Nå har jeg endelig kjøpt min første scooter. Det ble en polaris sks 700. kmstand 3000 , men litt rufsete brukt\holdt.
Er der spesielle ting jeg bør se etter av manglende vedlikehold på denne? Skal bytte rense gearkassen , da oljen i den ser forferdelig ut. og noe annet småplukk som jeg så før kjøpet , men er ny i scooterverdenen , så er innteresert i tips ang evt feil ...

Har kjøpt sks 700
Started by
hifo
, Oct 11 2010 09:29
5 replies to this topic
Posted 11 October 2010 - 09:29
Posted 11 October 2010 - 10:17
Hvilken årsmodel er dette?
Posted 12 October 2010 - 12:06
1999. Har funnet ut at der er noen ruller 3 stk i variatoren som er utslitt.. Skal bestille nye , og skulle gjerne hart nytt skinn til ryggestøen , men det er vel svindyrt tenker jeg.
Posted 11 December 2010 - 18:46
Siden dette er en 1999 mod. Regner jeg med at dette er en SKS i Genesis karr. og ikke en i gode gamle indy karr. Så står det en liberty 700 motor i din scooter, og vil anbefale deg og ta ut eksos ventilene og gjøre dem rene. Samt skifte girolje, gå over rullene i primærvariatoren og "klakkene" i sekundæren, og evnt. ta begge variatorene løs og få kastet dem i en delevasker. Sjekk også over drivaksel lager på variator side, samt lagrene i understellet og sleidene. Er sikkert mye mer som burde vært sjekket men er dette jeg kom på i første omgang. Er det noe du lurer på er det bare og ta kontakt...
Posted 23 December 2010 - 11:59
Har byttet ut rullene og vektene + div boltermm i primærvariatoren.. Aluminiumen ved vektene var endel slitt i siden. men fikk det sammen og virker ok nå. Byttet også gearolje .( der var ikke stort fra før ) og gått igjennom skooteren ganske grundig. Hva slags eksosventiler tenker du på? Er det eksosportene du tenker på?
Drivaksellagrene på variatorside , hva er det? Er der de som er opplagringen til sekundærvariatoren??? Har fått prøvd den noen km nå , og den går som ei kule :-)
Drivaksellagrene på variatorside , hva er det? Er der de som er opplagringen til sekundærvariatoren??? Har fått prøvd den noen km nå , og den går som ei kule :-)
Posted 23 December 2010 - 13:10
Var den kommet med eksosventiler i 99? Kom ikke det i 01?
Er jo en ganske bra og holdbar motor hvis den får litt vedlikehold med jevne mellomrom.
Er ikke så mange feilkilder som jeg kommer på.
Sjekk alt av lager i understell, smør opp understell og forstilling høst og vår.
Er jo en ganske bra og holdbar motor hvis den får litt vedlikehold med jevne mellomrom.
Er ikke så mange feilkilder som jeg kommer på.
Sjekk alt av lager i understell, smør opp understell og forstilling høst og vår.