Gå til innhold



Foto

ARB difflock


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
65 replies to this topic

#41 jasswass

jasswass

    Grand hamster

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1321 Innlegg:

Posted 08 November 2010 - 19:38

Rette innstillinga det! Da er det bare å handle! husk å oppdatere tråden din wink.gif
Hadde
98 Pajero 2,8 td, 2" ome og 32"
95 Cherokee 2,5 td 4" Trailmaster og 31"
92 Cherokee 4,0 HO 4" ome+bb og 31"
86 Cherokee 2,6 V6 prosjekt høvdingen
89 Terrano 3,0 V6, 32"

#42 TeamVest

TeamVest

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 800 Innlegg:

Posted 08 November 2010 - 22:01

Det typiske er jo at jeg skal måle backlash FØR jeg demonterer den orginale diffen og bruke det som en veiledning.
Servicemanual vil allikevel alltid være å anbefale å følge. (fra ARB)

Typisk nok så forbanna utålmodig og teit jeg er, demonterte jeg diffen for Leenge siden av ren nysgjerrighet. Kjekt å se hvordan det er, skal jo ha ny uansett tenkte jeg:p

Nå har jeg bare 2 mål å gå ut ifra og det er dem i servicemanualen fra mitsubishi.
Men får håpe de er godt nok å gå ut ifra de. Heldigvis satte jeg bolter og disse bakkene som holder diffen på plass tilbake der de kom fra:p
-----------------------
Pajeroen -> www.PajeroFun.no

#43 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 08 November 2010 - 22:49

QUOTE(jasswass @ 8 Nov 2010, 18:55) <{POST_SNAPBACK}>
Det er ikke en mulighet å gjøre jobben fram hit og ta med akslingen til et verksted i omegn for å få satt det riktig? Og så ta resten sjøl. Spørs imidlertid om de vil ta på seg noe slik halvjobbing da...

Har god erfaring med et lokalt verksted her i Tromø på dette. Ikke denne jobben, men når jeg står fast/mangler verktøy/mangler presse/mangler kompetanse så tar jeg med delene og får dem kjapt tilbake for en billig penge... Er greit for et verksted å ha slike "småjobber" de kan bruke dødtid på som ellers ville blitt brukt på kafferommet... wink.gif Har byttet både hjullager og bærekuler på denne måten fex.

- men det beste og mest tilfredsstillende er selvfølgelig å klare jobben selv...
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#44 TeamVest

TeamVest

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 800 Innlegg:

Posted 13 November 2010 - 15:50

Etter å kun ha snakka med BGnor og størrelse, og ikke målt før jeg bestilte fra utlandet, viser det seg at det ikke var 9" kronhjul i bakakslingen min, men 8".
Nå er jeg derfor på desperat jakt etter 9" bakaksling til pajeroen.
Faen at det går an!!;O
Har forsåvidt en 91mod delebil, men den er med spiralfjærer og ikke bladfjærer. Dette er også 2,5tdi og den skal visst ikke diffen passe til ifølge ARB.
Noen som vet?
-----------------------
Pajeroen -> www.PajeroFun.no

#45 TeamVest

TeamVest

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 800 Innlegg:

Posted 14 November 2010 - 00:31

Noen som vet helt sikkert hvilke biler som kom med 9" bakaksling?
Og kom de med bladfjærer? Og 1:4,875 utveksling?
-----------------------
Pajeroen -> www.PajeroFun.no

#46 jasswass

jasswass

    Grand hamster

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1321 Innlegg:

Posted 14 November 2010 - 17:10

QUOTE(TeamVest @ 14 Nov 2010, 01:31) <{POST_SNAPBACK}>
Noen som vet helt sikkert hvilke biler som kom med 9" bakaksling?
Og kom de med bladfjærer? Og 1:4,875 utveksling?


http://4x4pajero.spa...amp;sa=38589478

ser ut som du må finne en bakaksel fra en gen1 fram til 89 (etter det var det vel spiral?) med 3L V6 - da får du 9" diff, men ikke sikker på utveksliga - kanskje du kan få tatt med framdiffen fra samme bil samtidig...da vil du få krafitgere idff og tykkere og sterkere stikkakslinger foran.

8" og 9" bakdiff på gen 1 har samme tykkelse på stikkakslinger.

Edited by jasswass, 14 November 2010 - 17:17.

Hadde
98 Pajero 2,8 td, 2" ome og 32"
95 Cherokee 2,5 td 4" Trailmaster og 31"
92 Cherokee 4,0 HO 4" ome+bb og 31"
86 Cherokee 2,6 V6 prosjekt høvdingen
89 Terrano 3,0 V6, 32"

#47 TeamVest

TeamVest

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 800 Innlegg:

Posted 14 November 2010 - 17:18

aha. det blir jo kjekt å finne:( hmm.

edit: du hadde svart på mitt spm:p

Plis kan noen gi meg en slik delebil nå!!! hehe

Edited by TeamVest, 14 November 2010 - 17:28.

