Gå til innhold



Foto

Trenger dynamo


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
54 replies to this topic

#41 sortland

sortland

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1212 Innlegg:

Posted 24 March 2004 - 00:00

jeg har helt orginal fanger på bilen. må jeg forsterke den for å sette på en vinsj? (m5000)

#42 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 24 March 2004 - 00:00

På delebilen min står en org fanger for vinsj.
Der er røra som går inn i ramma forsterka og der er en kraftig plate for vinsjfeste. Tror nok helt orginal fanger blir litt svak.

Og, jeg skal ikke selge den fangeren, nei. Skal bruke den for å bygge
rør-fanger med vinsjfeste.



#43 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 24 March 2004 - 00:00

Røra som holder fanger/vinsjplate er om trent dobbel så kraftige som de vanlige. Titt i garasjen min så ser du det meste, hvis ikke har jeg flere bilder som viser dette.

#44 JRHauge

JRHauge

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 373 Innlegg:

Posted 24 March 2004 - 00:00

vanskelig og få tak i en slik fanger? hadde ikke hatt vondt av en litt kraftigere fanger!

Alle gode ting er meg

#45 sortland

sortland

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1212 Innlegg:

Posted 24 March 2004 - 00:00

takk for mail ingos! Jeg undersøkte dette med sending. Tror at linjegods er lettest og billigst. Posten skal visst være ræva!!

#46 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 24 March 2004 - 00:00

Jeg har nå ikke bil pga. familiebil står på verksted, regner med at får den i morgen/eller fredag. Jeg skal ta kontakt med Tollpost på Otta og høre med dem. Skal besøke naboen deres på fredag for å høre om de et gamelt 30" jeg kunne prøve. Jeg fikk PM fra Atleno og han hadde fått vite av Vianor at 30" går på 6x15" felg.cool.gif
Sendte en sms til eier av vinsjen/kufanger, men har ikke hørt noe derfra.

#47 JRHauge

JRHauge

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 373 Innlegg:

Posted 24 March 2004 - 00:00

du harikke tilfeldigvis låsene til de små side vinduene framme også?biggrin.gif mine mangler...

Alle gode ting er meg

#48 sortland

sortland

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1212 Innlegg:

Posted 25 March 2004 - 00:00

Ingos: Jeg har ordna med frakt, hvis du bare gir en lyd når du har fått samla og pakka alt (palle hvis mulig). Vi bruker linjegods.

-------------------------

Det er der som det er umulig å komme fram det er gøy å kjøre!

#49 zellus

zellus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 25 March 2004 - 00:00

har også en dynamo tilsalgs. 200,- + frakt . har ikke svei . !

#50 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 25 March 2004 - 00:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">har også en dynamo tilsalgs. 200,- + frakt . har ikke svei . !

<i><div align="right">Opprinnelig postet av zellus</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Trodde denne handelen var avgjort?
Litt sent å komme med billigere vare, da???



#51 sortland

sortland

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1212 Innlegg:

Posted 25 March 2004 - 00:00

zellus: takk for tilbud, men har allerede kjøpt av ingos.

-------------------------

Det er der som det er umulig å komme fram det er gøy å kjøre!

#52 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 25 March 2004 - 00:00

Den var litt ufin Zellus, hvis du har lest alle sidene. Hold tunga rett i munn gutt.

Sortland: Vi har mange fine europaller på jobben(+folie), så det ordner seg nok. Må få igjen Familiebilen min først, styringsreellet gikk i stykker. Venter på ny del. Får nok ordnet alt i helgen. Ang. låsen på trekant vinduet så har jeg en lås liggende som du kan få, til førersiden har jeg komlett trekantvinduet m/lås (hel og grei) denne kan jeg kanskje også selge.
Låsene på trekantvinduet er drit vanskelig å lime, du må nemlig kjøpe spes. lim 1000kr.- for en liten tube. Jeg har selv hatt samme problemet, men byttet heller vinduet. Mye enklere, tro meg. Du bør gå til en glassmester og høre med han, ikke alle glassmestere har dette limet heller pga. pris. Kanskje det er noen på forumet som har noen gode råd?




Ingar

#53 sortland

sortland

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1212 Innlegg:

Posted 26 March 2004 - 00:00

Du må ikke stresse. Vi har god tid. Bare gi meg et nys litt i forveien slik at jeg kan bestille frakten, slik at det er bare å levere pallen på linjegods for deg.
Ja den låsen er vel ikke den beste patenten til Lada. Men setter pris på hvis du legger med en lås.

-------------------------

Det er der som det er umulig å komme fram det er gøy å kjøre!

#54 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 26 March 2004 - 00:00

Takk for det at det noen med i god tid i samfunnet, sitter på overtid og skal jobbe mye i helgen. Jeg tar med en pall i helgen og skal prøve å få levert det over helgen. Gir deg et hint. Send meg en PM så kan jeg ringe deg, ringer gratis fra jobb.

God helg.

#55 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 28 March 2004 - 00:00

Maskinen på jobben kræsjet godt i går, så idag har jeg ordnet alt på pall. Dekka ligger løst på pallen med esken på toppen, går det greit å levere det slik?

IngarB)