Gå til innhold



Foto

Girproblemer Plymouth Grand Voyager 3.0SE 89


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1 reply to this topic

#1 rykjevik

rykjevik

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 15 March 2004 - 00:00

Heisann har kjempeproblemer med en Plymouth Grand Voyager 3.0 SE 1989 Modell. Bilen har 3 trinns automatkasse. Problemet er at når jeg kjører bilen så kan den ha det med det å hoppe over i 3 gir ifra 4 gir, og da er det ikke mulig å få den til å gire opp ï 4 igjen. (Dette skjer altfor ofte!) Eneste måten å få den til å gjøre det på er å kutte strømmen ett øyeblikk på tenninga, da girer den opp igjen. Dette skjer spesielt hvis jeg kjører i 80-90 km/t og slakker ned til rundt 60 Km/t. Det skjer ikke hver gang, men veldig veldig ofte, man merker det godt inne i bilen når problemet intreffer, bilen får ett rykk i det den girer ned i 3 gir, og da er det som sagt ikke mulig å få den i 4 igjen ved annen måte enn å bryte strømmen på tenninga. (Viss den ikke får dette ”Rykket” når den girer ned, så girer den som vanlig opp igjen, dette skjer dessverre ikke så ofte!) Noen som vet hva dette kan være. Følerne utenfor gearboxen har jeg prøvd å bytte om, men dette hjalp ikke. TAKKER KJEMPEMASSE FOR EVENTUELLE TIPS, LØSNINGER PÅ DETTE PROBLEMET! MVH Harald

#2 Chevy509

Chevy509

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 384 Innlegg:

Posted 16 March 2004 - 00:00

Har ikke hørt noen har skryti av disse kassene, prøv å få kontakt med denne karen her
http://www.rats.no/


Jari B
Strand