Gå til innhold



Foto

Oljelekkasje xj 2.5TD


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 Lars667

Lars667

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 309 Innlegg:

Posted 30 April 2010 - 14:44

Har siden jeg skiftet topper i fjor på denne tida hatt en liten oljelekkasje som jeg etterhvert lokaliserte til toppdekselpakning. Etter å ha skiftet denne, oppsto på ny lekkasjen etter noen uker. Jeg mistenker derfor at det blir litt for høyt trykk der. Er det noen som vet hvor en eventuell propp i systemet sannsynligvis kan finnes? Er det noe filter som blir tett noe sted?

#2 fiskern

fiskern

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 354 Innlegg:

Posted 01 May 2010 - 10:31

QUOTE(Lars667 @ 30 Apr 2010, 14:44) <{POST_SNAPBACK}>
Har siden jeg skiftet topper i fjor på denne tida hatt en liten oljelekkasje som jeg etterhvert lokaliserte til toppdekselpakning. Etter å ha skiftet denne, oppsto på ny lekkasjen etter noen uker. Jeg mistenker derfor at det blir litt for høyt trykk der. Er det noen som vet hvor en eventuell propp i systemet sannsynligvis kan finnes? Er det noe filter som blir tett noe sted?

jeg har også fått samme lekkasje på toppdekselpakningen,men jeg har ikke skiftet eller reparert noen topper .bare skiftet støtstengene og skiftet pakningen.
ny pakning er kjøpt inn ,men jeg lurer veldig på hva som skjer med den nye pakningen som sitter der i dag.den er jo ny og skal ikke lekke
får prøve å skifte pakningen på nytt i neste uke,min pakning lekker bare på ett sted virker som den skulle være røket rett av rett bak fremste glødeplugg.

#3 Lars667

Lars667

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 309 Innlegg:

Posted 01 May 2010 - 10:37

QUOTE(fiskern @ 1 May 2010, 11:31) <{POST_SNAPBACK}>
jeg har også fått samme lekkasje på toppdekselpakningen,men jeg har ikke skiftet eller reparert noen topper .bare skiftet støtstengene og skiftet pakningen.
ny pakning er kjøpt inn ,men jeg lurer veldig på hva som skjer med den nye pakningen som sitter der i dag.den er jo ny og skal ikke lekke
får prøve å skifte pakningen på nytt i neste uke,min pakning lekker bare på ett sted virker som den skulle være røket rett av rett bak fremste glødeplugg.


Hei.

Jeg har egentlig dobbeltpostet, jeg beklager det. Fant den gamle posten min nå: http://www.offroad.n...amp;pid=1542996

Det du beskriver er nesten helt likt den opprinnelige lekkasjen min. Toppdekselpakningen sprakk rett ved fremste glødeplugg. Jeg skjønner ikke dette. Den "første" (før jeg skiftet topper) toppdekselpakningen min var forresten av gummi, ikke dette veike papiropplegget. Kanskje det var det som forhindret lekkasjen da.

#4 Lars667

Lars667

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 309 Innlegg:

Posted 04 May 2010 - 07:40

QUOTE(fiskern @ 1 May 2010, 11:31) <{POST_SNAPBACK}>
jeg har også fått samme lekkasje på toppdekselpakningen,men jeg har ikke skiftet eller reparert noen topper .bare skiftet støtstengene og skiftet pakningen.
ny pakning er kjøpt inn ,men jeg lurer veldig på hva som skjer med den nye pakningen som sitter der i dag.den er jo ny og skal ikke lekke
får prøve å skifte pakningen på nytt i neste uke,min pakning lekker bare på ett sted virker som den skulle være røket rett av rett bak fremste glødeplugg.


Sikkert utrolig dumt spørsmål, men har du ettertrukket toppdekselboltene? Den bakerste på min kunne faktisk vært strammere da jeg sjekket i forrige uke. De skal vel ikke strammes voldsomt mye (19 N m ifølge boka), så de kan fort løsne litt.

#5 fiskern

fiskern

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 354 Innlegg:

Posted 04 May 2010 - 10:44

QUOTE(Lars667 @ 4 May 2010, 07:40) <{POST_SNAPBACK}>
Sikkert utrolig dumt spørsmål, men har du ettertrukket toppdekselboltene? Den bakerste på min kunne faktisk vært strammere da jeg sjekket i forrige uke. De skal vel ikke strammes voldsomt mye (19 N m ifølge boka), så de kan fort løsne litt.

skruene er ettertrekt,ble ikke noe forskjell
skulle skiftet pakning denne uka, men det blir nok ikke før fredag eller over helgen
tror problemer er løst med ny pakning,kjørte motoren med påfylling troppen nesten ute å lekasjen var like stor ,så det er ikke noe overtrykk som gjør det.

#6 Lars667

Lars667

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 309 Innlegg:

Posted 05 May 2010 - 10:14

Ok, det er jo en åpenbar og enkel utelukking av høyt trykk som faktor smile.gif Rart at det skal være så vanskelig å få disse pakningene tette, da. Dette er min andre etter at jeg skiftet topper.