Gå til innhold



Foto

Jeep Grand Cherokee


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
26 replies to this topic

#21 svempa

svempa

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 680 Innlegg:

Posted 24 March 2010 - 12:56

Nå er vel 3.1 litern en gammel konstruksjon diesel motor, så der kan man vel ikke forvente bedre en litern på mila, og når 4,7 v8 er betraktelig mere moderne motor er vel ikke det så mye dyrere å kjøre 4,7 v8.
2,7 dieseln kjører jeg lett på 0,75 på langkjøring og ligger konstant på småkjøring på 1,1 og med i overkant av 200 hk og 500 nm er ikke dette ille synes jeg, men jeg skjønner godt de som velger v8 i WJ foran 3,1 diesel.
-04 Dodge Ram 5.9 Cummins HD QCSB
-90 GMC Sierra 6.2 Detroit Diesel QCLB
-12 Yamaha Nytro X-ride MCX 300 turbo
-02 Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD
-00 BMW E46

#22 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 24 March 2010 - 15:23

QUOTE(Ambu @ 24 Mar 2010, 12:23) <{POST_SNAPBACK}>
Tja - nå er jo de fleste amerikanske V8'ere konstruert på 50 og 60-tallet, og ikke laget for god drivstofføkonomi... 4.7l V8 med RFE45 girkasse i GC var ny i 1999. I denne sammenhengen er altså motor og girboks i WJ V8 hypermoderne i forhold til det meste annet. Girboksen var forøvrig verdens første fullelektroniske seks trinns kasse.

Nå har jeg kjørt WJ 4.7 V8 i over to år. Nettopp fordi mange roper om forbruk på V8'ern, har jeg vært nøye med å følge forbruket. Jeg kjører langtur på 1.0 l/mil om jeg vil. Normalt 1.1 l/mil langkjøring og 1.5 l/mil bykjøring. Jeg har aldri vært over 1.7. Dette er målt på tanken, kjørecomputer viser 10% lavere forbruk.

Dieselen bruker sikkert noe mindre enn dette - men sammenlignet med en diesel med 80 hk mindre (med flere reparasjoner?) - som nesten bruker like mye suppe - har CG med 4.7l V8 god driftsøkonomi.



Mulig V8ern i Jeep er en av de bedre v8 bensin me tanke på forbruk. Tror fortsatt du aldri kommer til å klar å kjøre den billigere en en tilsvarende diesel. WM på 3.1 er kanskje ikke beste å sammenligne med.

Selv om du på vanlig blandakjøring skulle klar å nerme deg forbruke på en dieselmotor, så er fortsatt dieselen billigere en bensin i norge, å en anna fordel med diesel er at du ikke merker spesiellt økning me tanke på last etc i bil eller på henger.

Kjør ka du vil før min del, men i store 4x4 kjøretøy så e diesel den rette motorn i mine øya!! cool.gif


Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#23 Madbutcher

Madbutcher

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 454 Innlegg:

Posted 24 March 2010 - 15:28

QUOTE(Buhund @ 24 Mar 2010, 09:55) <{POST_SNAPBACK}>
XJen slitsom på langturer ohmy.gif Den skjønte jeg ikke ! Synes hver mil er en nytelse dribble.gif

støtter den. iallefall gamlebilen med skinn setene biggrin.gif
Min xj garage

http://pirate4x4.no/...ead.php?t=23833

1990 Mod 2 Door Xj 4.0l. Renix 32x11,5 kumho road venture kl71



#24 mhjo

mhjo

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 401 Innlegg:

Posted 24 March 2010 - 18:21

QUOTE(teerex @ 24 Mar 2010, 12:39) <{POST_SNAPBACK}>
Det skal egentlig ikke være mulig at en bensinmotor med 1,6 liter og 80 hk mere kan gå nesten like rimelig som en turbodiesel med elektronisk styrt dieselpumpe.
Enten må denne bensinmotoren være en spesiellt genial konstruksjon eller så må dieselen være en begredelig konstruksjon.
Jeg tror ikke noen av disse to forklaringene er helt korrekte, så hva kan da være forklaringen ?
Bortsett fra at korrekt lockup på dieselen kunne ha spart omkring en desiliter på langkjøring og kommet ned på under 0,9 uten problem, kanskje 0,8 med forsiktig gassfot.



det var "Kjøpshjelp Grand Cherokee " vi skulle diskutere eller?
Jeep Cherokee XJ Country 1996, 4.0l - Mods: Dynomax VT eksos, Magna flow sports cat, 63mm TB m. spacer, K/N filter, Ford 5.0 dyser, MSD coil.

#25 teerex

teerex

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 188 Innlegg:

Posted 24 March 2010 - 22:47

QUOTE(mhjo @ 24 Mar 2010, 19:21) <{POST_SNAPBACK}>
det var "Kjøpshjelp Grand Cherokee " vi skulle diskutere eller?


Ja det stemmer vel det ? Motoren er vel en viktig del av kjøpet wink.gif

#26 ChevyBigDooley

ChevyBigDooley

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 12 Innlegg:

Posted 26 March 2010 - 12:22

Trenger ikke info om forskjellen mellom v8 og 3,1 siden jeg skal ha V8 wink.gif
Jeg begynner også å tenke på å kjøpe en nyere mod, kanskje 2004 eller noe sånt..Skjønner det er forskjell på bilene men er det verdt den prisforskjellen det er!!?? vi snakker nesten 75% høyere kjøpsværdi...Blir disse bilene å dette til en verdi av 180000 på 3-4 år ohmy.gif

#27 fiskern

fiskern

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 354 Innlegg:

Posted 26 March 2010 - 16:03

QUOTE(ChevyBigDooley @ 26 Mar 2010, 12:22) <{POST_SNAPBACK}>
Trenger ikke info om forskjellen mellom v8 og 3,1 siden jeg skal ha V8 wink.gif
Jeg begynner også å tenke på å kjøpe en nyere mod, kanskje 2004 eller noe sånt..Skjønner det er forskjell på bilene men er det verdt den prisforskjellen det er!!?? vi snakker nesten 75% høyere kjøpsværdi...Blir disse bilene å dette til en verdi av 180000 på 3-4 år ohmy.gif

du kan jo kjøpe deg en 2002-2004 modell det blir billigere,der var et modellskifte i 2002
v 8 bensinmotor er vel ikke noe å være usikker på kvalitetsmessig,det er akkurat det amerikanere er flinke med