Gå til innhold



Foto

Terka's "Traktor"


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
278 replies to this topic

#21 Gimmy

Gimmy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 15 August 2010 - 20:51

QUOTE(Terka @ 15 Aug 2010, 20:04) <{POST_SNAPBACK}>
Hmm.... har da tatt meg fri noen timer og kjørt Traktor'en opp til mine foreldre ifbm burdsdagsfeiring/middag, deretter hjem igjen og jobbe videre. Bilen går nesten som en klokke, muligens litt hard på klutch'inga/skifte av gir, og litt nøgging i bremsene etter å ha stått så lenge, men det virker som om den nå har litt høyt trykk i kjølesystemet, dvs overtrykk som gjør at det kommer litt kjøleveske ut fra slangen som går ut fra like ved radiatorlokket. Denne går ned til "skliplata" under/i forkant av motoren og slutter åpent der, dvs litt kjølevæske søl drypper derfra. (Skal det være ekspanssjonstank i forbindelse med denne slangen eller sitter denne ett annet sted/ikke er tilstede på G-biler?)

Er dette en indikasjon på fortsatt lekasje i toppen? Tidligere gikk det kjølevæske inn i eksosen, og bilen gikk varm, samt at kjølevæska minket pga lekasje/varmgangen. Nå er det litt motsatt.

Vil det være verdt å gjøre et forsøk på gjennomspyling/rens av kjølesystemet siden jeg har hatt på Bar's Leaks tettestoff tidligere?

Uansett godt å få kjørt bilen en tur igjen! smile.gif
Fruen og barna var også i samme selskap (de dro før meg), og når vi kjørte hjem samtidig så sa hun at hun nesten kunne tenke seg en G i stedet for konebilen også.. biggrin.gif



Virker som om du referere til utåndingen på toppdeksel og der skal det nok ikke komme noe vann... men mulig jeg forstår deg feil for det skal da ikke være mulig å komme vann ut fra den slangen. Det skal kun komme litt oljedamp fra den slangen... Har du vann i oljen så ser du jo det på peilepinnen som små dråper i oljen... og eller att oljen blir hvit. sjekk vannet ditt... er det olje i vannet/bensin i vannet? lukter det bensin fra oljepåfylling? that`s bad stuff...

Har du vann på skliplata under motoren så kommer nok det fra andre plasser enn utåndingen...

Jeg hadde ikke ekspansjonstank på min 280GE.

#22 Terka

Terka

    Jallamekaniker

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 574 Innlegg:

Posted 15 August 2010 - 22:18

Takk for innspill GIMMY,
jeg har fulgt med på tråden din, håper riktig sjåfør snart sitter i den bilen! smile.gif

Godt mulig jeg formulerte meg uklart ja, det er slangen fra like under lokket på radiatoren som lekker væske,
denne slutter like over "skliplata" hos meg. Når jeg åpner radiatorlokket når bilen er kald så er det forresen vakum, får et "svush" og luft suges inn.

Har tegnet på et bilde lånt fra et tysk nettsted for å ilustrere hvilken slange det er snakk om, det er vel kun kjølevæske som kan gå i denne??

Radiatorslange_illustrasjon1.jpg

#23 Captain Obvious

Captain Obvious

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 148 Innlegg:

Posted 15 August 2010 - 22:55

QUOTE(Terka @ 15 Aug 2010, 23:18) <{POST_SNAPBACK}>
Takk for innspill GIMMY,
jeg har fulgt med på tråden din, håper riktig sjåfør snart sitter i den bilen! smile.gif

Godt mulig jeg formulerte meg uklart ja, det er slangen fra like under lokket på radiatoren som lekker væske,
denne slutter like over "skliplata" hos meg. Når jeg åpner radiatorlokket når bilen er kald så er det forresen vakum, får et "svush" og luft suges inn.

Har tegnet på et bilde lånt fra et tysk nettsted for å ilustrere hvilken slange det er snakk om, det er vel kun kjølevæske som kan gå i denne??

