Selgeren skriver jo til deg og forteller de feilene han har oppdaget, så det virker ikke som han prøver å lure deg.
Oljelekkasje er ikke en god ting, men fikser han det før salg er det vel ikke ett problem?
At det er en bulk i svanehalsen på den er ikke helt uvanlig. Det kan ha en påvirkning på effektenhvis den er stor/dyp.
Dra og se på den, sjekk lager i svingarm + hjul lager, se på generell slitasje. Er fothvilere nedslitt tyder dette på mange timers bruk. Er framgaffel og demper bak gjort service på? Dette er viktige komponenter...
Stempel er forbruksvare, og koster rundt 1500.-å bytte hvis du gjør jobben selv.
Prøv å prute, men det høres ut som prisen ikke er helt feil i forhold til årsmodell etc.
Det beste er å ta med en som har litt greie på cross sykler når du skal se på den.
Lykke til!
holder på å handle en 2007 modell ktm sx 125 til 20 000

, laget emnet fordi det er første gang jeg handler cross og vil ikke bli lurt. her er en epost selgeren slrev til meg:
Hei igjen.
Som det står i annonsen er det en ktm sx 125 som jeg kjøpte denne sommeren. Den er i bra stand, og jeg er veldig nøye med oljeskift og filterskift.. Skifter olje hver 3-4time. Har nettopp skiftet drev og kjede, og har satt på ny plastikk med nye dekaler. Jeg har et nytt bakdekk som også følger med. Dekket forran er bra. Det må skiftes stempel om ikke så alt for lenge. Begynner å bli slitt, men har inne gått mange timene.
Det har nå kommet en oljelekasje på undersiden av motoren, og er usikker på hvor den kommer fra. Muligens en pakkning. Skal undersøke det nærmere.
Det er også en bulk i svana på eksosanlegget, men dette er ubetydelig for effekten. Den går voldsomt til å være 125.
Det skrev han.
Hva bør jeg gjøre her?? få ned prisen?? trenger litt hjelp her ja....
trenger svar litt kjapt skal av og se på den enten torsdag eller fredag, er det noe spessielt jeg skal se etter??
Tusen Takk til alle svar!

Edited by O.J, 17 October 2010 - 18:33.