Endelig kom det en ny G på gårdsplassen. Savnet var stort i vinter både hos meg og fruen når vi skulle opp av gårdsplassen (og hun opp noen rimelig bratte bakker for å komme seg på jobb) etter skiftet fra Geländewagen til BMW 1-serie med bakhjulstrekk og altfor brede dekk, men nå ser det ut som om det løser seg Var å hentet meg en 280 bensiner -85mod i går og rullet inn på gårdsplassen rundt 23:00. Ganske godt fornøyd med denne også sett i forhold til den jeg hadde forrige gang så dette lover godt. Kom til at den var i ganske god stand og Roar "bekreftet" dette litt for meg etter en prøvetur i går kveld også.
I dag fikk jeg ikke gjort så veldig mye da jeg slo av en hyggelig "G-prat" med en som jeg var å handlet litt deler av, men fikk i det minste tatt noen notater på det som jeg fant i farten som må ordnes på bilen.
Siden jeg synst det er så morro å lese slike tråder når andre oppretter dem så babler jeg litt i vei innpå her jeg også. Får samtidig en fin "worklog" på hva som faktisk er gjort med den etterhvert. Det jeg fikk på todo-listen min i dag var;
OK-Skifte slange fra bremsevæske beholderen til forgreningen ved diffsperrene (hoppet av, men sperrene virker)
OK-Koble til bryteren nede på sperrene
OK-Fikse lys i venstre forlykt (konstanterte at denne var knust, jalla-limt og hadde mye fukt i seg. Etter byttet fungerte den og en del annet fint igjen)
OK-Fikse bremselys
OK-Fikse 2/3 skiltlys
OK-Bytte/rette ut bakfanger
OK-Bytte 4stk kav-utslitte dekk (tar gjerne i mot tips om hvor dette er rimelig, dim. 33x12,5)
OK-Smøre opp "av/på" gass
OK-Smøre de 9 nipplene på akslingene + pokalene
OK-Ny bunnpakning på autolaten
OK-Rustsveise høyre bakhjørne
OK-Montere breddere på framfanger (fikk tak i et sett i dag som hører til skjermutbyggerne)
OK-Bytte olje på differ
OK-Bytte olje på automatkasse + filter
OK-Få tettet påfyllingsrøret slik at det ikke lekker bensin ut med her (tank nylig byttet til byttetank fra VTP)
OK-Få ordnet styring av varmen til varmeapparatet. (vaier var løs ved ventil i motorrom, fikk tak i orginalt festeklips)
OK-Tette lekkasje på bakre diffsperre + lufting av begge
OK-Justere håndbrekk
OK-Montere bodylift
OK-Lage nytt bensinpåfyllingsrør
OK-Sveise sprekk i høyre fremdør ved øvre hengsle
OK-Ta rust i bunn av dørken på førersiden som følge av lekkasje i vinduspussergjennomføring
OK-Bytte vinduspussergjennomføring på venstre side
OK-Rustsveise bakdør (skifte hele nedre del)
OK-Montere tankutlufting
OK-Skifte begge bremseskivene fremme
-Rustsveise venstre bakhjørne
-Bytte sperrebryter (for indikering)
-Bytte olje på fordelingskasse
-Ta overflate rust rundt skjermene
-Om jeg tørr, ta av "stigtrinnene" og se hva som skjuler seg bak der.
Listen vokser nok med tiden, men et sted må man begynne Den ble EU-godkjent i mai og jeg har ikke oppdaget noen avskrekkende mangler enda så det er håp denne gangen føler jeg. Tidligere hadde jeg motorbytte på denne listen også, men lurer jammen på om bensineren ikke skal få stå. Denne var overraskende sprek i forhold til OM603A som jeg hadde i min forrige og den er stille i forhold til en diesel.
Edited by minim, 23 March 2011 - 18:38.