Gå til innhold



Foto

Opel Frontera 2,5 TDS 97-mod


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 PgHgStein

PgHgStein

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 05 March 2010 - 21:50

Hei...
Er det noen som kan hjelpe meg litt der ute. Fronteraen(2,5TDS) tåler ikke mye belastning, så stopper den. Trodde det var frosset dieselfilter, skiftet, men samme problem. Ser ut som den tømmer hele dieselfilteret/huset når jeg belaster motoren. Da må jeg stoppe og vente litt, så starter den etter ei stund. En gang måtte jeg ut å pumpe fullt filteret for å få start for og "lure" meg videre avgårde. Har blåst gjennom røret bak til tanken, det er åpent der.
Er det noe filter bak i tanken? Eller kan f.eks. det være ei pumpe i/på tanken som er stoppet? Håper på litt hjelp her, og feilen kom helt plutselig.
Hilsen Stein-Are

Attached Thumbnails

  • P1060670.JPG


#2 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 05 March 2010 - 22:10

Prøv å tømme tanken. Ta ren diesel i en dunk og sett den i varmt vann.
Tøm dette på tanken- skal da tine evnt. is på vei til motoren.

Det kan kanskje hjelpe hvis det finnes vann/is i systemet.

Hvis ikke så se etter lekkasje i slanger og rør mellom filter og tanken.
Dersom det er hull eller utett så vil den suge luft- og det går en dieselmotor dårlig på ... wink.gif

Edited by Newton, 05 March 2010 - 22:10.


#3 Opel PoWer

Opel PoWer

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 29 Innlegg:

Posted 15 March 2010 - 03:27

QUOTE(PgHgStein @ 5 Mar 2010, 21:50) <{POST_SNAPBACK}>
Hei...
Er det noen som kan hjelpe meg litt der ute. Fronteraen(2,5TDS) tåler ikke mye belastning, så stopper den. Trodde det var frosset dieselfilter, skiftet, men samme problem. Ser ut som den tømmer hele dieselfilteret/huset når jeg belaster motoren. Da må jeg stoppe og vente litt, så starter den etter ei stund. En gang måtte jeg ut å pumpe fullt filteret for å få start for og "lure" meg videre avgårde. Har blåst gjennom røret bak til tanken, det er åpent der.
Er det noe filter bak i tanken? Eller kan f.eks. det være ei pumpe i/på tanken som er stoppet? Håper på litt hjelp her, og feilen kom helt plutselig.
Hilsen Stein-Are



hadde samme problem, fylte kondensfjerner på tanken så sluttet bilen å karve, så jeg hadde mest sannsynlig kondens.