Bil til å kjøre fort offroad
Started by
Sebbe91
, Nov 22 2010 21:29
11 replies to this topic
#1
Posted 22 November 2010 - 21:29
jeg lurer litt på å kjøpe meg en pickup å fikle litt med, har veldig sansen for baja racing, pickupen skal altså ikke brukes til rock crawling, og 4x4 er ikke noe krav så jeg lurer på hvilke billige pickuper som er lette å modifisere slik at man får god fjæringsvei og ett understell som følger underlaget, helst at man får kjøpt komplette kit, kan selfølgelig gjøre endel selv, men ikke lage nye bærearmer for eksempel. Jeg har sett mange slike kit til nyere biler som for eksempel silverado og dodge ram, men disse er langt utenfor min prisklasse, jeg tenkte meg mer rundt 20-30 000. noen som har noen forslag?
hadde vært fint med en bil med solid drivlinje, så det er mulig å trimme/bytte motoren uten å bytte girkasse/bakaksel hele tiden
hadde vært fint med en bil med solid drivlinje, så det er mulig å trimme/bytte motoren uten å bytte girkasse/bakaksel hele tiden
#2
Posted 23 November 2010 - 16:20
For god fjæringsvei bør du kanskje gå for noe med stive akslinger... Da er det vel stort sett bare gammel Lux og gammel amerikansk som gjelder??
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#3
Posted 23 November 2010 - 18:00
Kjøp en hilux eller 4 runner med IFS, du får ombyggingskit for bajaløp til disse, men det koster fort penga!!
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#4
Posted 23 November 2010 - 20:36
blir ikke noe stiv aksel forran hvertfall, er det fra en viss årsmodell hilux har ifs eller er det litt blanda? denne for eksempel http://www.finn.no/f...nnkode=25522273 ser hvertfall ut som det er ifs.
eller denne http://www.finn.no/f...nnkode=25369984 regner med det er ifs siden det er bakhjulstrekk, men er det en normal hilux? var så lav
fant denne sida http://www.chaosfab.com/92200.html så ut som det er akkurat hva jeg er ute etter, men står ikke pris, noen som vet?
så ut som det funka veldig bra
og hva med drivlinjen på hiluxen? drar jo ikke skinnet av pølsa når de er orginale akkurat, er det greit å trimme de? og holder bakaksel og girkasse da?
eller denne http://www.finn.no/f...nnkode=25369984 regner med det er ifs siden det er bakhjulstrekk, men er det en normal hilux? var så lav
fant denne sida http://www.chaosfab.com/92200.html så ut som det er akkurat hva jeg er ute etter, men står ikke pris, noen som vet?
så ut som det funka veldig bra
og hva med drivlinjen på hiluxen? drar jo ikke skinnet av pølsa når de er orginale akkurat, er det greit å trimme de? og holder bakaksel og girkasse da?
Edited by Sebbe91, 23 November 2010 - 20:55.
#5
Posted 23 November 2010 - 22:49
QUOTE(Sebbe91 @ 23 Nov 2010, 21:36) <{POST_SNAPBACK}>
blir ikke noe stiv aksel forran hvertfall, er det fra en viss årsmodell hilux har ifs eller er det litt blanda? denne for eksempel http://www.finn.no/f...nnkode=25522273 ser hvertfall ut som det er ifs.
eller denne http://www.finn.no/f...nnkode=25369984 regner med det er ifs siden det er bakhjulstrekk, men er det en normal hilux? var så lav
fant denne sida http://www.chaosfab.com/92200.html så ut som det er akkurat hva jeg er ute etter, men står ikke pris, noen som vet?
så ut som det funka veldig bra
og hva med drivlinjen på hiluxen? drar jo ikke skinnet av pølsa når de er orginale akkurat, er det greit å trimme de? og holder bakaksel og girkasse da?
eller denne http://www.finn.no/f...nnkode=25369984 regner med det er ifs siden det er bakhjulstrekk, men er det en normal hilux? var så lav
fant denne sida http://www.chaosfab.com/92200.html så ut som det er akkurat hva jeg er ute etter, men står ikke pris, noen som vet?
så ut som det funka veldig bra
og hva med drivlinjen på hiluxen? drar jo ikke skinnet av pølsa når de er orginale akkurat, er det greit å trimme de? og holder bakaksel og girkasse da?
Sett i supramotor
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#6
Posted 23 November 2010 - 22:58
hadde ikke vært dumt med en supramotor nei om det er plass til motoren og girkasse er jo det noe å vurdere, men jeg regner det ikke er "plug and play" så en hvilken som helst annen motor er vel kansje like aktuell, en ls1 v8 hadde vært noe det
#7
Posted 24 November 2010 - 00:10
Denne passer "rett nedi" http://pirate4x4.no/...ead.php?t=36842
Delene fra Total Chaos får du bl.a her: http://polyperforman...ufacturerid=100
Denne du vil ha: http://polyperforman...-3-p-18997.html
Så det er bare å handle deg lux nyere enn -89 og sette igang!! Men jeg tror du må ha bil med 4x4 for att settet skal passe.
Delene fra Total Chaos får du bl.a her: http://polyperforman...ufacturerid=100
Denne du vil ha: http://polyperforman...-3-p-18997.html
Så det er bare å handle deg lux nyere enn -89 og sette igang!! Men jeg tror du må ha bil med 4x4 for att settet skal passe.
Lars'ern
Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)
Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)
#8
Posted 24 November 2010 - 00:25
QUOTE(Sebbe91 @ 23 Nov 2010, 20:36) <{POST_SNAPBACK}>
og hva med drivlinjen på hiluxen? drar jo ikke skinnet av pølsa når de er orginale akkurat, er det greit å trimme de? og holder bakaksel og girkasse da?
Jeep xj eller Zj med stroker
Får du også kompressor kit til.. da river du nok pølsa i to
Min xj garage
http://pirate4x4.no/...ead.php?t=23833
1990 Mod 2 Door Xj 4.0l. Renix 32x11,5 kumho road venture kl71
http://pirate4x4.no/...ead.php?t=23833
1990 Mod 2 Door Xj 4.0l. Renix 32x11,5 kumho road venture kl71
#9
Posted 24 November 2010 - 16:28
takk for svar, prisen på det kittet var jo overkommelig, må bare begynne å se etter hilux nå da
#10
Posted 24 November 2010 - 16:44
Supra motora e vel ganske vanlig å sett inn i usa, å japan trur æ. E vel vel så bolt on som en v8
Jeep... slapp suge bensin sekser... Huff
Jeep... slapp suge bensin sekser... Huff
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#11
Posted 24 November 2010 - 18:16
QUOTE(AMan @ 24 Nov 2010, 16:44) <{POST_SNAPBACK}>
Jeep... slapp suge bensin sekser... Huff
hehe.. 4,7l Stroker + kompressor så flytter det seg sikkert
Min xj garage
http://pirate4x4.no/...ead.php?t=23833
1990 Mod 2 Door Xj 4.0l. Renix 32x11,5 kumho road venture kl71
http://pirate4x4.no/...ead.php?t=23833
1990 Mod 2 Door Xj 4.0l. Renix 32x11,5 kumho road venture kl71
#12
Posted 20 December 2010 - 00:11
skal du ha noe fort å gale til å kjøre fort i skogen med so er d bare å finne ei boble,
Land Rover 109
Datsun kingcab
Honda civic vti
Ford cortina mk1
VW LT bilfrakter
Datsun kingcab
Honda civic vti
Ford cortina mk1
VW LT bilfrakter