-----------------------
Pajeroen -> www.PajeroFun.no

#48 TeamVest

TeamVest

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 800 Innlegg:

Posted 15 November 2010 - 20:42

Kun v6 utgaven som har denne diffen?
Ingen av 2.6 utgavene?
-----------------------
Pajeroen -> www.PajeroFun.no

#49 jasswass

jasswass

    Grand hamster

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1321 Innlegg:

Posted 15 November 2010 - 21:31

er vel 8" bakdiff der...
Hadde
98 Pajero 2,8 td, 2" ome og 32"
95 Cherokee 2,5 td 4" Trailmaster og 31"
92 Cherokee 4,0 HO 4" ome+bb og 31"
86 Cherokee 2,6 V6 prosjekt høvdingen
89 Terrano 3,0 V6, 32"

#50 TeamVest

TeamVest

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 800 Innlegg:

Posted 15 November 2010 - 21:33

hmm.. Fuck BGnor som sa jeg skulle ha 9" tongue.gif jaja.. jeg burde vel uansett sjekka selv før jeg bestilte...
-----------------------
Pajeroen -> www.PajeroFun.no

#51 Pajexe

Pajexe

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 112 Innlegg:

Posted 16 November 2010 - 02:33

Er det ikke lettere å selge sperra til noen som trenger 9", og så bestille ny i rikitig størrelse kontra å finne to nye akslinger? wink.gif

#52 TeamVest

TeamVest

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 800 Innlegg:

Posted 16 November 2010 - 06:32

Har lagt den for salg til selvkost pris.
Ingen respons sålangt.
-----------------------
Pajeroen -> www.PajeroFun.no

#53 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 16 November 2010 - 07:38

QUOTE(TeamVest @ 15 Nov 2010, 21:33) <{POST_SNAPBACK}>
hmm.. Fuck BGnor som sa jeg skulle ha 9" tongue.gif jaja.. jeg burde vel uansett sjekka selv før jeg bestilte...


Å hadde du bestil sperra fra BGnor hadde di hat problemet ikke du...... laugh.gif

#54 TeamVest

TeamVest

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 800 Innlegg:

Posted 16 November 2010 - 07:43

Kan ver. Uansett kan jeg returnere mi til usa og få tilsendt ny og allikevel blir de billigere enn hos bgnor;)
-----------------------
Pajeroen -> www.PajeroFun.no

#55 TeamVest

TeamVest

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 800 Innlegg:

Posted 16 November 2010 - 20:54

Ingen her inne som trenger 9" sperre til pajero før jeg returnerer den?
-----------------------
Pajeroen -> www.PajeroFun.no

#56 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 16 November 2010 - 21:38

Rumour has it (uten at jeg vet at det er sant) at HVIS du finner tak på en dele-v6'er med 9"diff kan du finne ARB som passer til framakslingen på den også også...
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#57 TeamVest

TeamVest

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 800 Innlegg:

Posted 16 November 2010 - 21:40

Ja jeg vet det;)
Men det hjelper lite når jeg ikke får tak i v6 delebil:p
-----------------------
Pajeroen -> www.PajeroFun.no

#58 TeamVest

TeamVest

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 800 Innlegg:

Posted 16 November 2010 - 23:11

Forresten.. Jeg har muligens noe på hånd om jeg finner annonsa igjen, men det var fra bil med spiralfjærer.
Hvordan vil det være å sveise om bakakslingen ved å kappe vekk alt fra spiralfjærene, og så sveise på fester til bladfjærer?
Med noe presisjon ser jeg ikke noe i veien for at dette kan fungere eller??
-----------------------
Pajeroen -> www.PajeroFun.no

#59 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 17 November 2010 - 02:35

QUOTE(TeamVest @ 16 Nov 2010, 23:11) <{POST_SNAPBACK}>
Forresten.. Jeg har muligens noe på hånd om jeg finner annonsa igjen, men det var fra bil med spiralfjærer.
Hvordan vil det være å sveise om bakakslingen ved å kappe vekk alt fra spiralfjærene, og så sveise på fester til bladfjærer?
Med noe presisjon ser jeg ikke noe i veien for at dette kan fungere eller??


Det vil helt sikkert fungere! Vil tro at om jobben blir ordentlig utført er det ikke en kjeft som ser det heller.


#60 jasswass

jasswass

    Grand hamster

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1321 Innlegg:

Posted 17 November 2010 - 13:58

QUOTE(1911 @ 17 Nov 2010, 03:35) <{POST_SNAPBACK}>
Det vil helt sikkert fungere!


Dette er gjort på mang en Jeep...(hvor også bladfjærer og spiraler brukes litt om hverandre på tilsvarende akslinger...), så burde ikke være noe i veien for det om man er nøyaktig på vinkler...
Hadde
98 Pajero 2,8 td, 2" ome og 32"
95 Cherokee 2,5 td 4" Trailmaster og 31"
92 Cherokee 4,0 HO 4" ome+bb og 31"
86 Cherokee 2,6 V6 prosjekt høvdingen
89 Terrano 3,0 V6, 32"