødblink, og sto der i et halvt minutt/minutt for å være sikre tongue.gif Boksene står i en 80-sone.

Det står litt om boksene her (om du ser i et lite felt til høyre er der flere artikkler om den)
http://www.gd.no/nyh...icle4581243.ece

#26 Initium

Initium

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1638 Innlegg:

Posted 17 February 2010 - 17:50

QUOTE(Bjørnar K @ 17 Feb 2010, 18:26) <{POST_SNAPBACK}>
Men jeg er medlem i div landsdekkende organisajoner og feles for disse er :
Alt nord for sinsenkrysset er amerika.
Poenget mitt er at det er like langt for oss og kjøre til oslo som det er for dere og kjøre til trøndelag.


Det er jeg 100% enig i.
Problemet er at 35 mil er værre for noen enn for andre.
Mens noen tar det med et smil, lar andre være å møte opp

Tar man ikke hensyn til det, blir det få deltagere.

OBS - tilhører ikke selv den gruppen, men kjenner lusa på gangen.. dry.gif

Man behøver ikke være snekker for å se om en vegg er i lodd.....
Lost in Iceland.....

#27 Haugen87

Haugen87

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 31 Innlegg:

Posted 17 February 2010 - 17:55

QUOTE(minim @ 17 Feb 2010, 17:34) <{POST_SNAPBACK}>
Hehe. Du er ikke den først. Når vi var på tur til Artic Circle Raceway i fjor bremset jeg ned forran den første boksen (som forøvrig ikke ble varslet av fotoboksvarsleren på gpsen) og når det kom en boks til (steg fort til marsjfart igjen) etter en kort stund kom jeg til å tenke på snittmålingen. Dette var midt på natten så vi bare stoppa midt i veibanen, heiv på nødblink, og sto der i et halvt minutt/minutt for å være sikre tongue.gif Boksene står i en 80-sone.

Det står litt om boksene her (om du ser i et lite felt til høyre er der flere artikkler om den)
http://www.gd.no/nyh...icle4581243.ece


Sopass... Får håpe de var der vi låg i kø bak nokre tullinga som var på søndagstur då... smile.gif Var heldigvis ikkje eg som køyrde men blir surt for kompisen min om han får eit brev frå politiet i postkassen...
MHA

#28 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 17 February 2010 - 17:59

QUOTE(Haugen87 @ 17 Feb 2010, 17:55) <{POST_SNAPBACK}>
Sopass... Får håpe de var der vi låg i kø bak nokre tullinga som var på søndagstur då... smile.gif Var heldigvis ikkje eg som køyrde men blir surt for kompisen min om han får eit brev frå politiet i postkassen...


Det blir fryktelig offtopic, men sørg for å få sett på bildet uansett før det blir vedtatt. Er det av tvilsom kvalitet så var det sikkert ikkje han som kjørte smile.gif

#29 Roar Sæther

Roar Sæther

    El Presidente!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 17 February 2010 - 18:24

I forhold til avstander, var planen å komme litt lenger nord, slik at reisen for de som kommer eks fra Tromsø, kan synes at det er grei avstand. Akkurat det at trønderne får kort vei er vel heller en tilfeldighet. tongue.gif

Jeg for min del får ca 60 mil. Håper at andre, som meg, ser dette som en fin tur mulighet.

Vestlandet er sikkert ett flott alternativ, så hvis majoriteten synes det er bedre, reiser vi dit i stedet biggrin.gif

Ingenting som er vanskelig, og det umulige tar bare litt lenger tid biggrin.gif

Edited by Roar Sæther, 17 February 2010 - 18:27.

oops!?!


#30 Initium

Initium

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1638 Innlegg:

Posted 17 February 2010 - 18:50

QUOTE(Roar Sæther @ 17 Feb 2010, 19:24) <{POST_SNAPBACK}>
I forhold til avstander, var planen å komme litt lenger nord, slik at reisen for de som kommer eks fra Tromsø, kan synes at det er grei avstand.


Jeg er på ingen måte uenig i at det kan virke " rettferdig ".

Man må bare være klar over at ved å legge treffet så det blir enklere for 3-5 personer, så kan man RISIKERE at 20stk uteblir pga kjøreavstand.

Som sagt, tenk over saken. Jeg har vært med på å legge treff til rette for de få, og opplevd at de ikke kunne komme likevel, pga jobb / sykdom eller andre forhold. Da blir det litt kjedelig at ingen andre kommer heller... smile.gif

Man behøver ikke være snekker for å se om en vegg er i lodd.....
Lost in Iceland.....

#31 Østerklev

Østerklev

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3360 Innlegg:

Posted 17 February 2010 - 19:44

Denne diskusjonen går visst både her og på klubbforumet. Det viser behovet for å bestemme seg for hvor en skal konsentrere diskusjonsforum, her eller på g-wagen.no. Jeg gidder i alle fall ikke å gjenta meg selv begge steder.
Øyvind

-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring

#32 Bilkar

Bilkar

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1307 Innlegg:

Posted 17 February 2010 - 21:45

QUOTE(Initium @ 17 Feb 2010, 18:50) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg er på ingen måte uenig i at det kan virke " rettferdig ".

