Gå til innhold



Foto

Diverse spm om Kawasaki KX 80


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
11 replies to this topic

#1 skru.i.skæven

skru.i.skæven

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 12 Innlegg:

Posted 14 February 2010 - 14:36

lav og høy modell - er dette store eller små hjul? Vil en kawasaki kx 80 høy bli for liten til en mann på 185cm og 100 kg?
Noen som skal selge?
Er det merkbar forskjell på kx 80 og kx 85?

Edited by skru.i.skæven, 14 February 2010 - 22:37.


#2 O.J

O.J

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 113 Innlegg:

Posted 14 February 2010 - 18:27

QUOTE(skru.i.skæven @ 14 Feb 2010, 14:36) <{POST_SNAPBACK}>
lav og høy modell - er dette store eller små hjul? Vil en kawasaki kx 85 høy bli for liten til en mann på 185cm og 100 kg?
Noen som skal selge?


Lav modell= små hjul (som regel)
Høy modell= levert med små eller "store" hjul.
I utgangspunktet blir en høy KX 85 alt for liten for en på den størrelsen du beskriver.
Gå for minimum en 125 (Blir i minste laget det og..)
Skal du frese rundt på jordet, kjøre i skauen eller på bane?

#3 skru.i.skæven

skru.i.skæven

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 12 Innlegg:

Posted 14 February 2010 - 20:13

QUOTE(O.J @ 14 Feb 2010, 18:27) <{POST_SNAPBACK}>
Lav modell= små hjul (som regel)
Høy modell= levert med små eller "store" hjul.
I utgangspunktet blir en høy KX 85 alt for liten for en på den størrelsen du beskriver.
Gå for minimum en 125 (Blir i minste laget det og..)
Skal du frese rundt på jordet, kjøre i skauen eller på bane?

Det er bare for å ha det morro på grusveien her hjemme og på jorde når det er treska smile.gif

Edited by skru.i.skæven, 14 February 2010 - 20:14.


#4 Kurt (kvasi)

Kurt (kvasi)

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 878 Innlegg:

Posted 14 February 2010 - 20:52

Jeg er enig med O.J over her. 125 eller helst 250 bør du ha.. På 250 er det såpass moment at du slipper å jage på fullt turtall hele tiden.

#5 skru.i.skæven

skru.i.skæven

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 12 Innlegg:

Posted 14 February 2010 - 22:34

QUOTE(Kurt (kvasi) @ 14 Feb 2010, 20:52) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg er enig med O.J over her. 125 eller helst 250 bør du ha.. På 250 er det såpass moment at du slipper å jage på fullt turtall hele tiden.

Når jeg bare skal kjøre på en grusvei hjemme? tongue.gif

#6 O.J

O.J

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 113 Innlegg:

Posted 15 February 2010 - 07:17

QUOTE(skru.i.skæven @ 14 Feb 2010, 22:34) <{POST_SNAPBACK}>
Når jeg bare skal kjøre på en grusvei hjemme? tongue.gif


Når du er såpass lang og tung så blir en KX85 for liten for deg rent fysisk. Motoren vil måtte jobbe alt for tungt selv om du skal kjøre på grusvei. Husk at disse er lagd for 12-14 åringer, som veier mye mindre.
En 125 blir grei nok rent fysisk, men motormessig blir nok den raskt litt sped og.
Hvis du ikke har kjørt noe sykkel før, så er det greit og starte med en 125.
Høy KX85 hadde jeg ikke valgt. Den passer rett og slett ikke en på din størrelse.
Lykke til, og bare for å ha advart deg: Blir du først bitt av cross basillen, så ... biggrin.gif



#7 skru.i.skæven

skru.i.skæven

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 12 Innlegg:

Posted 15 February 2010 - 07:19

QUOTE(O.J @ 15 Feb 2010, 07:17) <{POST_SNAPBACK}>
Når du er såpass lang og tung så blir en KX85 for liten for deg rent fysisk. Motoren vil måtte jobbe alt for tungt selv om du skal kjøre på grusvei. Husk at disse er lagd for 12-14 åringer, som veier mye mindre.
En 125 blir grei nok rent fysisk, men motormessig blir nok den raskt litt sped og.
Hvis du ikke har kjørt noe sykkel før, så er det greit og starte med en 125.
Høy KX85 hadde jeg ikke valgt. Den passer rett og slett ikke en på din størrelse.
Lykke til, og bare for å ha advart deg: Blir du først bitt av cross basillen, så ... biggrin.gif

Jeg har kjørt cross på bane smile.gif

#8 O.J

O.J

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 113 Innlegg:

Posted 15 February 2010 - 07:40

QUOTE(skru.i.skæven @ 15 Feb 2010, 07:19) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg har kjørt cross på bane smile.gif


Da ville jeg gått for en 125.
250 (to-takt) kan bli litt heftig, og 250F (fire takt) er det litt mer jobb å skru på og endel dyrere hvis noe ryker.
Føler du at du kan kjøre, er en 250 det du burde ha p.g.a størrelse, men den krever litt disiplin for å håndtere. tongue.gif


#9 skru.i.skæven

skru.i.skæven

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 12 Innlegg:

Posted 15 February 2010 - 07:54

QUOTE(O.J @ 15 Feb 2010, 07:40) <{POST_SNAPBACK}>
Da ville jeg gått for en 125.
250 (to-takt) kan bli litt heftig, og 250F (fire takt) er det litt mer jobb å skru på og endel dyrere hvis noe ryker.
Føler du at du kan kjøre, er en 250 det du burde ha p.g.a størrelse, men den krever litt disiplin for å håndtere. tongue.gif

Trur nok det blir en 125 først da ja biggrin.gif
Takk for svar tongue.gif

#10 skru.i.skæven

skru.i.skæven

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 12 Innlegg:

Posted 15 February 2010 - 08:11

QUOTE(O.J @ 15 Feb 2010, 07:40) <{POST_SNAPBACK}>
Da ville jeg gått for en 125.
250 (to-takt) kan bli litt heftig, og 250F (fire takt) er det litt mer jobb å skru på og endel dyrere hvis noe ryker.
Føler du at du kan kjøre, er en 250 det du burde ha p.g.a størrelse, men den krever litt disiplin for å håndtere. tongue.gif

Men om jeg hadde kjøpt en 80/85cc ville det vært no problem å stille demperene stive nok til meg?

#11 O.J

O.J

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 113 Innlegg:

Posted 15 February 2010 - 09:12

QUOTE(skru.i.skæven @ 15 Feb 2010, 08:11) <{POST_SNAPBACK}>
Men om jeg hadde kjøpt en 80/85cc ville det vært no problem å stille demperene stive nok til meg?


Tja, alt er jo mulig bare man er villig til å legge nok penger i det.
Helt ærlig: Ikke kast bort penger på en 80/85 cc hvis det er du som skal kjøre den.
Den blir for liten for deg rent fysisk.


#12 skru.i.skæven

skru.i.skæven

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 12 Innlegg:

Posted 15 February 2010 - 15:51

QUOTE(O.J @ 15 Feb 2010, 09:12) <{POST_SNAPBACK}>
Tja, alt er jo mulig bare man er villig til å legge nok penger i det.
Helt ærlig: Ikke kast bort penger på en 80/85 cc hvis det er du som skal kjøre den.
Den blir for liten for deg rent fysisk.

ok xD