Gå til innhold



Foto

stål diff foran


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
57 replies to this topic

#21 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 15 July 2010 - 13:41

QUOTE(vazborris @ 15 Jul 2010, 13:36) <{POST_SNAPBACK}>
jeg syntes det lille jeg har testet de at de funker kjempe bra men kjenner en annen som og hadde de og han sa til meg før jeg handlet at de var vært alle penga, du kjører jo 60 000 eller hva det var før du treng bytte:=)



Hehe me andre ord bi man aldri å treng å bytt dem tongue.gif

Kor mye vinkel tål dem da i forhold till vanlig?
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#22 vazborris

vazborris

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 125 Innlegg:

Posted 15 July 2010 - 20:45

det tror jeg ikke at jeg har noe spekk på men vinkel tenker du på med tanke på heving da? så er det lenger splins på di en orginale, jeg har nesten tippet flere ganger med de uten problemer med de hvertfal
LA3LNA

#23 vazborris

vazborris

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 125 Innlegg:

Posted 22 July 2010 - 15:25

ståldiffen er betalt så da venter jeg spendt på pakke fra dhl. er litt kornglete disse russerne han vill ha penger sendt via monygram (forex bank) som for min del var nærmest i oslo så da håper jeg det ble riktig for han og at jeg får noen diff:)
LA3LNA

#24 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 22 July 2010 - 17:00

QUOTE(vazborris @ 22 Jul 2010, 15:25) <{POST_SNAPBACK}>
ståldiffen er betalt så da venter jeg spendt på pakke fra dhl. er litt kornglete disse russerne han vill ha penger sendt via monygram (forex bank) som for min del var nærmest i oslo så da håper jeg det ble riktig for han og at jeg får noen diff:)



Det bi spennanes, du må legg ut bilda når den kommer smile.gif

Fulgte det med festa eller e det ferdiglaga festa på den??
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#25 vazborris

vazborris

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 125 Innlegg:

Posted 22 July 2010 - 19:50

skal være alt jeg trenger så og si uten om innmaten men den har jeg jo, festene er sveiset i diffen..bilder skal bli:)
LA3LNA

#26 vazborris

vazborris

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 125 Innlegg:

Posted 17 August 2010 - 22:54

en ting er konstantert russerne har ikke dårlig tid... hehe.. venter fremdeles i spenning på om noe dukker opp,,,
LA3LNA

#27 vazborris

vazborris

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 125 Innlegg:

Posted 31 August 2010 - 20:37

da var ENDELIG diffen kommet. den lå fint på trappa hjemme når jeg kom hjem i kveld. den så meget bra ut på første øyekast så da kjenstår det og få tid til og skru dette sammen og se hvordan passformen fra russerne er:)
LA3LNA

#28 vazborris

vazborris

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 125 Innlegg:

Posted 31 August 2010 - 20:37

dobbel posting

Edited by vazborris, 31 August 2010 - 23:24.

LA3LNA

#29 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 31 August 2010 - 23:04

QUOTE(vazborris @ 31 Aug 2010, 21:37) <{POST_SNAPBACK}>
da var ENDELIG diffen kommet. den lå fint på trappa hjemme når jeg kom hjem i kveld. den så meget bra ut på første øyekast så da kjenstår det og få tid til og skru dette sammen og se hvordan passformen fra russerne er:)



Bilda av vidunderet?
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#30 vazborris

vazborris

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 125 Innlegg:

Posted 31 August 2010 - 23:23

skal prøve og få tatt noen en dag og under montering med stikkaksler osv ettervært må bare få tiden til og strekke til er et par andre bilprosjekter som venter på tur:)
LA3LNA

#31 vazborris

vazborris

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 125 Innlegg:

Posted 02 September 2010 - 21:17

ting tar tid her, men leverte diffen til en kompisav meg i dag for og få den shimset opp med utvekslingen min og endte opp med diff sperre foran også så gleder meg virkelig til dette kommer på bilen med diff sperre foran og bak:)
LA3LNA

#32 kladang

kladang

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 94 Innlegg:

Posted 02 September 2010 - 23:09

QUOTE(vazborris @ 2 Sep 2010, 22:17) <{POST_SNAPBACK}>
ting tar tid her, men leverte diffen til en kompisav meg i dag for og få den shimset opp med utvekslingen min og endte opp med diff sperre foran også så gleder meg virkelig til dette kommer på bilen med diff sperre foran og bak:)


er diffsperren på nivaen bare på bakhjulene??

#33 vazborris

vazborris

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 125 Innlegg:

Posted 02 September 2010 - 23:47

om du tenker på diffsperren, den spaken i bilen så er det kun låsing av senterdiffen, det gjør at bilen drar like mye foran som bak, nivaen kom vel ikke med noen annen orginal diffsperre i norge så vidt jeg vet
LA3LNA

#34 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 02 September 2010 - 23:49

Kom ikke me nåkka orginal sperre i nån land.

Kordan sperre har du montert forran å bak??
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#35 vazborris

vazborris

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 125 Innlegg:

Posted 02 September 2010 - 23:53

er slik drevsperre som låser fra 30 til 100% etter hva han trenger, torsen eller lsd eller noe slikt husker fan ikke hva den het hehe
LA3LNA

#36 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 03 September 2010 - 06:35

QUOTE(vazborris @ 3 Sep 2010, 00:53) <{POST_SNAPBACK}>
er slik drevsperre som låser fra 30 til 100% etter hva han trenger, torsen eller lsd eller noe slikt husker fan ikke hva den het hehe



Å ei diff brems, de typan dær ska jo lås ganske mye faktisk, bi spennanes å hør tell vintern kordan det funger på vanlig veikjøring smile.gif
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#37 vazborris

vazborris

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 125 Innlegg:

Posted 03 September 2010 - 10:50

tror det skal gå ganske bra:) men er veldig spendt på hvordan dette blir i tærrenget:)
LA3LNA

#38 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 03 September 2010 - 11:42

QUOTE(vazborris @ 3 Sep 2010, 11:50) <{POST_SNAPBACK}>
tror det skal gå ganske bra:) men er veldig spendt på hvordan dette blir i tærrenget:)



På min har æ kun bak, men det e en Locker. den lås 100% mekanisk. Den skubba bilen fram ved krapp sving sjøl på asfalt, så æ grua mæ tell vintern.
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#39 kladang

kladang

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 94 Innlegg:

Posted 07 September 2010 - 23:57

QUOTE(vazborris @ 3 Sep 2010, 00:47) <{POST_SNAPBACK}>
om du tenker på diffsperren, den spaken i bilen så er det kun låsing av senterdiffen, det gjør at bilen drar like mye foran som bak, nivaen kom vel ikke med noen annen orginal diffsperre i norge så vidt jeg vet


så det er ikke farlig å kjøre med låst diff på bilen?

#40 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 08 September 2010 - 14:31

QUOTE(kladang @ 7 Sep 2010, 23:57) <{POST_SNAPBACK}>
så det er ikke farlig å kjøre med låst diff på bilen?



Jo, du ska kun bruk den på løst underlag!! Du merka det fort på styringa å knirkinga i karoseriet dersom du har senterdiffen inne på asfalt.
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!