Radiatorslange_illustrasjon1.jpg



På min radiator har jeg samme problemet, det kommer litt vann i fra den slangen i ny å ne. Jeg har en teori om at min uorginale radiatorlokk er litt slapp i fjæra så den " slipper" ut vannet i slangen litt for tidlig. Skal få tak i meg et nytt org lokk og se om dette hjelper. Jeg har nettopp byttet noen vannslanger, og luftet systemet og jeg fylte litt for mye vann på, så dette kan nok også ha innvirket på min. Er det lokket så er vel det en billig fix!

Volldampf voraus!

#24 Østerklev

Østerklev

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3360 Innlegg:

Posted 15 August 2010 - 23:13

Det er en ganske vanlig feil at radiatorlokket åpner for tidlig og slipper ut litt kjølevæske gjennom overløpsslangen. En god indikasjon på hvorvidt du har lekkasjer av betydning er å la bilen stå uten motoren i gang i ca 5 min. etter kjøring, for så å åpne radiatorlokket forsiktig. Det bør da fortsatt være overtrykk i kjølesystemet. Hvis ikke har trykket mest sannsynlig unnsluppet gjennom lekkasje i toppakning eller sprekk i vannkappa.

Ekspansjonstank er ikke originalmontert på din bil.

Edited by Østerklev, 15 August 2010 - 23:14.

Øyvind

-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring

#25 Gimmy

Gimmy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 16 August 2010 - 01:07

QUOTE(Terka @ 15 Aug 2010, 23:18) <{POST_SNAPBACK}>
Takk for innspill GIMMY,
jeg har fulgt med på tråden din, håper riktig sjåfør snart sitter i den bilen! smile.gif

Godt mulig jeg formulerte meg uklart ja, det er slangen fra like under lokket på radiatoren som lekker væske,
denne slutter like over "skliplata" hos meg. Når jeg åpner radiatorlokket når bilen er kald så er det forresen vakum, får et "svush" og luft suges inn.


hehe takk.. ja nå som treffet er over kommer nok min bil snart under mine vinger;)

Ja du da skjønner man jo endel mere... hehe begynte jo virkelig å lure... hehe

Ifølge en hos Mercedes i kongsberg så er motorene til MB meget kresne på radiatorlokk(noe sikkert dem fleste biler er men men) Så bytt lokket du... koster 100-200kr ca... Men lytt/les Østerklev sine kommentarer, G kan han;)

Er alt riktig skal ikke vann ut fra radiator. Bilen skal ikke ha overtrykk men er fiseringen slapp(les radiatorlokk) så prutter den vann;)

Vissnok så sliter MB med att det danner seg ett belegg i orginalkjølerne som "reduserer" kjøle evnen til kjølesystem på MB så riktige blandingsforhold og tidvise bytter er å annbefale. Jeg sleit endel med kjølevann som ble kastet og etter hvisse gjøremål ble det merkbart bedre... Nå skal det jo sies att jeg hadde myee tull grunnet slitasje i motor, så trykk gikk i kjølevann... men likevel... importante importante

løkke te...

dytt oppi en om 617 turbo om du skal bytte;)

mvh Tom

#26 Terka

Terka

    Jallamekaniker

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 574 Innlegg:

Posted 16 August 2010 - 04:59

QUOTE(Østerklev @ 16 Aug 2010, 00:13) <{POST_SNAPBACK}>
Det er en ganske vanlig feil at radiatorlokket åpner for tidlig og slipper ut litt kjølevæske gjennom overløpsslangen. En god indikasjon på hvorvidt du har lekkasjer av betydning er å la bilen stå uten motoren i gang i ca 5 min. etter kjøring, for så å åpne radiatorlokket forsiktig. Det bør da fortsatt være overtrykk i kjølesystemet. Hvis ikke har trykket mest sannsynlig unnsluppet gjennom lekkasje i toppakning eller sprekk i vannkappa.

