Gå til innhold



Foto

stål diff foran


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
57 replies to this topic

#1 vazborris

vazborris

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 125 Innlegg:

Posted 06 July 2010 - 00:36

hvor får man kjøpt stål diff foran til ladaen?
LA3LNA

#2 Thomasnb

Thomasnb

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 55 Innlegg:

Posted 06 July 2010 - 06:19

QUOTE(vazborris @ 6 Jul 2010, 00:36) <{POST_SNAPBACK}>
hvor får man kjøpt stål diff foran til ladaen?


Tror ikke du får kjøpt det, men at du evt må lage det selv av en bakaksling. Har sett på både difflock.com og lada.co.uk at det er flere for har gjort dette med godt utfall.
.,-------____
//___l__,\___\,___
l_---\____l---()lllllll()
_(o)_)__(o)_)--o-)_)

#3 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 06 July 2010 - 14:47

QUOTE(vazborris @ 6 Jul 2010, 00:36) <{POST_SNAPBACK}>
hvor får man kjøpt stål diff foran til ladaen?




Hei

Du får kjøpt dette.

Finnes i salg i fra en eller annen russisk side. Kommer ikke på adressen i farten. Ligger sikkert link på www.lada.co.uk en plass.

Prisene var horrible, 14 tusen om jeg ikke husker feil pluss frakt (frakt fra russland var dyrt på dette).

Du kan lage den selv, ligger tegninger her dær. Ikke spesiellt vanskelig, men burde ha tilgang til et bra mekanisk verksted.

Jeg og en kompis har laget til min bil, det ble veldig bra!!! Vi laga til å med Jig å diverse slik at vi i teorien skulle kunne serieprodusere dem å selge noe billigere en i fra russland. Men nå jobber ikke han kompisen min på maskinerings verkstede lengere, så dette stagnerte før det kom i gang.



Et alternativ til ståldiff er å lage forsterkede diesel fester for framdiffen, jeg har kjørt med dette på min bil i et halvt år, og det blir nesten like bra som ståldiff.

Ligger tråd ute med hvordan jeg gjorde det både her å på lada.co.uk

Lykke til smile.gif
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#4 vazborris

vazborris

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 125 Innlegg:

Posted 06 July 2010 - 19:52

fant en side nå som man får kjøpt det i fra russland og der kostet det 1500 rubler eller hva gærnt de bruker der forte og det blir jo ca 3500 nok og det er jo ikke så ille?

QUOTE(AMan @ 6 Jul 2010, 15:47) <{POST_SNAPBACK}>
Hei

Du får kjøpt dette.

Finnes i salg i fra en eller annen russisk side. Kommer ikke på adressen i farten. Ligger sikkert link på www.lada.co.uk en plass.

Prisene var horrible, 14 tusen om jeg ikke husker feil pluss frakt (frakt fra russland var dyrt på dette).

Du kan lage den selv, ligger tegninger her dær. Ikke spesiellt vanskelig, men burde ha tilgang til et bra mekanisk verksted.

Jeg og en kompis har laget til min bil, det ble veldig bra!!! Vi laga til å med Jig å diverse slik at vi i teorien skulle kunne serieprodusere dem å selge noe billigere en i fra russland. Men nå jobber ikke han kompisen min på maskinerings verkstede lengere, så dette stagnerte før det kom i gang.



Et alternativ til ståldiff er å lage forsterkede diesel fester for framdiffen, jeg har kjørt med dette på min bil i et halvt år, og det blir nesten like bra som ståldiff.

Ligger tråd ute med hvordan jeg gjorde det både her å på lada.co.uk

Lykke til smile.gif


LA3LNA

#5 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 06 July 2010 - 23:16

QUOTE(vazborris @ 6 Jul 2010, 20:52) <{POST_SNAPBACK}>
fant en side nå som man får kjøpt det i fra russland og der kostet det 1500 rubler eller hva gærnt de bruker der forte og det blir jo ca 3500 nok og det er jo ikke så ille?



Nei overhode ikke, men sjekk frakta smile.gif
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#6 vazborris

vazborris

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 125 Innlegg:

Posted 10 July 2010 - 20:00

de skulle sjekke ut frakta:) men det virker som det tar noen dager så håper jeg har frakta på den til uka:) ble vist hodolift og ny dreving til akslingene i samme slengen fra ladaworld

QUOTE(AMan @ 7 Jul 2010, 00:16) <{POST_SNAPBACK}>
Nei overhode ikke, men sjekk frakta smile.gif


LA3LNA

#7 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 11 July 2010 - 14:58

QUOTE(vazborris @ 10 Jul 2010, 20:00) <{POST_SNAPBACK}>
de skulle sjekke ut frakta:) men det virker som det tar noen dager så håper jeg har frakta på den til uka:) ble vist hodolift og ny dreving til akslingene i samme slengen fra ladaworld



Hvilken dreving? 4.4?
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#8 vazborris

vazborris

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 125 Innlegg:

Posted 12 July 2010 - 01:31

ja er vel den di har der.
LA3LNA

#9 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 12 July 2010 - 17:53

QUOTE(vazborris @ 12 Jul 2010, 02:31) <{POST_SNAPBACK}>
ja er vel den di har der.



