Jaja,det trur jeg hvertfall ikke noe på,at en blir degradert ved å ta høyere klasser..
"Klasse CE gir førerrettighet også for:
Traktor og motorredskap med eller uten tilhenger uansett når klasse CE er ervervet.
Tilhengerprøve for lastebil kan avlegges når du har bestått førerprøve i klasse C.
Klasse B vil ved erverv av klasse CE, bli utvidet til klasse BE. Klasse CE gir samtidig DE eller D1E hvis vedkommende allerede har klasse D eller D1."
http://www.vegvesen......asse C og CE)Klasse DE:
"Klasse B vil etter at du har tatt klasse DE, bli utvidet til klasse BE."
http://www.vegvesen......asse D og DE)Men all støtte til Bilkar
Av egen erfaring er egentlig oppkjøringen værst for min egen del og ikke det jeg trengte å gå igjennom på kjøreskolen.
Litt på siden, men tar det med likevell.. Lo selv litt av de tullete reglene når jeg oppgraderte fra A1 til A for to år siden da jeg måtte ut med ca. 10000kr i kjøretimer og oppkjøring. Jeg kjørte da en MC til/fra kjøreskolen noe som var ca. 3timers kjøring, tok en og en kjøretime på hver tur samt en tur med langkjøring på ca. 3timer pluss 1time planlegging. Sykkelen jeg lærekjørte med og kjørte opp med var reg. som mellomklasse på 34hk og med en kjørelærer på 110kg bakpå samt en tung mc i forhold til den jeg kjørte til/fra med så gikk denne mye dårligere en den jeg kjørte med til daglig så det var heller ikke effektforskjell under opplæringen. Opplæringen var i utgangspunktet helt lik opplæringen til A1 og teorien slapp jeg å ta siden dette var samme prøven. Jeg har enda ikke fått en forståelse på hvorfor jeg brukte 10000kr og et hav av tid på noe så unødvendig, men nå har jeg i det minste riktig bokstav i kortet ^^.... Godt å få ut litt frustrasjon
Edited by minim, 26 April 2010 - 23:23.