Gå til innhold



Foto

Hjelp med 4Runner


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
7 replies to this topic

#1 tofguy

tofguy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 27 November 2010 - 19:46

Hei.

Jeg jobber som fotograf og trenger noe å komme meg fram med, spesiellt på vinteren. Blir for det meste å kjøre på vei, men er ute i all slags føre og vær.
Tenker derfor på å handle meg bil av typen 4Runner. Hvordan er disse på vinteren? Lett for å sladde? Drivstoffbruk? Hvordan er automatkassen på disse?

Funnet ett par på finn.no, men siden jeg ikke har nen erfaring med offroadere så tenkte jeg å spørre..

På forhånd takk smile.gif

#2 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 27 November 2010 - 21:55

Flotte biler med bra motor, men gå for en 3liter når du først er igang! Tar seg bra frem i det meste av terreng, men er selvfølgelig avhengig av dekkvalg! Kan være litt lett i ræva på vinteren, men igjen, dekkvalg er ordet! Automatisk innkobling av navene, bare sett transferkassa i 4wd, og du er good to go!

Pass deg for rust og motorer som ikke er tatt vare på..

www.h4k.no (Norsk Hilux og 4-Runner Klubb) har uendelig mye info smile.gif
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#3 Lars'ern

Lars'ern

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1450 Innlegg:

Posted 27 November 2010 - 22:57

Og diesel, ikke bensin.
Lars'ern




Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)

#4 ursus77

ursus77

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 18 Innlegg:

Posted 27 November 2010 - 23:55

QUOTE(tofguy @ 27 Nov 2010, 19:46) <{POST_SNAPBACK}>
Hei.

Jeg jobber som fotograf og trenger noe å komme meg fram med, spesiellt på vinteren. Blir for det meste å kjøre på vei, men er ute i all slags føre og vær.
Tenker derfor på å handle meg bil av typen 4Runner. Hvordan er disse på vinteren? Lett for å sladde? Drivstoffbruk? Hvordan er automatkassen på disse?

Funnet ett par på finn.no, men siden jeg ikke har nen erfaring med offroadere så tenkte jeg å spørre..

På forhånd takk smile.gif


bakruta/luke er et svakt punkt. sjekk at den er ok
It`s never what you know, It`s who you knowing!

'89 lj73

#5 tofguy

tofguy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 28 November 2010 - 00:00

Takker takker smile.gif
Satt en stund å tenkte på Hilux, men fant ut at jeg trenger plassen.
Hvor ruster de forresten? Mest i hjulbuene?
Hvordan er reglene forresten med kufanger? Slik jeg har forstått det må det monteres hos ett autorisert verksted eller kan jeg monteres selv?

#6 tofguy

tofguy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 28 November 2010 - 00:03

QUOTE(ursus77 @ 27 Nov 2010, 23:55) <{POST_SNAPBACK}>
bakruta/luke er et svakt punkt. sjekk at den er ok


Den er grei ja.

#7 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 28 November 2010 - 07:12

QUOTE(tofguy @ 28 Nov 2010, 00:03) <{POST_SNAPBACK}>
Den er grei ja.


Rust bør du kikke etter på ramma, kanalene (særlig bak plastikkskyddet som sitter på bakre hjulbuer og rundt frontruta. Andre ting du bør kikke på er calippere, understell (fjører/dempere) og forstilling.
"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#8 Baby-O

Baby-O

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 19 December 2010 - 17:02

QUOTE(tofguy @ 27 Nov 2010, 19:46) <{POST_SNAPBACK}>
Hei.

Jeg jobber som fotograf og trenger noe å komme meg fram med, spesiellt på vinteren. Blir for det meste å kjøre på vei, men er ute i all slags føre og vær.
Tenker derfor på å handle meg bil av typen 4Runner. Hvordan er disse på vinteren? Lett for å sladde? Drivstoffbruk? Hvordan er automatkassen på disse?

Funnet ett par på finn.no, men siden jeg ikke har nen erfaring med offroadere så tenkte jeg å spørre..

På forhånd takk smile.gif


Super vinterbil, det må bare sies. sladder veldig lett hvis ikke 4x4 er innkobla. forbruket på min ligger på ca 1 liter. Men jeg har da 3,0TD og manuell. Med konstant 4x4 så lgger forbruket på ca 1,1. Automatkassa har jeg desverre ingen erfaring med.
Lykke til med bilkjøpet