Er forsvarets 240 GD justert specielt for F34 brennstof , tenker på innsprøytningstidspunkt ?
Veivakslen har utvendig justeringsskala, for justering av slik.
tenker om den feltvogn jeg kjører nu på vanlig diesel sikkert er justert for F34 , om der altså er noen forskjell.
Om man evt. kan opnår noen fordeler ved at fin-justere.
noen mill-folk som vet ?
F34 kontra diesel, justering mulig ?
Started by
junker
, Mar 08 2010 18:38
4 replies to this topic
#1
Posted 08 March 2010 - 18:38
#2
Posted 09 March 2010 - 15:55
QUOTE(junker @ 8 Mar 2010, 18:38) <{POST_SNAPBACK}>
Er forsvarets 240 GD justert specielt for F34 brennstof , tenker på innsprøytningstidspunkt ?
Veivakslen har utvendig justeringsskala, for justering av slik.
tenker om den feltvogn jeg kjører nu på vanlig diesel sikkert er justert for F34 , om der altså er noen forskjell.
Om man evt. kan opnår noen fordeler ved at fin-justere.
noen mill-folk som vet ?
Veivakslen har utvendig justeringsskala, for justering av slik.
tenker om den feltvogn jeg kjører nu på vanlig diesel sikkert er justert for F34 , om der altså er noen forskjell.
Om man evt. kan opnår noen fordeler ved at fin-justere.
noen mill-folk som vet ?
Ja alle forvarets dieselbiler er justert for å gå på Nato drivstoff F34
så vil tro tenning er justert ørlitt og dieselpumpa er justert etter F34 Fuel. om dieselpumpe skal gi mere fuel eller mindre vet jeg ikke
ved finjustering vil du kunne oppnå bedre effekt, lavere forbruk og en annen motorgange
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#3
Posted 10 March 2010 - 19:19
QUOTE(KapteinMike @ 9 Mar 2010, 15:55) <{POST_SNAPBACK}>
Ja alle forvarets dieselbiler er justert for å gå på Nato drivstoff F34
så vil tro tenning er justert ørlitt og dieselpumpa er justert etter F34 Fuel. om dieselpumpe skal gi mere fuel eller mindre vet jeg ikke
ved finjustering vil du kunne oppnå bedre effekt, lavere forbruk og en annen motorgange
så vil tro tenning er justert ørlitt og dieselpumpa er justert etter F34 Fuel. om dieselpumpe skal gi mere fuel eller mindre vet jeg ikke
ved finjustering vil du kunne oppnå bedre effekt, lavere forbruk og en annen motorgange
Takk for innspill mike, det som undre meg er at få virker til at vite noet om det.
har stilt samme spørsmål i MB forummet, men uten svar.
#4
Posted 11 March 2010 - 17:19
Hei, tror det eneste i forsvaret som er stilt inn for f34 er bergingsvogna(scania), Alle mbene går mye bedre på diesel, og tt (tungtransport-scania)er delvis innstilt. Var selv i drivstofflaget, vi hadde diesel en stund som vi fylte men etterhvert ble tt nektet å bruke dette. Men aldri et ord om MBen. Men du får mye bedre varme i webastoen med F-34. Men vil anbefale å prøve å ta kontakt med FLO verksted, eks i bardufoss å høre.
#5
Posted 23 March 2010 - 15:51
Tror ikke feltvogner er justert spesielt for F34. Mange av forsvarets enheter kjøper også drivstoff lokalt på bensinstasjoner.
Torfinn Sørnes
Torfinn Sørnes