Hei,
Vi har en Opel Frontera 2.5 tds 1997 mod som har fått litt vel mye dødgang på clutchpedalen. Jeg må til tider "pumpe" på pedalen for å få skiftet gear. Noen som har en idè om det går å stramme clutchwiren og hvor den sitter (dersom dette er mulig..). Problemet kom relativt raskt her i vinter, og det virker som det ble slark i løpet av ganske kort tid.
Bilen er gått knapt 140000 og er pent kjørt med alle servicer fulgt.
Greit å få tips før vi bøtter ut en haug med cash på verksted
Opel Frontera 2,5 tds 1997 - clutch
Started by
tom mauno
, Mar 29 2010 16:54
2 replies to this topic
#1
Posted 29 March 2010 - 16:54
#2
Posted 30 March 2010 - 20:14
Sjekk om det er nok væske på beholderen og skjekk etter lekkasje fra master og slavepumpe. Evt lufte systemet.
#3
Posted 03 April 2010 - 12:00
QUOTE(GS/E -77 @ 30 Mar 2010, 21:14) <{POST_SNAPBACK}>
Sjekk om det er nok væske på beholderen og skjekk etter lekkasje fra master og slavepumpe. Evt lufte systemet.
Hei, det viste seg at det manglet væske i systemet - etterfylt og luftet. Bilen ble som ny...kostet meg en knappe 50 lapp for væsken, jobben gjorde vi selv..