Kommer til å gå fryktelig sakte etter veien.
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#10 vazborris

vazborris

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 125 Innlegg:

Posted 12 July 2010 - 20:29

kjører ikke så langt med den uansett:) og tror det blir ganske greit jeg:) det finner jeg hvertfal ut,
LA3LNA

#11 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 12 July 2010 - 23:58

QUOTE(vazborris @ 12 Jul 2010, 21:29) <{POST_SNAPBACK}>
kjører ikke så langt med den uansett:) og tror det blir ganske greit jeg:) det finner jeg hvertfal ut,



Heilt klart, e stor forskjell i mellom 4.1 å 4.3. Krypekasse e også fint om du får handla eller laga det smile.gif

4.1 e av en eller anna grunn best å kjør me på veien me min bil å me min motor å dekk...
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#12 vazborris

vazborris

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 125 Innlegg:

Posted 13 July 2010 - 01:17

Jeg har bygd om lavserien og mellomaksler på bilen nå, og diffbrems som skal inn bak, ome hevesett og dempere (skal bytte til noen lengere procomp dempere bak jeg hentet på bgnor i dag) også hodolift som snart kommer fra ladaworld, så det kommer nok til og funke ganske så bra.. har lyst på air lockere foran og bak men det koster litt penger alt sammen så får ta litt av gangen:)

Edited by vazborris, 13 July 2010 - 01:18.

LA3LNA

#13 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 13 July 2010 - 02:28

QUOTE(vazborris @ 13 Jul 2010, 02:17) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg har bygd om lavserien og mellomaksler på bilen nå, og diffbrems som skal inn bak, ome hevesett og dempere (skal bytte til noen lengere procomp dempere bak jeg hentet på bgnor i dag) også hodolift som snart kommer fra ladaworld, så det kommer nok til og funke ganske så bra.. har lyst på air lockere foran og bak men det koster litt penger alt sammen så får ta litt av gangen:)



Hva har du gjort med mellomakslene?
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#14 vazborris

vazborris

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 125 Innlegg:

Posted 13 July 2010 - 21:11

det jeg mente var mellomakslinger fra ladaworld
LA3LNA

#15 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 14 July 2010 - 02:08

QUOTE(vazborris @ 13 Jul 2010, 22:11) <{POST_SNAPBACK}>
det jeg mente var mellomakslinger fra ladaworld



Jaha?? hvorfor?
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#16 vazborris

vazborris

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 125 Innlegg:

Posted 14 July 2010 - 10:59

mindre vibrajoner og mye. de hjelper godt de akslingende har:)

men frakt:fra russand er 410euro så det koster sitt også
LA3LNA

#17 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 14 July 2010 - 12:53

QUOTE(vazborris @ 14 Jul 2010, 11:59) <{POST_SNAPBACK}>
mindre vibrajoner og mye. de hjelper godt de akslingende har:)

men frakt:fra russand er 410euro så det koster sitt også



Åja det der dem nye med CV ledd?
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#18 vazborris

vazborris

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 125 Innlegg:

Posted 15 July 2010 - 00:20

stemmer bare litt trøtt når jeg skriver så dårlig på forklaringane:) men jada blir litt dyrt frakt fra russland men det var ca 2 dager med dhl så skulle jeg ha delen og det kostet 410 euro så det blir vel rundt 3200 og 3300 et sted..
LA3LNA

#19 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 15 July 2010 - 02:22

QUOTE(vazborris @ 15 Jul 2010, 01:20) <{POST_SNAPBACK}>
stemmer bare litt trøtt når jeg skriver så dårlig på forklaringane:) men jada blir litt dyrt frakt fra russland men det var ca 2 dager med dhl så skulle jeg ha delen og det kostet 410 euro så det blir vel rundt 3200 og 3300 et sted..



Ok, bei det no merkbar forskjell??

æ synes at alt anna i nivaen vibrer så mye at æ ikke hadde orka å bytt tell CV ledd i mellom akslinge. Men kanskej det e verdt det?

Fordelen me de gammeldagse e jo at det kosta 99 krona per ledd å bytt når det e utslitt. Å så har æ lest en plass at de gamle tål meire vinkla? Kordan har du opplevd det?
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#20 vazborris

vazborris

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 125 Innlegg:

Posted 15 July 2010 - 12:36

jeg syntes det lille jeg har testet de at de funker kjempe bra men kjenner en annen som og hadde de og han sa til meg før jeg handlet at de var vært alle penga, du kjører jo 60 000 eller hva det var før du treng bytte:=)
LA3LNA