Ekspansjonstank er ikke originalmontert på din bil.


Takker for info! Skal sjekke dette med trykknivå etter. 5 min senere i dag. Jeg trodde heller ikke det skulle være ekspansjonstank på denne bilen, men det er bedre å spørre og få bekreftet en gang for mye en en gang for lite... smile.gif

QUOTE(GIMMY @ 16 Aug 2010, 02:07) <{POST_SNAPBACK}>
dytt oppi en om 617 turbo om du skal bytte;)

mvh Tom


Hehe! Skulle gjerne gjordt det! Men tror jeg trenger enda mer hjelp da..

Edited by Terka, 16 August 2010 - 05:43.


#27 maelling

maelling

    V8 - avhengig

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 16 August 2010 - 11:37

Tror du kan øyne håp : ) Jeg hadde samme symptomer som deg etter at jeg skiftet radiator. Det høres ut som du har luft i kjølesystemet ditt, noe som gjør at temperaturen først kan gå litt høyt og så flakse ned igjen og litt opp. Det at vannet "vokser" i radiatoren din tyder på det samme, noe som gjør at det kommer ut av overskuddet. Det så ut som en tsunami når motoren begynte å pumpe luft og jeg forsøkte å helle på samtidig mens luften kom ut og mens jeg rusa. Du kan jo prøve å sette bilen i en bakke med nesa opp (folk som mener man ikke trenger det er på forumet, og det har vært hissige diskusjoner rundt det før), og fyre opp bilen med lokket oppe og se om det begynner å ese opp. Ellers kan du jo ruse opp til 3000 rpm og se om det kommer bobler eller noe sånt. Så kan du jo sjekke bak når den er varm om du ser hvit røyk (mer enn normalt) og se på temperaturen.

Best å prøve å bruke bilen så den ikke står seg i hjel. Min står 3 uker av gangen og slikt, og da blir bremsene rare, så man må bremse hardt og varme dem opp for at de skal bli fine igjen. Ellers kan du jo ta service på bilen din, skifte olje på motor og over alt ellers smile.gif

Dette høres ikke så ille ut, så ville krysset fingre og gitt bilen din litt stell. Kan tenkes at det er bare luft som kommer inn i systemet ditt på et merkelig vis, og i beste fall at det løser seg.

Edited by maelling, 16 August 2010 - 13:22.

Mvh Martin E. maelling@gmail.com

 

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
 


#28 Roar Sæther

Roar Sæther

    El Presidente!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 16 August 2010 - 15:08

Jeg synes også dette høres ut som luft i systemet, men ikke ta mitt ord for gitt, her. Jeg raste motoren min før treffet pga dårlig kjølekoblinger, så mitt ord er kanskje ikke det beste rolleyes.gif Men jeg kjenner igjen forklaringene dine, og luft kan definitivt være årsak. Kjør bilen opp i en bakke, og la den gå på litt turtall med åpent lokk på radiatoren. Det skal da etterhvert som termostaten åpner, kunne frigjøre evt luft i systemet.

Hvis du kan komme over en 123 bil med turbomotor, så tror jeg ikke du skal lete lenge etter hjelp til å få denne montert i bilen smile.gif Det er vel heller slik, at disse ikke lenger vokser på trær, og kan være vanskelig å finne i god stand. Hvis du trenger hjelp til å se etter hvilken tilstand motoren er i, kan dette også løses over telefonen. Kjekt hvis motoren fortsatt står i bil, og kan startes. I tillegg trenger du motorfester. Ca gangbar pris brukt er 1500.- for ett sett, og ca 3000.- for nye fra VTP.

Morro å høre at du er på gang med vogna di.
oops!?!


