Gå til innhold



Foto

motocross 250cc ??????????


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
7 replies to this topic

#1 julian97cc

julian97cc

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 5 Innlegg:

Posted 31 March 2010 - 19:18

hei! jeg har nå skaffet meg en rm 250, altså to takt ingen rmz.men bare et kjapt spørsmål, feks hvis jeg vil kjøre i løp mot 85cc(alle vennene mine kjører 85)
kan jeg plombe den ned til ca 30-35 hk, så blr den regnet som en 85cc, eller er det regler mot det ?

#2 O.J

O.J

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 113 Innlegg:

Posted 01 April 2010 - 14:44

QUOTE(julian97cc @ 31 Mar 2010, 20:18) <{POST_SNAPBACK}>
hei! jeg har nå skaffet meg en rm 250, altså to takt ingen rmz.men bare et kjapt spørsmål, feks hvis jeg vil kjøre i løp mot 85cc(alle vennene mine kjører 85)
kan jeg plombe den ned til ca 30-35 hk, så blr den regnet som en 85cc, eller er det regler mot det ?


Hei.

Det er helt klare regler mot dette desverre.

Her er klasseinndeling i MX:
16.3 Klasser
De godkjente klassene er som følger:
MX 2 - 144 ccm = inntil 144 ccm to takter og fra 175 ccm til 250 ccm fire takter.
MX 1 - 250 ccm = inntil 250 ccm to takter og fra 290 ccm til 450 ccm fire takter.
MX 3 - 500 ccm = inntil 500 ccm to takter og fra 475 ccm til 650 ccm fire takter.
MX 85 – 85 ccm = 85 ccm to takter og 150 ccm 4 takt.

Spesialreglement MX finner du her:
Spesialreglement Motocross


#3 julian97cc

julian97cc

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 5 Innlegg:

Posted 01 April 2010 - 21:14

men siden jeg er litt vel ung(13 år) til 250cc to-takt, kan jeg kjøre på bane hvis jeg plomber den ned så den yter like mye som en 125, eller 85. jeg er ikke noe spessielt innteresert i å kjøre løp, så jeg vil bare trene og hoppe på store hopp smile.gifsmile.gifsmile.gifsmile.gif

#4 O.J

O.J

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 113 Innlegg:

Posted 03 April 2010 - 16:47

QUOTE(julian97cc @ 1 Apr 2010, 22:14) <{POST_SNAPBACK}>
men siden jeg er litt vel ung(13 år) til 250cc to-takt, kan jeg kjøre på bane hvis jeg plomber den ned så den yter like mye som en 125, eller 85. jeg er ikke noe spessielt innteresert i å kjøre løp, så jeg vil bare trene og hoppe på store hopp smile.gifsmile.gifsmile.gifsmile.gif


Hei.

Jeg vil ikke anbefale det.
Det hadde vel vært bedre for deg å selge 250'n, og heller kjøpe en 85 eller 125..?
Å ha en "tung" 250 som du har plombert,med lite motorkraft, kontra en kjapp og lett 85/125... er vel ikke akkurat noen fordel.

Uansett, lykke til. wink.gif

#5 julian97cc

julian97cc

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 5 Innlegg:

Posted 03 April 2010 - 19:44

QUOTE(O.J @ 3 Apr 2010, 17:47) <{POST_SNAPBACK}>
Hei.

Jeg vil ikke anbefale det.
Det hadde vel vært bedre for deg å selge 250'n, og heller kjøpe en 85 eller 125..?
Å ha en "tung" 250 som du har plombert,med lite motorkraft, kontra en kjapp og lett 85/125... er vel ikke akkurat noen fordel.

Uansett, lykke til. wink.gif


skulle gjerne gjort det, men problemet er at sykkeln får jeg maks 7000 for, og jeg har 0 penger igjenn sad.gif det er en suzuki rm 250 1989 ps roy snellingen har eid denne smile.gif

#6 O.J

O.J

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 113 Innlegg:

Posted 03 April 2010 - 20:52

QUOTE(julian97cc @ 3 Apr 2010, 20:44) <{POST_SNAPBACK}>
skulle gjerne gjort det, men problemet er at sykkeln får jeg maks 7000 for, og jeg har 0 penger igjenn sad.gif det er en suzuki rm 250 1989 ps roy snellingen har eid denne smile.gif


Ikke for å være en gledesdreper, men her er aldersgrenser for forskjellig kubikk: whistle.gif
QUOTE
Aldersgrenser

Fra du er 5 år kan du kjøre opp til 60ccm laveffekts motor.
Fra det året du fyller 10 år kan du kjøre 85ccm
Fra det året du fyller 14 år kan du kjøre 125 ccm.
Fra det året du fyller 16 år kan du kjøre fri ccm.


Kult at du har en sykkel som Roy Snellingen har eid. Kan hende jeg har kjørt løp mot sykkelen din da tongue.gif
( Han gikk jo igjennom 6-7 sykler i sesongen på den tiden da... huh.gif )

Edited by O.J, 03 April 2010 - 20:53.


#7 julian97cc

julian97cc

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 5 Innlegg:

Posted 04 April 2010 - 18:10

QUOTE(O.J @ 3 Apr 2010, 21:52) <{POST_SNAPBACK}>
Ikke for å være en gledesdreper, men her er aldersgrenser for forskjellig kubikk: whistle.gif


Kult at du har en sykkel som Roy Snellingen har eid. Kan hende jeg har kjørt løp mot sykkelen din da tongue.gif
( Han gikk jo igjennom 6-7 sykler i sesongen på den tiden da... huh.gif )


er det ikke lov for meg å trenekjøre med 250cc da ?

#8 O.J

O.J

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 113 Innlegg:

Posted 04 April 2010 - 21:11

QUOTE(julian97cc @ 4 Apr 2010, 19:10) <{POST_SNAPBACK}>
er det ikke lov for meg å trenekjøre med 250cc da ?


Nei, det er ikke lov.
Jeg vil ikke anbefale deg å dra på en cross bane for å "teste de store hoppa" med en 250...
Be noen voksne rundt deg om hjelp til å selge 250'n, og skaff deg en billig 85.

Lykke til, og tenk deg nøye om før du drar avgårde på en full effekt 250! Dette er ekstremt sinna maskiner i henda på ukyndige førere.