Gå til innhold



Foto

Noen som kan hjelpe meg litt med min sj413?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 tamakid

tamakid

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 25 April 2010 - 09:57

jajajajaja,,,,,,,,, for ca en uke siden hentet jeg meg en bil som har vært i familien siden den ble kjøpt i 85 eller no. den hadde stått i 8 år på en låve hoss bestemor. jeg tasset glad og fornøyd inn i låven og satt meg inn i bilen. jeg vrei forsiktig omm nøkkelen og til min forbeuelse dro mototren rundt. jeg startet og pumpe på gassen og etter noen sekunder startet faktisk bilen. jeg prøvde frebrilskt og finne ut åssen girene fungerte på bilen, og til slutt fikk jeg den til og gå fremover. vel ute i solen gikk jeg noen runder rundt den og så etter feil og mangler. det var ikke så mye feil, bare mye mye mye mye mye rust!. så mye att jeg er ikke sikker på hvor mye som egentelig skjuler seg under der. det er spessielt skjermene som er spist opp av rust. noen som har hatt samme problemet og som har fikset det på en billig måte? eller noen som bor i svelvik ommrådet som kunne tenke seg og ta en tur og se på denne bilen?

#2 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 25 April 2010 - 10:27

Bilder er no såklart et godt alternativ om du ikkje finner nokon der som vil komme å sjå på.

på generelt grunnlag kan det vel seiast at dersom rusten går oppover kanten på skjermutbyggerane er det slutt. då er den nok å regne som en delebil. dersom du tek tak i den svarte skjermkanten bak og dreg ut og inn uten at heile sida følger med ut og inn er det håp.
Ellers er rust i kanaler, rundt viskere, rundt vindusruter og dørhengsler mykje verre å fikse enn hjulbuer.
karosserifester, setefester, setebeltefester må også være fri for alvorlige rustangrep om en vil ha på skilt på bilen igjen.


Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#3 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 25 April 2010 - 16:49

Om det er der en skal legge kriteriet for delebil eller ikke kan diskuteres langt og lenger enn langt, men i denne sammenhengen med en eier som ikke er så vant til å skru bil ikke har noen erfaring med rustsveising (antagelse ut i fra innlegget) så er det nok riktig å abefale avhending om bilen er plaget med rust som ikke tilsier noen mulighet for påskilting.

Men som Yakuza skriver så er det lurt å legge ut noen bilder.

#4 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 02 May 2010 - 11:01

Det er jo og en mulighet å sjekke rundt på skrotene etter et karosseri.... det finnes karosserier rundt om fra biler som har vært hogd eller kondemnert med mindre skader som er fullt reddbare....