#29 Terka

Terka

    Jallamekaniker

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 574 Innlegg:

Posted 16 August 2010 - 16:25

Dere gir meg jo nesten tro på at dette kan gå bra! smile.gif forstår fortsatt ikke hvordan bilen har "stått seg frisk" fra å ryke kraftig hvitt av eksosen og koke etter kort tid til å fungere Å bra som nå, men det er jo ikke allt som må forstås heller.. Kan fint akseptere at den er blitt bedre igjen uten å måtte forstå hvordan. wink.gif

Se å få testet/luftet kjølesystemet snart. Hva er forresten beste måte å få "spylt" igjennom kjøleannlegget på? Ser for meg at det bør gjøres etterhvert mtp restene av Bar's Leak blandingen i systemet.

Bilen måtte selvsagt testes litt i dag også og ble benyttet ned til togstasjonen i morges, og nå er det få minutter til den skal kjøres hjem igjen. smile.gif

Et som til; jeg har fått sprekk i frontruta ila vinteren, hvor anbefales det å handle ny?

#30 Roar Sæther

Roar Sæther

    El Presidente!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 16 August 2010 - 17:49

Hørte at Riis bilglass er rimelig. Har fått pris fra 1200.- til 2600.- på vindu til 460 (helt klar) og 463 (blått sotningsfelt i toppen og skravert bak speil)

Ta en ringerunde i nærområdet å sjekk, evt sjekk hva slags ruteforsikring du har. Kan være verdt bryet.

Motoren din kan ha kokt pga luft, og det er sikkert ikke umulig at den har kvittet seg med lufta ved nedkjøling etter kokingen.
oops!?!


#31 Terka

Terka

    Jallamekaniker

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 574 Innlegg:

Posted 17 August 2010 - 10:07

Litt oppturer og nedturer må man ha?
Når jeg kom tilbake til bilen i går etter endt arbeidsdag så luktet det litt bensin og var ett mørkt felt på 5 x 10 cm på bakken under tanken som definitivt luktet bensin... mulig lekasje på tanken.. Skal sjekke litt mer siden jeg fylte tanken helt opp dagen før, håper det kanskje det var litt "overløp" via påfyllingsttussen.

Guttungen på 2 år ville ikke i barnehagen i dag, men når jeg spurte om han ville kjøre den "store" pappabilen så kom det et høyt "JA!" biggrin.gif

Det var noe mer eksos bak bilen i dag en de foregående dagene, undertegnede ble litt bekymret for at den skulle gå tilbake til høstens modus og ryke mye og koke med en gang. Den går fortsatt helt fint, og jeg tillegger lavere temperatur og rå luft (mye regn i dag) grunnen til at det "ryker mer". (Prøver å holde optimismen oppe..)

Ang tanken så har jeg vurdert å bytte tidligere. Iflg bensinmåleren så tar tanken ca 40 liter fra tankmåleren viser tom tank/lyser rødt og til den er full. Jeg vet at tanken er større en det, men lurer på om noe ble gjort ifbm at påfyllingstussen ble flyttet til siden av bilen av forrige eier. Mulig det bare er tankmåleren som er på bærtur? Hva skjer om jeg kjører bilen "tom" for bensin for å teste hvor stort volum tanken tar? Er det bare å fylle på mer og så er den i gang igjen eller vil det bli problemer med luft i drivstoffslangene?

Ved et eventuellt bytte av tank så vurderer jeg å gå for plasttank (hvor får man tak i tank + monteringssett billigst??), men det vil jo være dumt å bytte til plasttank for bensin nå dersom det blir bytte til diselmotor senere? Kan man benytte samme tank til disel på et senere tidspunkt eller vil ikke tank/pumpesystem være mulig å modifisere?


#32 maelling

maelling

    V8 - avhengig

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 17 August 2010 - 12:53

Det er ikke noe problem å kjøre tom tanken. Det eneste som må gjøres da er å bygge opp trykk i systemet igjen, slik at du vrir tenningsnøkkelen fram og tilbake noen ganger til pumpa går langsommere og du hører det er trykk. Det trenger ikke å være tanken som lekker, men det kan være gummirørene. Det kan være et skikkelig helvete å få det der tett, så du trenger noen slangeklemmer, en 6/7 mm skiftenøkkel og stramme til slik at det blir tett. Men om det lekker koblingene, så vil du merke at trykket ofte faller i systemet og du må bygge opp trykk hver gang. Skulle det være slik at tanken lekker, eller du synes den ser medtatt ut, så bør du ta ned tanken og inspisere den. Spyle den ren og pusse den fri for rust og se om det er noe hull, og eventuelt tette. Det er en dagsjobb omtrent, og ikke værre enn det.

