Gå til innhold



Foto

Hva var planene?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1 reply to this topic

#1 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 21 November 2010 - 12:12

For å prøve å få med andre offroadere og ikke bare Toyota gjengen innpå h4k så legger jeg ut denna posten her å.


Etter å ha frekventert div. offroadforum di siste åra og blitt kjent/snakka med endel av folka bak nicka, så skjønner jeg har de fleste har kommet seg inn i offroad uføret på ganske så lik måte. Stort sett skulle man gjøra en liten reparasjon, kun montere turbo, ekstra lys etc etc, mao noe som egentlig ikke kosta stort hverken i kr eller tid...men etter eller anna sted på veien gikk det alvorlig "galt" laugh.gif Om du har tatt`n helt ut eller er i startgropa spiller ingen rolle, eru innpå her å skriver så eru fortapt! Så spytt ut og fortell historia di! cool.gif Legg gjerne inn link til det første innlegget hvor du fortalte om planen!


________________________________________________________________________
På garasjen Kim`s 4-runner garasje på h4k kom Kim med en bekymringsmelding ang. drømmer han hadde om offroad parts, hvorpå Lars`ern hadde svaret, som jeg tenkte passer bra som beskrivelse på det vi sliter med:

"Jeg skal komme med en diagnose på deg. Det du lider av, er et virus som er i nær familie med 2fot-syken som båtfolket lider av. På land, så blir den kalt tomme-syken. Kjente symptomer er: dårlig søvn, tom lommebok, stadig leting på nett/i butikker etter dekk/deler, stadig ute å skrur bil som bare blir større og større og sure kjerringer. Og proporsjonalt med økningen av dekkstørrelse, så øker tommesyken i omfang, til å også gjelde andre deler av bilen. Både karroseri, drivverk, oppheng og motor får etterhvert store angrep av samme viruset. Og det er foreløbig ingen som har funnet noen vellykket kur. Det er noen som har prøvd å kvitte seg med viruset sammen med bilen. Men dette resulterer i at viruset sprer seg til ny eier. Du får først en nedgang i symptomene, men etter en periode, som varierer fra 1 dag til noen måneder. Så slår viruset til igjen, og denne gangen med ennå større kraft en første gangen! Så jeg vil bare ønske deg lykke til videre med sykdommen"
________________________________________________________________________

Min vei til uføret:


29.11.2008: Kjøpte 1 stk. lux med mangellapp etter pkk, skulle bare ha den godkjent og ferdig med det....

21.11.2010: 1 stk 4runner på 37" og 1 stk. hilux under oppbygging som skal prøve å få godkjent SAS konvertering på.

Alt imellom er historie og kan leses her:

http://www.offroad.n...je-t106592.html
"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#2 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 21 November 2010 - 14:14

Er forumene som er farligst i utgangspunktet tror jeg, for da ser man hvordan andre sliter i tillegg til sine egne kvaler. Jeg kjøpte meg i 05 en Dodge Ram i USA, da hadde jeg fulgt med på diverse forum og forstått at disse bilene hadde noen små skavanker, men mange kreative sjeler hadde en eller annen fiks for dette. Så jeg kjøpte min drømmebil med alle dens mangler, og gikk umiddelbart i gang med å bestille reservedeler og utførte etterhvert de fiksene som var tilgjengelig. Til min undring så har jeg ikke fått bruk for alle mine reservedeler ennå, selv om de har ligget trygt på lager her i huset nå i fem år. De svake sidene har vist seg, og de er blitt fikset umiddelbart (les: har på lager)

Så status nå etter fem lykkelige år som eier av en Dodge Ram så passerte den EU med null hull, men bærekuler viser tegn til slitasje så de må byttes før neste EU (har nye på lager). Lagerstatus: Komplett sett bremser m/ kalipere, klosser og bremseskiver. Oljefilter for 5 års forbruk, alt bevegelig i forstilling. Styrestabilisatorer til 4 biler og 3.gen trackbar til 5 biler. Ellers så er det vifteremmer/strammer, dekk, lyspærer av alle slag, nye framlykter, griller, fjærer ++. Alt dette ligger klart til å bli montert så fort det gamle er utslitt, men det ryker jo nesten aldri noe jo.... Er nesten skuffa over hvor bra bilen er etter alle disse åra.

Men det ryker jo sikkert snart noe, det rapporteres stadig om noen nye feil på TDR-forumet smile.gif
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje