ARB difflock
#41
Posted 08 November 2010 - 19:38
98 Pajero 2,8 td, 2" ome og 32"
95 Cherokee 2,5 td 4" Trailmaster og 31"
92 Cherokee 4,0 HO 4" ome+bb og 31"
86 Cherokee 2,6 V6 prosjekt høvdingen
89 Terrano 3,0 V6, 32"
#42
Posted 08 November 2010 - 22:01
Servicemanual vil allikevel alltid være å anbefale å følge. (fra ARB)
Typisk nok så forbanna utålmodig og teit jeg er, demonterte jeg diffen for Leenge siden av ren nysgjerrighet. Kjekt å se hvordan det er, skal jo ha ny uansett tenkte jeg:p
Nå har jeg bare 2 mål å gå ut ifra og det er dem i servicemanualen fra mitsubishi.
Men får håpe de er godt nok å gå ut ifra de. Heldigvis satte jeg bolter og disse bakkene som holder diffen på plass tilbake der de kom fra:p
Pajeroen -> www.PajeroFun.no
#43
Posted 08 November 2010 - 22:49
Har god erfaring med et lokalt verksted her i Tromø på dette. Ikke denne jobben, men når jeg står fast/mangler verktøy/mangler presse/mangler kompetanse så tar jeg med delene og får dem kjapt tilbake for en billig penge... Er greit for et verksted å ha slike "småjobber" de kan bruke dødtid på som ellers ville blitt brukt på kafferommet... Har byttet både hjullager og bærekuler på denne måten fex.
- men det beste og mest tilfredsstillende er selvfølgelig å klare jobben selv...
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#44
Posted 13 November 2010 - 15:50
Nå er jeg derfor på desperat jakt etter 9" bakaksling til pajeroen.
Faen at det går an!!;O
Har forsåvidt en 91mod delebil, men den er med spiralfjærer og ikke bladfjærer. Dette er også 2,5tdi og den skal visst ikke diffen passe til ifølge ARB.
Noen som vet?
Pajeroen -> www.PajeroFun.no
#45
Posted 14 November 2010 - 00:31
Og kom de med bladfjærer? Og 1:4,875 utveksling?
Pajeroen -> www.PajeroFun.no
#46
Posted 14 November 2010 - 17:10
Og kom de med bladfjærer? Og 1:4,875 utveksling?
http://4x4pajero.spa...amp;sa=38589478
ser ut som du må finne en bakaksel fra en gen1 fram til 89 (etter det var det vel spiral?) med 3L V6 - da får du 9" diff, men ikke sikker på utveksliga - kanskje du kan få tatt med framdiffen fra samme bil samtidig...da vil du få krafitgere idff og tykkere og sterkere stikkakslinger foran.
8" og 9" bakdiff på gen 1 har samme tykkelse på stikkakslinger.
Edited by jasswass, 14 November 2010 - 17:17.
98 Pajero 2,8 td, 2" ome og 32"
95 Cherokee 2,5 td 4" Trailmaster og 31"
92 Cherokee 4,0 HO 4" ome+bb og 31"
86 Cherokee 2,6 V6 prosjekt høvdingen
89 Terrano 3,0 V6, 32"
#47
Posted 14 November 2010 - 17:18
edit: du hadde svart på mitt spm:p
Plis kan noen gi meg en slik delebil nå!!! hehe
Edited by TeamVest, 14 November 2010 - 17:28.
Pajeroen -> www.PajeroFun.no
#48
Posted 15 November 2010 - 20:42
Ingen av 2.6 utgavene?
Pajeroen -> www.PajeroFun.no
#49
Posted 15 November 2010 - 21:31
98 Pajero 2,8 td, 2" ome og 32"
95 Cherokee 2,5 td 4" Trailmaster og 31"
92 Cherokee 4,0 HO 4" ome+bb og 31"
86 Cherokee 2,6 V6 prosjekt høvdingen
89 Terrano 3,0 V6, 32"
#50
Posted 15 November 2010 - 21:33
Pajeroen -> www.PajeroFun.no
#51
Posted 16 November 2010 - 02:33
#52
Posted 16 November 2010 - 06:32
Ingen respons sålangt.
Pajeroen -> www.PajeroFun.no
#53
Posted 16 November 2010 - 07:38
Å hadde du bestil sperra fra BGnor hadde di hat problemet ikke du......
#54
Posted 16 November 2010 - 07:43
Pajeroen -> www.PajeroFun.no
#55
Posted 16 November 2010 - 20:54
Pajeroen -> www.PajeroFun.no
#56
Posted 16 November 2010 - 21:38
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#57
Posted 16 November 2010 - 21:40
Men det hjelper lite når jeg ikke får tak i v6 delebil:p
Pajeroen -> www.PajeroFun.no
#58
Posted 16 November 2010 - 23:11
Hvordan vil det være å sveise om bakakslingen ved å kappe vekk alt fra spiralfjærene, og så sveise på fester til bladfjærer?
Med noe presisjon ser jeg ikke noe i veien for at dette kan fungere eller??
Pajeroen -> www.PajeroFun.no
#59
Posted 17 November 2010 - 02:35
Hvordan vil det være å sveise om bakakslingen ved å kappe vekk alt fra spiralfjærene, og så sveise på fester til bladfjærer?
Med noe presisjon ser jeg ikke noe i veien for at dette kan fungere eller??
Det vil helt sikkert fungere! Vil tro at om jobben blir ordentlig utført er det ikke en kjeft som ser det heller.
#60
Posted 17 November 2010 - 13:58
Dette er gjort på mang en Jeep...(hvor også bladfjærer og spiraler brukes litt om hverandre på tilsvarende akslinger...), så burde ikke være noe i veien for det om man er nøyaktig på vinkler...
98 Pajero 2,8 td, 2" ome og 32"
95 Cherokee 2,5 td 4" Trailmaster og 31"
92 Cherokee 4,0 HO 4" ome+bb og 31"
86 Cherokee 2,6 V6 prosjekt høvdingen
89 Terrano 3,0 V6, 32"