Gå til innhold



Foto

Speedometer-wire


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 Kanofreak

Kanofreak

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 20 April 2010 - 21:50

Skiftet girboks i min Isuzu Campo for et par år siden. I fjor begynte det å dryppe olje ved siden av pedalene. Hovedsylinder i clutchen ble skiftet, men etter ei tid kom lekkasjen tilbake. Det viser seg at det var lekkasje i koplingen til speedometerwiren, og at det sannsynligvis var kommet olje inn i den. Ble rådet til å skifte wirwn, da jeg aldri ville bli kvitt lekkasjen. Noen som har erfaring med dette? Trenger også en speedometerwire..

#2 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 20 April 2010 - 22:14

QUOTE(Kanofreak @ 20 Apr 2010, 21:50) <{POST_SNAPBACK}>
Skiftet girboks i min Isuzu Campo for et par år siden. I fjor begynte det å dryppe olje ved siden av pedalene. Hovedsylinder i clutchen ble skiftet, men etter ei tid kom lekkasjen tilbake. Det viser seg at det var lekkasje i koplingen til speedometerwiren, og at det sannsynligvis var kommet olje inn i den. Ble rådet til å skifte wirwn, da jeg aldri ville bli kvitt lekkasjen. Noen som har erfaring med dette? Trenger også en speedometerwire..




1. sjekk nivå på olja i girkassa. Det er her oljen blir pumpet opp fra.
2. sjekk om det er oring og tettning på enden av kabelen til wiren der den kobles inn i girkassa.

Ved rett oljenivå og med tetning på plass skal problemet bli borte.
Alternativt kan du vaske kabelen og prøve å fylle mest mulig fett i strømpa før montering.



#3 HAVANA

HAVANA

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 236 Innlegg:

Posted 23 April 2010 - 20:42

QUOTE(Newton @ 20 Apr 2010, 23:14) <{POST_SNAPBACK}>
1. sjekk nivå på olja i girkassa. Det er her oljen blir pumpet opp fra.
2. sjekk om det er oring og tettning på enden av kabelen til wiren der den kobles inn i girkassa.

Ved rett oljenivå og med tetning på plass skal problemet bli borte.
Alternativt kan du vaske kabelen og prøve å fylle mest mulig fett i strømpa før montering.

3-sjek utlufting ventil /ventiler....i kasa. kan dette bli orsaken naar du kjorer blir olje varmt og blir over trikk.....dette finner lettest vei ut.. wink.gif