Da må du huske at det ikke er noen målinger over fjellet :-) Har bodd slik til at denne veien er kjørt relativt mange ganger og hvis du hensyntar normal trafikk er vi nok ikke helt enige her nei :-)
Landstreffet 2010!!
#21
Posted 15 February 2010 - 11:18
Da må du huske at det ikke er noen målinger over fjellet :-) Har bodd slik til at denne veien er kjørt relativt mange ganger og hvis du hensyntar normal trafikk er vi nok ikke helt enige her nei :-)
#22
Posted 17 February 2010 - 15:40
Men Sogn, bor det noen der da ?
Uansett åssen man snur & vender på ting, det er jo på det som kalles " sentrale Østlandsområdet " det bor flest folk.
Og fins flest G biler.
Jeg er ikke på noen måte negativ til å legge treff hvor det skulle være, men jeg tror, med vekt på tror, at beliggenheten til Elvedalen var hovedkriteriet for sucess i 2009. Det er ikke lengre enn at mange " Oslo-biler *" som ikke kunne være tilstede hele helga, likevel kunne ta en tur for å hilse på.
Jeg vil gjerne at både Bilkar, Mercemann og de andre gutta " nord for Sinsenkrysset " skal få kortere veg å kjøre, men ser samtidig at man da veldig raskt får avskalling i andre enden. Dette blir en balansegang, før noen trekker konklusjon syns jeg iaf man bør ta en avstemming eller poll for å lodde interessen hos de forskjellige.
Just mine 5 cent, jeg vet ikke engang om jeg har anledning / kan dra uansett.
Edit: ideelt sett burde treffet vært på Rena. Men der får vi vel ikke lov å kjøre lengre, desverre...
* Med Oslo mener jeg her området fra Svenskegrensen til Larvik
Edited by Initium, 17 February 2010 - 15:56.
Lost in Iceland.....
#23
Posted 17 February 2010 - 17:12
Edit: Det er i følge google 19km lengre å kjøre E6, men det henter du lett inn ved å slippe å krongle deg opp på fjellet ved ringebu, humpe deg over fjellet på relativt dårlig veistandard, krongle deg ned i folldalen og forsette på dårligere veistandard opp til hjerkinn derfra. Holder du et snitt på 10km/t mer pr. time ved å kjøre E6 så er du før på hjerkinn ved å kjøre denne veien. Det kommer vel litt an på om man ligger i fartsgrensen hele veien eller om man ligger i "marsjfart" så det er vel litt relativt Jeg har prøvd begge veiene opp til flere ganger når jeg jobbet i Trondheim og er ikke i tvil om hva som er raskest for min del ihvertfall.
Ser til min forskrekkelse at du skriv om gjennomsnitttmåling før dombås... Eg og ein kompis var nedover der og henta ein bil i helga og vi visste lite om at de var snittmåling der... So kan du beskrive litt kor snittmålinga er? Er de i 50-60-70 eller 80 sone??? Begynne å få ein følelse av at kompisen min kan bli fattig...
#24
Posted 17 February 2010 - 17:26
Men Sogn, bor det noen der da ?
Uansett åssen man snur & vender på ting, det er jo på det som kalles " sentrale Østlandsområdet " det bor flest folk.
Og fins flest G biler.
Jeg er ikke på noen måte negativ til å legge treff hvor det skulle være, men jeg tror, med vekt på tror, at beliggenheten til Elvedalen var hovedkriteriet for sucess i 2009. Det er ikke lengre enn at mange " Oslo-biler *" som ikke kunne være tilstede hele helga, likevel kunne ta en tur for å hilse på.
Jeg vil gjerne at både Bilkar, Mercemann og de andre gutta " nord for Sinsenkrysset " skal få kortere veg å kjøre, men ser samtidig at man da veldig raskt får avskalling i andre enden. Dette blir en balansegang, før noen trekker konklusjon syns jeg iaf man bør ta en avstemming eller poll for å lodde interessen hos de forskjellige.
Just mine 5 cent, jeg vet ikke engang om jeg har anledning / kan dra uansett.
Edit: ideelt sett burde treffet vært på Rena. Men der får vi vel ikke lov å kjøre lengre, desverre...
* Med Oslo mener jeg her området fra Svenskegrensen til Larvik
Hei å Hopp
Ikke det at jeg ska lage kvalm eller er medlem for den del...
Men jeg er medlem i div landsdekkende organisajoner og feles for disse er :
Alt nord for sinsenkrysset er amerika.
Poenget mitt er at det er like langt for oss og kjøre til oslo som det er for dere og kjøre til trøndelag.
Når det er sagt blir det den siste diskusjonen i forbidelse med dette innleget..
Håper at vi får et kjempe treff i trøndelag, så skal jeg komme med hilux`n for å hilse på
Mhv
Bjørnar
7100 Rissa
97757953
kallegut@online.no
#25
Posted 17 February 2010 - 17:34
Hehe. Du er ikke den først. Når vi var på tur til Artic Circle Raceway i fjor bremset jeg ned forran den første boksen (som forøvrig ikke ble varslet av fotoboksvarsleren på gpsen) og når det kom en boks til (steg fort til marsjfart igjen) etter en kort stund kom jeg til å tenke på snittmålingen. Dette var midt på natten så vi bare stoppa midt i veibanen, heiv på nødblink, og sto der i et halvt minutt/minutt for å være sikre Boksene står i en 80-sone.
Det står litt om boksene her (om du ser i et lite felt til høyre er der flere artikkler om den)
http://www.gd.no/nyh...icle4581243.ece
#26
Posted 17 February 2010 - 17:50
Alt nord for sinsenkrysset er amerika.
Poenget mitt er at det er like langt for oss og kjøre til oslo som det er for dere og kjøre til trøndelag.
Det er jeg 100% enig i.
Problemet er at 35 mil er værre for noen enn for andre.
Mens noen tar det med et smil, lar andre være å møte opp
Tar man ikke hensyn til det, blir det få deltagere.
OBS - tilhører ikke selv den gruppen, men kjenner lusa på gangen..
Lost in Iceland.....
#27
Posted 17 February 2010 - 17:55
Det står litt om boksene her (om du ser i et lite felt til høyre er der flere artikkler om den)
http://www.gd.no/nyh...icle4581243.ece
Sopass... Får håpe de var der vi låg i kø bak nokre tullinga som var på søndagstur då... Var heldigvis ikkje eg som køyrde men blir surt for kompisen min om han får eit brev frå politiet i postkassen...
#28
Posted 17 February 2010 - 17:59
Det blir fryktelig offtopic, men sørg for å få sett på bildet uansett før det blir vedtatt. Er det av tvilsom kvalitet så var det sikkert ikkje han som kjørte
#29
Posted 17 February 2010 - 18:24
Jeg for min del får ca 60 mil. Håper at andre, som meg, ser dette som en fin tur mulighet.
Vestlandet er sikkert ett flott alternativ, så hvis majoriteten synes det er bedre, reiser vi dit i stedet
Ingenting som er vanskelig, og det umulige tar bare litt lenger tid
Edited by Roar Sæther, 17 February 2010 - 18:27.
#30
Posted 17 February 2010 - 18:50
Jeg er på ingen måte uenig i at det kan virke " rettferdig ".
Man må bare være klar over at ved å legge treffet så det blir enklere for 3-5 personer, så kan man RISIKERE at 20stk uteblir pga kjøreavstand.
Som sagt, tenk over saken. Jeg har vært med på å legge treff til rette for de få, og opplevd at de ikke kunne komme likevel, pga jobb / sykdom eller andre forhold. Da blir det litt kjedelig at ingen andre kommer heller...
Lost in Iceland.....
#31
Posted 17 February 2010 - 19:44
-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring
#32
Posted 17 February 2010 - 21:45
Man må bare være klar over at ved å legge treffet så det blir enklere for 3-5 personer, så kan man RISIKERE at 20stk uteblir pga kjøreavstand.
Som sagt, tenk over saken. Jeg har vært med på å legge treff til rette for de få, og opplevd at de ikke kunne komme likevel, pga jobb / sykdom eller andre forhold. Da blir det litt kjedelig at ingen andre kommer heller...
3-5? er jo vertfall 15 G i trønderlag bare som stiller, hvis det blir oppdal + de "litt" lengre nord
Jeg er så heldig at bilen min går på diesel og godt humør/kjøreglede. Så kommer uansett hvor i norges land treffet blir
Bare litt synd at mange (men absolut ikke alle) sør for dovre ikke tenker slik...
Stian Overland 92258329
#33
Posted 17 February 2010 - 21:55
Heldigvis har det ikke vært noen som har lagt seg på magen å blånekta enda
Kan jo være greit å holde denne tråden ved liv, for at de fleste skal få yttre sitt. Samme hvor og når, så er det nok noen som ikke kan. For de som kommer på landstreffet, samme hvor det blir, skal det bli morro å kjøre og skravle sammen igjen.
Gleder meg
Edited by Roar Sæther, 17 February 2010 - 22:06.
#34
Posted 17 February 2010 - 22:29
#35
Posted 17 February 2010 - 22:33
Nei, men du kan være passasjer hehe
Stian Overland 92258329
#36
Posted 17 February 2010 - 22:46
#37
Posted 17 February 2010 - 23:18
Heldigvis har det ikke vært noen som har lagt seg på magen å blånekta enda
Kan jo være greit å holde denne tråden ved liv, for at de fleste skal få yttre sitt. Samme hvor og når, så er det nok noen som ikke kan. For de som kommer på landstreffet, samme hvor det blir, skal det bli morro å kjøre og skravle sammen igjen.
Gleder meg
Denne diskusjonen har vi tidligere hatt i Jaguar klubben også, men treff har det blitt rundt omkring i hele sørnorge (Trondhjem og sørover). Om ikke alle fra østlandet gidder å komme, så fanger tar vi det igjen med tilsig fra andre deler av landet...
At treffet havner i nærheten av Trøndelag får jo alle nyte godt av; da blir kar'ken fersker'!
Fint at det er såpass engsjement rundt landstreffet. Det setter vi i styret pris på!
Bård Th Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1982 X / Jaguar XJ40 V12 1994 / Jaguar XJ12 Serie III 1986 / Daimler Double Six 1984
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 Serie I 1973 / Jaguar XJ12 Serie II 1978 / Jaguar XJ8 Sport 1998 / E Type Serie 1.5
#38
Posted 18 February 2010 - 00:07
Bare en av dagene??!
Du blir henta når vi passerer deg langs E6 på torsdag, og slengt av igjen, natt til mandag.
Slengt av med ett smil om munnen
#39
Posted 18 February 2010 - 07:23
Evt kjører hjem i gamlevogna di fordi du har tatt til fornuft og kjøpt den tilbake. PTO eller ei.
#40
Posted 18 February 2010 - 11:33
Du blir henta når vi passerer deg langs E6 på torsdag, og slengt av igjen, natt til mandag.
Slengt av med ett smil om munnen
Tenkte å ta to-hjulingen nordover en av dagene, men dette kan jo være en enda bedre løsning. Så kan jeg gjøre som asmo sier å kjøre gamle bilen din hjem når du har kjøpt den igjen