Gå til innhold



Foto

hvilken bil skal jeg velge???


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
13 replies to this topic

#1 4x4Rune

4x4Rune

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 82 Innlegg:

Posted 09 October 2010 - 04:15

Hei!

Da skal jeg gå til innkjøp av vinterbil, denne gang skal jeg ha en 4x4 med stor vekt på OFFROAD!
har sett litt på jeep cherokee 4l, rett å slett fordi det er litt mer "bil" enn andre merker, har tidligere hatt kort pajero med altfor store hjul.
hva får man egentlig for ca 20 000? hva er bra, hva er dårlig? hvilke motorer er bra/dårlig i hver bil?
Hvordan er amerikansk offroad EGENTLIG? tenker mer på chevy/dodge. 3 tonn på 4x4 uten sperrer?
hva sitter originalt av sperrer i de bilene du annbefaler? evnt diffbrems osv.

Bilen skal langt uti skogen å finne veien tilbake igjen, den skal trekke "slæddærne" opp av grøfta, og le av alt som står med fronten godt planta inni en brøytekant!
og sist men ikke minst, mener automat er bedre offroad, noen synspunkter på dette?
alt som har varmeapparat å servo er aktuelt:)

noen som har linker til video's av 4x4 kjøring? kanskje jeg får noe tips der.

#2 orer

orer

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 09 October 2010 - 04:52

gå for kort pajero med svære hjul igjen du!! biggrin.gif

#3 Kenneth32

Kenneth32

    Høvding Glade Vanvidd

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2342 Innlegg:

Posted 09 October 2010 - 07:21

På youtube er det maaaange offroadfilmer av maaange forskjellige biler. Så bare sett deg godt til rette, og fyr løs
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15 Brøytebil.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.


Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.

www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no

#4 4x4Rune

4x4Rune

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 82 Innlegg:

Posted 09 October 2010 - 19:38

hehe. Må nok skuffe deg litt der, har sett nesten alt som ligger på youtube:P
ser også ALLE biler som blir lagt ut på finn/autodb hver dag, lite til salgs om dagen.
hatt litt lyst på GW også, men de er jo så dyre=/ bare å komme med forslag:) hvordan er lada/suzuki? har ingen erfaring med disse 2

#5 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 09 October 2010 - 20:01

For 20 får du desverre ikke stort... Kort Pajero, Zuki, Lada Nivea, kanskje en Patrol og Jeep Cherokee 2,5 i ok stand, ellers begynner vel ting å bli slitent for den prisen...
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#6 4x4Rune

4x4Rune

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 82 Innlegg:

Posted 09 October 2010 - 20:22

er litt redd for det selv, får selge audi og legge på 100 000:P
vil ikke ha noe som er for bra til å leke med heller.
får bra/grei cherokee 4l aut for 20 iallefall

#7 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 09 October 2010 - 20:37

Du får vel også en godt brukt LC 70/73 til rundt 20 lapper.

#8 4x4Rune

4x4Rune

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 82 Innlegg:

Posted 09 October 2010 - 21:03

Ja, anntar det. hva er mest praktisk?
LC er jo tøffe også! noen svakheter på disse?
toyota holder jo prisen også!
hvordan er HJ60 eller hva de heter da? litt dyre kanskje?
kort LC er iallefall lagt til som ett godt alternativ:)

#9 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 09 October 2010 - 21:15

Den eneste måten å få en bra bil til 20 tusen, me lite rust å lav kjørelende, e å kjøp en Niva...

Anebfal alikavel at du prøva å finn tak i en pajero eller LC, hellst LC, men pajero e mest aktuellt tell den prisen...
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#10 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 09 October 2010 - 21:15

Den eneste måten å få en bra bil til 20 tusen, me lite rust å lav kjørelende, e å kjøp en Niva...

Anebfal alikavel at du prøva å finn tak i en pajero eller LC, hellst LC, men pajero e mest aktuellt tell den prisen...
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#11 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 09 October 2010 - 21:16

HJ 60 e en bil du skal koste en del på for å få det til å funke offroad. Den e tung som faen så æ anbefale ikke en 60. I tillegg så e en 60 til rundt 20 k stort sett jævlig oppbrukt.

Chevrolet Blazer K5 e jo et alternativ (den e vel en 3-400 kg tyngre en en LC 70/73). Men i den prisgruppa du ser for deg er også den godt brukt og ofte ihjelskrudd.

Bare et lite tips til slutt... Det e en kort Patrol 160 med 3,3 TD til salgs i Tromsø. Den e rusten men eu ok et år til så vidt æ vet. Pris e vel ca 20k

Send et PM til Wazzza her på forumet om du skulle være intressert.

#12 4x4Rune

4x4Rune

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 82 Innlegg:

Posted 09 October 2010 - 21:57

Så det er sagt, heller rust enn andre deler.
Bare den ikke er ihjelrusta
<-- sveiser. skal høre om patrolen jeg:)
ellers finnes det en sjelden mulighet for hilux til prisen også, pickup er jo badass det også.

#13 4x4Rune

4x4Rune

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 82 Innlegg:

Posted 09 October 2010 - 22:03

det er forresten ikke sagt at jeg skal ligge absolutt under 20 000, men før jeg får solgt min nåværende audi s4, så er budsjettet 20.
blir fort det dobbelte om ikke mer når audin er solgt.

#14 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 10 October 2010 - 14:30

QUOTE(1911 @ 9 Oct 2010, 22:16) <{POST_SNAPBACK}>
HJ 60 e en bil du skal koste en del på for å få det til å funke offroad. Den e tung som faen så æ anbefale ikke en 60. I tillegg så e en 60 til rundt 20 k stort sett jævlig oppbrukt.

Chevrolet Blazer K5 e jo et alternativ (den e vel en 3-400 kg tyngre en en LC 70/73). Men i den prisgruppa du ser for deg er også den godt brukt og ofte ihjelskrudd.

Bare et lite tips til slutt... Det e en kort Patrol 160 med 3,3 TD til salgs i Tromsø. Den e rusten men eu ok et år til så vidt æ vet. Pris e vel ca 20k

Send et PM til Wazzza her på forumet om du skulle være intressert.



HJ60 e tung ja, men det e ikke no problem i anna en gjørme å sny. Den store fordelen me en 60 e jo at den bare har 20cm lengere akselavstand en Kort gen1 pajero. Så den e ikke så stor å umanøvrerbar som du sku tru. Overheng har den derimot. Å en 60 til 20tusen = MYE JOBB

K5 må jo vær latterlig mye tøngere en 60, å 160 kan jo ikke vær spesiellt mye lettere den heller.

70serie smile.gif
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!