Kjenner jeg begynner å bli mektig lei den bilen nå. Skulle sette batteriene på lading, da ser jeg ekspansjonstanken er nærmere tom! Og det er rett etter jeg har kjørt med bilen (mao, den er fortsatt varm).
Kan vel fortelle at tidligere i vinter så begynte varmeanlegge å skape seg, dvs det begynte å blåse kald luft helt uten videre, og etter kanskje 20min så begynte det å blåse varmt, uavhengig av om motoren var varm eller ikke. Så det var lite kjølevæske på motoren, tok da å byttet denne og innbilte meg problemet var borte. Etter en stund begynte den med samme igjen. Det skal nevnes jeg kjenner en merkelig lukt i bilen, kjølevæske lukt, men har ikke tenkt noe spesielt over det.
Det er kjørt ca en halv tank diesel siden sist jeg etterfylte kjølevæske å kontrollerte at det var på rett nivå. Så hvor de 5-10 litrene med kjølevæske kan ha forsvunnet på en halv tank diesel aner ikke jeg

Det kan også nevnes at det så litt skittent ut under pansere, brune flekker rondt forbi, kan det tenkes at korken til ekspansjonstanken ikke holder tett? Kjølevæska har jo en brunaktig farge, selv om det ikke er lenge siden jeg byttet den.
Tenker selv det må være noe sammeheng i kjølevæsken som forsvinner og varmeanlegge i bilen. Har ikke sett noe spesiell røyk på bilen, motoretemp har vært litt høyere enn normalt, men omtrent ikke merkbart. Eksostemp har ligget på rondt 550 fahrenheit ved hard kjøring.
Har sikkert glemt å nevne noe nå,men men...
Trenger hjelp, så er det noen som har forslag, fyr løs!