Mynädiesel pumpe
#1
Posted 19 November 2010 - 04:39
#2
Posted 19 November 2010 - 12:58
http://www.youtube.c...feature=related
http://www.youtube.c...feature=related
Makan til plystre- og lastebillyd Turboen kommer med en gang Rekke 6 diesel låter ganske gromt egentlig. Får notere spec'sen og hente inspirasjon om jeg går for diesel i fremtiden. Ellers ser den ut som en skikkelig trønderbil. Mangler bare 38 tommer, så kommer han seg fram også : )
PS: Skulle hatt en egen dieseltuner-tråd her med gode kombinasjoner av motorer og turboer, i tillegg til pumpealternativer osv
Edited by maelling, 19 November 2010 - 13:03.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#3
Posted 19 November 2010 - 13:04
Det er greit at det er kult med lyd, men jeg er mer for å dempe lyden. Tro meg, selv om det er montert dempere, høres det meget klart at det er noe med krefter som kommer; ref mine Jaguar V12'ere!
Og hvorfor må det alltid skramle i alskens saker og ting når noen har trimmet bilen sin? Det blir så amatørmessig, at det faller gjennom med en gang!
Bård Th Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1982 X / Jaguar XJ40 V12 1994 / Jaguar XJ12 Serie III 1986 / Daimler Double Six 1984
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 Serie I 1973 / Jaguar XJ12 Serie II 1978 / Jaguar XJ8 Sport 1998 / E Type Serie 1.5
#4
Posted 19 November 2010 - 15:53
nielsa
G300TD
#5
Posted 19 November 2010 - 23:28
Og hvorfor må det alltid skramle i alskens saker og ting når noen har trimmet bilen sin? Det blir så amatørmessig, at det faller gjennom med en gang!
Tiltredes
En av de morsomste trimmingene jeg har vært borti var en 66 mod Amazon herregårdsvogn, grå og litt matt i lakken. .Under panseret satt en velbygget B20 på minst 180 hk, det var mye i syttiårene. 3" eksosanlegget var avsluttet litt innenfor størfangeren, slik at intet kunne ses, og knapt høres før motoren nådde 6-7000 omdr. Min venn som eide bilen hadde mistet lappen fordi han hadde det litt travelt med messingen i hælene, og jeg var ikke så vond å be som sjåfør.
-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring
#6
Posted 20 November 2010 - 00:11
Burde 200-220 HK være mulig innenfor en nogelunde fornuftig trimming?
#7
Posted 20 November 2010 - 00:35
Burde 200-220 HK være mulig innenfor en nogelunde fornuftig trimming?
Ja 200-240hk på en 240D og 250-350hk på en 300D
Jeg skal på med dobbelturboppsett på min nå, SKAL ha minst 300hk, blir bremset til våren
finlandspumpene vi kjører på 617 motorene er gode for 450hk om alt er riktig oppsatt
Og ja, det funker!!
Stian Overland 92258329
#8
Posted 20 November 2010 - 03:43
Jeg skal på med dobbelturboppsett på min nå, SKAL ha minst 300hk, blir bremset til våren
finlandspumpene vi kjører på 617 motorene er gode for 450hk om alt er riktig oppsatt
Og ja, det funker!!
Minnes at 680 er rekorden på 240...... så bare peise på
#9
Posted 20 November 2010 - 08:25
#10
Posted 20 November 2010 - 12:59
Her er en 300 d med 200 bakhjulshester : ) Litt dårlig kvalitet på opptaket, men ser det sparker : )
Se ellers denne her:
http://www.youtube.c...feature=related
W123 med 3 liter fra 98 modell, med turbo fra Scania lastebil Antyder 450 hk og 800 nm
Edited by maelling, 20 November 2010 - 13:05.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#11
Posted 20 November 2010 - 13:52
Da med tanke på avgasser og kontrollpostene rundt motor og slikt. Går det rett igjennom eller er man avhengig at man har en kompis som tar kontrollen og "leser" litt feil på instrumentene for å få den igjennom.
#12
Posted 20 November 2010 - 14:22
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#13
Posted 20 November 2010 - 15:02
Det kan man sikkert men da er det for min egen del uaktuellt.
Jeg skal ha bilen godkjent "as is", hvis det skulle vært aktuelt.
Gidder ikke å ha styret med en godkjent og en ikke-godkjent konfigurasjon
#14
Posted 20 November 2010 - 16:18
Edited by maelling, 20 November 2010 - 16:19.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#15
Posted 20 November 2010 - 20:30
Jeg tok et kryss med v8 ja, MEN det var inn mot automaten, og den delen var fra chevy! dritt..
Det tar max 1 min og justere ned til normal effekt. Kan også lage en elektrisk styring fra cupe`n om man vil.
co måles ikke på diesel, men røyk. Har ikke testa min på måleren, men kan gjøre det på skøy en dag på jobb.
Holdbarheten kan jeg ikke si noe om, da jeg har kun kjørt ett år på full guffe ingen tegn til noe havari enda..
Driverket tåler mye, clutch derimot er for svak. forsterka automat er nok beste løsning, dette forsker vi på i disse dager!
Oppjustert orginalpumpe kan overhode ikke sammenlignes på noe vis..
Stian Overland 92258329
#16
Posted 20 November 2010 - 20:45
Kryssene skal tåle 1500nm korttidsbelastning, ca halvparten i konstantbelastning. Dette er altså teorien. I praksis så tenker jeg etter noen turer som passasjer hos Stian at om det tåler hans bruk så tåler det garantert min.
Holdbar clutch skal jeg forske på, har noen tanker og ideer som skal testes ut etter hvert.
#17
Posted 20 November 2010 - 21:28
#18
Posted 20 November 2010 - 22:11
Hvis du vil, kan jeg sjekke med Pasi.
Men helt uten å vite noe om din kunnskap rundt dette, vil jeg fjerne informere om noen detaljer. Det er jo ikke noe poeng med ombygd pumpe fra Finland, uten ett bra turbo oppsett. Dette innebærer intercooler med rør og bend, pyrometer for å ha kontroll på eksostemperatur, og gjerne kontroll på generell kjøling av motor.
Edited by Roar Sæther, 20 November 2010 - 22:15.
#19
Posted 20 November 2010 - 22:30
Hvis du vil, kan jeg sjekke med Pasi.
Men helt uten å vite noe om din kunnskap rundt dette, vil jeg fjerne informere om noen detaljer. Det er jo ikke noe poeng med ombygd pumpe fra Finland, uten ett bra turbo oppsett. Dette innebærer intercooler med rør og bend, pyrometer for å ha kontroll på eksostemperatur, og gjerne kontroll på generell kjøling av motor.
Takk for svar!
Skal ikke skryte på meg mye kunnskap, nei...
Motoren som sitter i er knapt gått 100 000 km, har egentlig lyst til å bytte motor til en med orginal turbo for å få den berømte "underspyling" på stemplene, men så syns jeg denne motoren har gått for lite til å bli tatt i bruk som anker. Vil gjerne bruke den opp, men du og du så trist det er på lave omdreininger og stt-turbo.
Andre ting dere mener jeg kan gjøre?
#20
Posted 21 November 2010 - 11:36
Så jeg synes du skal få deg innsug og eksosmanifoil fra en 617A, sette det på din sugediesel og send avgårde dieselpumpa di
Tror ikke du skal slite voldsomt med den manglende underspylingen på en motor som knapt er innkjørt.