Mottok i dag pakke fra Milner etter ei lang ukes ventetid med mark i magen. Etter timer med tripping på jobb i dag, med mye sikling på fjærene som lå å ventet på å bli montert, var jeg vel hjem og klar for å skru. Demonteringen hadde jeg gjort et par dager i forveien så dette skulle gå glatt. Etter et par timer var fjærene på plass og nye dempere montert. Bytting av bremsebåndene bak ga inspirasjon til nye banneord. Men la gå. Dette ble jo bra til slutt tenkte jeg. Idet jeg senket bilen hadde jeg sett for meg at fjærene skulle synke litt av vekta av bilen. Men neida, bilen var så høy at jeg kunne stå oppreist inni hjulbuen.
For å få ut frustrasjonen ringte jeg en kompis og fortalte problemet. Det var da mr. wise guy av en kompis kom opp med forslaget at jeg kanskje måtte skru av ett blad eller to fra fjærene for å få de til å synke litt. Dette tipset var jo så fornuftig at jeg måtte demontere alt på nytt, ta av ètt blad fra hver fjær og sette sammen alt i sinne igjen.
Dette hadde jeg spart meg hvis jeg hadde sammenlignet gamle fjærer med nye fjærer før jeg startet montering. Nå stemmer antallet blad på fjærene og bilen er i normal høyde.
Er det flere som har opplevd dette? Kan det være slik at de fjærene jeg fikk passer feks lang versjon av pajero, og at det må taes av blad for kortversjonen?

Aaaaalt for høyt. Pokker!

Før bytting av fjærer. Sigen i rumpa.

Her er det for mange blad.










