Har nå vært å fått liv i Pace-makern min etter at den stoppa når jeg var innom Nissan... Når bilen skulle fixes for å få den EU-godkjent, fikk jeg beskjed om at en EGR-Ventil var ødelagt å jeg trengte ny. Pris: 2500 uten montering hoss F//&&/ Nissan!!! Vet ikke hva denne ventilen gjør eller hvor den er plassert, men skjønte at denne hadde noe med tomgangskjøringen å gjøre... Fikk 14 dager på å prøve å skaffe noe brukt SÅ her er mitt store spørsmål :
Er det noen som vet hvor jeg kan skaffe en EGR-VENTIL billiger BRUKT eller NYTT????
EGR-Ventil????
Started by
FUBAR
, Mar 18 2004 00:00
5 replies to this topic
#1
Posted 18 March 2004 - 00:00
#2
Posted 22 March 2004 - 00:00
På ålentreffet var det flere som hadde fjerna EGR-ventilen på patrolene sine, og de gikk noe vanvittig. Forsto det slik man fikk skikkelig dreiemoment allerede på 1000 omdreininger, og hele veien opp.
#3
Posted 18 March 2004 - 00:00
EGR ventilen styrer eksos resirkulasjonen. DVS denne ventilen blir styrt
av glødestyringa. Det blir resirkulert litt av eksosen for å få ned
forbrennigstemperaturen, og dermed nivået av NOX i eksosen.
EGR = exhaust gas recirculation
Hvor du får tak i er verre, prøv høggere rundt omkring.
Eller Bruno Jørgensen tlf 901 04 493
Om du får kjøpe den nrukt er en annen sak, ganske viktig del på
motorer som har den..
Gjødsler dekka dagli,
men de blir ikke større!?!
av glødestyringa. Det blir resirkulert litt av eksosen for å få ned
forbrennigstemperaturen, og dermed nivået av NOX i eksosen.
EGR = exhaust gas recirculation
Hvor du får tak i er verre, prøv høggere rundt omkring.
Eller Bruno Jørgensen tlf 901 04 493
Om du får kjøpe den nrukt er en annen sak, ganske viktig del på
motorer som har den..
Gjødsler dekka dagli,
men de blir ikke større!?!
#4
Posted 21 March 2004 - 00:00
har akkuratt plukka den dritten av bilen min, plugga igjen hullet med ei blindplate.. å reiv av allt som har med vakumklokker og dritt som henger med i dette systemet.... nå går bilen som ei klokke og mindre mikkel som kan gå sundt..... har forresten det jeg reiv av liggende...
foreslår bare å rive av det ps! hjelper lite på avgassen lell, i hvertfall grorde den ikke det på min.....
foreslår bare å rive av det ps! hjelper lite på avgassen lell, i hvertfall grorde den ikke det på min.....
#5
Posted 22 March 2004 - 00:00
Egentlig så kan man plukke av rallamikken ja. Og bilen skal kunne passere EU kontroll likevel siden de ikke måler NOX, bare Co2 nivå..
At bilen har EGR er vel får å få de typegodkjent, ettersom det stilles
krav til NOX utslipp ved typegodkjenning..
Gjødsler dekka dagli,
men de blir ikke større!?!
At bilen har EGR er vel får å få de typegodkjent, ettersom det stilles
krav til NOX utslipp ved typegodkjenning..
Gjødsler dekka dagli,
men de blir ikke større!?!
#6
Posted 23 March 2004 - 00:00
he, he.... egr-ventilen alene er nok ikke årsaken til det - med patrol 2.8TD er det ikke mye fres i maskinisten under 2200omdr. uansett - maks effekt og dreiemoment ligger høyt i registeret uansett med maks effekt ved 4400omdr, og maks dreiemoment ved 2400omdr.
SD33TD har maks effekt ved 3800 og maks moment ved 2000
En skikkelig bulk i døra er mye kulere enn ti små riper på taket...
SD33TD har maks effekt ved 3800 og maks moment ved 2000
En skikkelig bulk i døra er mye kulere enn ti små riper på taket...