Man må bare være klar over at ved å legge treffet så det blir enklere for 3-5 personer, så kan man RISIKERE at 20stk uteblir pga kjøreavstand.

Som sagt, tenk over saken. Jeg har vært med på å legge treff til rette for de få, og opplevd at de ikke kunne komme likevel, pga jobb / sykdom eller andre forhold. Da blir det litt kjedelig at ingen andre kommer heller... smile.gif


3-5? er jo vertfall 15 G i trønderlag bare som stiller, hvis det blir oppdal biggrin.gif + de "litt" lengre nord tongue.gif
Jeg er så heldig at bilen min går på diesel og godt humør/kjøreglede. Så kommer uansett hvor i norges land treffet blir biggrin.gif

Bare litt synd at mange (men absolut ikke alle) sør for dovre ikke tenker slik...
Offroad og DieselPower!
Stian Overland 92258329

#33 Roar Sæther

Roar Sæther

    El Presidente!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 17 February 2010 - 21:55

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Heldigvis har det ikke vært noen som har lagt seg på magen å blånekta enda cool.gif

Kan jo være greit å holde denne tråden ved liv, for at de fleste skal få yttre sitt. Samme hvor og når, så er det nok noen som ikke kan. For de som kommer på landstreffet, samme hvor det blir, skal det bli morro å kjøre og skravle sammen igjen.

Gleder meg smile.gif

Edited by Roar Sæther, 17 February 2010 - 22:06.

oops!?!


#34 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 17 February 2010 - 22:29

Er det lov å stille som tilskuer på en av dagene? smile.gif

#35 Bilkar

Bilkar

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1307 Innlegg:

Posted 17 February 2010 - 22:33

QUOTE(minim @ 17 Feb 2010, 22:29) <{POST_SNAPBACK}>
Er det lov å stille som tilskuer på en av dagene? smile.gif


Nei, men du kan være passasjer biggrin.gif hehe
Offroad og DieselPower!
Stian Overland 92258329

#36 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 17 February 2010 - 22:46

QUOTE(Bilkar @ 17 Feb 2010, 22:33) <{POST_SNAPBACK}>
Nei, men du kan være passasjer biggrin.gif hehe


Enda bedre!

#37 Jagman

Jagman

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 17 February 2010 - 23:18

QUOTE(Roar Sæther @ 17 Feb 2010, 22:55) <{POST_SNAPBACK}>
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Heldigvis har det ikke vært noen som har lagt seg på magen å blånekta enda cool.gif

Kan jo være greit å holde denne tråden ved liv, for at de fleste skal få yttre sitt. Samme hvor og når, så er det nok noen som ikke kan. For de som kommer på landstreffet, samme hvor det blir, skal det bli morro å kjøre og skravle sammen igjen.

Gleder meg smile.gif


Denne diskusjonen har vi tidligere hatt i Jaguar klubben også, men treff har det blitt rundt omkring i hele sørnorge (Trondhjem og sørover). Om ikke alle fra østlandet gidder å komme, så fanger tar vi det igjen med tilsig fra andre deler av landet...

At treffet havner i nærheten av Trøndelag får jo alle nyte godt av; da blir kar'ken fersker'!

Fint at det er såpass engsjement rundt landstreffet. Det setter vi i styret pris på!


Med vennlig hilsen
Bård Th Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1982 X / Jaguar XJ40 V12 1994 / Jaguar XJ12 Serie III 1986 / Daimler Double Six 1984
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 Serie I 1973 / Jaguar XJ12 Serie II 1978 / Jaguar XJ8 Sport 1998 / E Type Serie 1.5

#38 Roar Sæther

Roar Sæther

    El Presidente!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 18 February 2010 - 00:07

QUOTE(minim @ 17 Feb 2010, 22:29) <{POST_SNAPBACK}>
Er det lov å stille som tilskuer på en av dagene? smile.gif


Bare en av dagene??!

Du blir henta når vi passerer deg langs E6 på torsdag, og slengt av igjen, natt til mandag.

Slengt av med ett smil om munnen biggrin.gif
oops!?!


#39 asmo

asmo

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 598 Innlegg:

Posted 18 February 2010 - 07:23

QUOTE(Roar Sæther @ 18 Feb 2010, 01:07) <{POST_SNAPBACK}>
Slengt av med ett smil om munnen biggrin.gif

Evt kjører hjem i gamlevogna di fordi du har tatt til fornuft og kjøpt den tilbake. PTO eller ei.

#40 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 18 February 2010 - 11:33

QUOTE(Roar Sæther @ 18 Feb 2010, 00:07) <{POST_SNAPBACK}>
Bare en av dagene??!

Du blir henta når vi passerer deg langs E6 på torsdag, og slengt av igjen, natt til mandag.

Slengt av med ett smil om munnen biggrin.gif


Tenkte å ta to-hjulingen nordover en av dagene, men dette kan jo være en enda bedre løsning. Så kan jeg gjøre som asmo sier å kjøre gamle bilen din hjem når du har kjøpt den igjen wink.gif