Gå til innhold



Foto

F34 kontra diesel, justering mulig ?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 junker

junker

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 287 Innlegg:

Posted 08 March 2010 - 18:38

Er forsvarets 240 GD justert specielt for F34 brennstof , tenker på innsprøytningstidspunkt ?
Veivakslen har utvendig justeringsskala, for justering av slik.

tenker om den feltvogn jeg kjører nu på vanlig diesel sikkert er justert for F34 , om der altså er noen forskjell.
Om man evt. kan opnår noen fordeler ved at fin-justere.

noen mill-folk som vet ?



#2 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 09 March 2010 - 15:55

QUOTE(junker @ 8 Mar 2010, 18:38) <{POST_SNAPBACK}>
Er forsvarets 240 GD justert specielt for F34 brennstof , tenker på innsprøytningstidspunkt ?
Veivakslen har utvendig justeringsskala, for justering av slik.

tenker om den feltvogn jeg kjører nu på vanlig diesel sikkert er justert for F34 , om der altså er noen forskjell.
Om man evt. kan opnår noen fordeler ved at fin-justere.

noen mill-folk som vet ?


Ja alle forvarets dieselbiler er justert for å gå på Nato drivstoff F34
så vil tro tenning er justert ørlitt og dieselpumpa er justert etter F34 Fuel. om dieselpumpe skal gi mere fuel eller mindre vet jeg ikke

ved finjustering vil du kunne oppnå bedre effekt, lavere forbruk og en annen motorgange

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#3 junker

junker

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 287 Innlegg:

Posted 10 March 2010 - 19:19

QUOTE(KapteinMike @ 9 Mar 2010, 15:55) <{POST_SNAPBACK}>
Ja alle forvarets dieselbiler er justert for å gå på Nato drivstoff F34
så vil tro tenning er justert ørlitt og dieselpumpa er justert etter F34 Fuel. om dieselpumpe skal gi mere fuel eller mindre vet jeg ikke

ved finjustering vil du kunne oppnå bedre effekt, lavere forbruk og en annen motorgange



Takk for innspill mike, det som undre meg er at få virker til at vite noet om det.
har stilt samme spørsmål i MB forummet, men uten svar.

#4 A. Larsen

A. Larsen

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 11 March 2010 - 17:19

Hei, tror det eneste i forsvaret som er stilt inn for f34 er bergingsvogna(scania), Alle mbene går mye bedre på diesel, og tt (tungtransport-scania)er delvis innstilt. Var selv i drivstofflaget, vi hadde diesel en stund som vi fylte men etterhvert ble tt nektet å bruke dette. Men aldri et ord om MBen. Men du får mye bedre varme i webastoen med F-34. Men vil anbefale å prøve å ta kontakt med FLO verksted, eks i bardufoss å høre.

#5 torfinn

torfinn

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2061 Innlegg:

Posted 23 March 2010 - 15:51

Tror ikke feltvogner er justert spesielt for F34. Mange av forsvarets enheter kjøper også drivstoff lokalt på bensinstasjoner.

Torfinn Sørnes