Ja hallosen! Jeg har en suzuki sj 413. Har det problemet at den blir veldig varm etter hvert. kjører jeg vanlig bykjøring så er det ikke noe problem, men når jeg ligger å putrer på motorveien i ca 80km.t og særlig hvis det blir litt oppoverbakker blir den veldig varm. etter ca 20 min.
Jeg har bytta termostat, men den blir fortsatt varm. Er det vannpumpa kanskje.. viftereima går rundt. tett radiator kan det jo kanskje være? noen som har litt erfaringer?
VAAAARM BIL!!!!
Started by
roy narvestad
, Sep 16 2010 18:41
3 replies to this topic
#1
Posted 16 September 2010 - 18:41
#2
Posted 17 September 2010 - 09:01
QUOTE(roy narvestad @ 16 Sep 2010, 19:41) <{POST_SNAPBACK}>
Ja hallosen! Jeg har en suzuki sj 413. Har det problemet at den blir veldig varm etter hvert. kjører jeg vanlig bykjøring så er det ikke noe problem, men når jeg ligger å putrer på motorveien i ca 80km.t og særlig hvis det blir litt oppoverbakker blir den veldig varm. etter ca 20 min.
Jeg har bytta termostat, men den blir fortsatt varm. Er det vannpumpa kanskje.. viftereima går rundt. tett radiator kan det jo kanskje være? noen som har litt erfaringer?
Jeg har bytta termostat, men den blir fortsatt varm. Er det vannpumpa kanskje.. viftereima går rundt. tett radiator kan det jo kanskje være? noen som har litt erfaringer?
Utslitt vannpumpe eller delvis tett kjølesystem.
Den får pumpet rundt noe kjøleveske, men ikke nok.
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#3
Posted 17 September 2010 - 09:19
vannpumpa blir sjelden krøll med, den har rustfri impeller og aksling. radiator derimot er ofte et problem at den går tett. Sjekk også ekspansjonstanken om der er returslange frå toppa og ned. dersom det er montert en (defekt) slangevarmer og sirkulasjonspumpe på radiatorslangen vil denne kunne hemme sirkulasjonen.
har hatt dette problemet sjøl, og alt retta seg med "ny" radiator.
har hatt dette problemet sjøl, og alt retta seg med "ny" radiator.
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#4
Posted 02 October 2010 - 22:02
hvordan blir bilen om du står i kø?
sett ei lommelykt nedi ved vifta forran i bilen og sikt inn igjennom grillen... du skal kunne se lyset godt igjennom radiatoren.
dersom lufterillene er tette vil du kunne få slike problemer som du beskriver... spesielt ved litt last, eller ved lengre tids kjøring i lave hastigheter.
kuren da er å plukke ut raddisen og spyle den rein, du skal kunne se igjennom hele kjøleregisteret...
sett ei lommelykt nedi ved vifta forran i bilen og sikt inn igjennom grillen... du skal kunne se lyset godt igjennom radiatoren.
dersom lufterillene er tette vil du kunne få slike problemer som du beskriver... spesielt ved litt last, eller ved lengre tids kjøring i lave hastigheter.
kuren da er å plukke ut raddisen og spyle den rein, du skal kunne se igjennom hele kjøleregisteret...