Når det kommer til røyk, så kan det komme noen ganger. Kan tenkes den går rikt, eller at det bare er vått. Det er en steinaldermotor vi har, så det lukter ofte mye motor av disse her og det kan ryke bra : ) Jeg trodde jeg også hadde gåen toppakning noe skikkelig var galt da jeg hadde luft i systemet jeg ikke fikk ut. Men kunsten var å ruse høyt nok (med varmeapparatet på max), så kommer det ut. Du vil da se det bobler opp, og nivået synker, hvor du igjen kan fylle på osv.

Vet ikke om du trenger å spyle igjennom kjølesystemet, men du kan jo tappe ut alt sammen i bunn av radiatoren og fylle opp ny veske. Men, ikke tukle med ting som virker, det er en god regel ; ) Prøv å se hvor det renner hen rundt tanken. Motorsvetting er greit, men bensin som lekker er litt kjiipt.

Edited by maelling, 17 August 2010 - 13:23.

Mvh Martin E. maelling@gmail.com

 

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
 


#33 Terka

Terka

    Jallamekaniker

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 574 Innlegg:

Posted 18 August 2010 - 13:03

QUOTE(Østerklev @ 16 Aug 2010, 00:13) <{POST_SNAPBACK}>
Det er en ganske vanlig feil at radiatorlokket åpner for tidlig og slipper ut litt kjølevæske gjennom overløpsslangen. En god indikasjon på hvorvidt du har lekkasjer av betydning er å la bilen stå uten motoren i gang i ca 5 min. etter kjøring, for så å åpne radiatorlokket forsiktig. Det bør da fortsatt være overtrykk i kjølesystemet. Hvis ikke har trykket mest sannsynlig unnsluppet gjennom lekkasje i toppakning eller sprekk i vannkappa.


Sjekket dette i går og det var overtrykk der ja. (Freste ut litt væske rundt lokket når jeg åpnet.)
Videre så jeg at det lå noe veldig lysebrunt og tynt skum (lignet på såpeskum fra Zalo vaskevann) i toppen av radiatoren når jeg tok av lokket.
Hva kan dette være?? Rester av "tette-gørra" jeg hadde på kjølesystemet som gjør at det skummer litt? (Bør kanskje få byttet til "renere" kjølevæske... unsure.gif )

#34 Terka

Terka

    Jallamekaniker

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 574 Innlegg:

Posted 18 August 2010 - 13:07

Hmmm... jeg kom til å tenke på at dersom jeg kvitter meg med kufangeren (har fått henvendelser fra enkelte forummedlemmer som ønker å få denne) så står det ett par Hella Luminator Chromium ekstralys på denne bøylen.
Disse er for dype til å montere rett på støtfangeren og jeg vurderer da å selge dem. De er kun brukt en vintersesong og har stått innendørs (garasje) etter det. Link til eksempelbilder på nett: http://www.vwaudi-cl...ad.php?t=147267

Hvilke pris bør jeg legge disse ut for? (Og vil det være noe vits å legge dem ut her på forumet under "Marked".)


EDIT: Hvilken type/modeller ekstralys passer til å montere på støtfangeren på en 460? (Jeg er ikke imponert over kvaliteten på fjernlysene på bilen min... smile.gif )

Edited by Terka, 18 August 2010 - 13:10.


#35 maelling

maelling

    V8 - avhengig

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 18 August 2010 - 14:30

QUOTE(Terka @ 18 Aug 2010, 14:03) <{POST_SNAPBACK}>
Sjekket dette i går og det var overtrykk der ja. (Freste ut litt væske rundt lokket når jeg åpnet.)
Videre så jeg at det lå noe veldig lysebrunt og tynt skum (lignet på såpeskum fra Zalo vaskevann) i toppen av radiatoren når jeg tok av lokket.
Hva kan dette være?? Rester av "tette-gørra" jeg hadde på kjølesystemet som gjør at det skummer litt? (Bør kanskje få byttet til "renere" kjølevæske... unsure.gif )


Åpne opp radiatoren i bunn og få ut alt sammen. Det er en bolt der hvor du kan tappe. Så fyller du på ny kjølevæske, med f.eks 40-50% frostvæske opp dit den var over elementene, og gjør som beskrevet over og får ut luften med nesa opp og rusing. Litt kjedelig med slikt klin i radiatoren smile.gif

Edited by maelling, 18 August 2010 - 14:33.

Mvh Martin E. maelling@gmail.com

 

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
 


#36 Bilkar

Bilkar

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1307 Innlegg:

Posted 18 August 2010 - 15:14

QUOTE(Terka @ 18 Aug 2010, 14:07) <{POST_SNAPBACK}>
Hmmm... jeg kom til å tenke på at dersom jeg kvitter meg med kufangeren (har fått henvendelser fra enkelte forummedlemmer som ønker å få denne) så står det ett par Hella Luminator Chromium ekstralys på denne bøylen.
Disse er for dype til å montere rett på støtfangeren og jeg vurderer da å selge dem. De er kun brukt en vintersesong og har stått innendørs (garasje) etter det. Link til eksempelbilder på nett: http://www.vwaudi-cl...ad.php?t=147267

Hvilke pris bør jeg legge disse ut for? (Og vil det være noe vits å legge dem ut her på forumet under "Marked".)


EDIT: Hvilken type/modeller ekstralys passer til å montere på støtfangeren på en 460? (Jeg er ikke imponert over kvaliteten på fjernlysene på bilen min... smile.gif )


Jeg har hella xenonlykter på min, som jeg synes er litt for små. Byttehandel?? biggrin.gif
Disse lyktene sitte på nesten alle 463 med kufanger, de er rådyre og lyser som f-- men vil ha noe som fyller ut mer.

bilde..

DSC00664.JPG

Send meg en pm om du er intresert


Offroad og DieselPower!
Stian Overland 92258329

#37 Terka

Terka

    Jallamekaniker

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 574 Innlegg:

Posted 18 August 2010 - 20:32

Disse lytene er nok litt større ja! wink.gif

Det var ikke helt riktig lykt i forrige link fant jeg ut når jeg var innom garasjen i dag. Mine har ikke parklys ringen rundt yttersiden i lykta men har i stedet vanlig pære for parklys.

Bilder av mine lykter, og fangeren:
DSCN0914.jpg

DSCN0906.jpg

DSCN0908.jpg

DSCN0911.jpg

Link til riktig lykt med mer informasjon: http://www.dybvik-tr...duct.asp?p=4654
Nyprisen er visst kr 1950,- pr lykt.

#38 Terka

Terka

    Jallamekaniker

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 574 Innlegg:

Posted 18 August 2010 - 21:43

Og så over til.... sad.gif Dette er vel ikke et bra tegn!?

Fra å ryke fredspipe med naboene (mye hvit eksos i høst) har den nå gått over til dette:

Oljelokk.jpg

Ikke_bra_.jpg

#39 Initium

Initium

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1638 Innlegg:

Posted 18 August 2010 - 21:49

Toppakning; enkelt og greit.



Man behøver ikke være snekker for å se om en vegg er i lodd.....
Lost in Iceland.....

#40 asmo

asmo

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 598 Innlegg:

Posted 19 August 2010 - 06:07

QUOTE(Initium @ 18 Aug 2010, 21:49) <{POST_SNAPBACK}>
Toppakning; enkelt og greit.

Komplisert, dyrt og ugreit mener du vel... sad.gif