Remys garage
#1
Posted 13 March 2003 - 00:00
Se ka æ gjør
Har jeg bruk for den me alle di tutan på??
Ka e den slangen/røret som komer ut av forgasern/manifolden me den klompen på??
Ja det var så langt.
Doker må ikke se på rotet. det er ikke så enkelt å ha det rødig når man har så inni helvete me "skrot"
Jeg har Puset og laket motoren sjøl.
ÅÅÅ gjørme jippi
Endret av - skidoo on 13 Mar 2003 21:50:15
#2
Posted 13 March 2003 - 00:00
#3
Posted 13 March 2003 - 00:00
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)
#4
Posted 13 March 2003 - 00:00
Kenneth Bednarczyk
#5
Posted 13 March 2003 - 00:00
Her er biln min innvendig i taket.
ÅÅÅ gjørme jippi
#6
Posted 13 March 2003 - 00:00
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)
#7
Posted 13 March 2003 - 00:00
Jeg kappet av den store braketten rett ned ved termostathuset, slik at jeg kun bruker delen til høyre på bildet. AC kompressoren ligger i garasjen for salg.
#8
Posted 14 March 2003 - 00:00
Svart er vel ikke så dom farge i motor rommet
Jeg har også gåd runt motor flere ganger å tenkt på ka æ skal gjøre, men æ blir ikke enig me mæ sjøl
Ka skal du evetuelt ha for AC kompressor`n
ÅÅÅ gjørme jippi
#9
Posted 14 March 2003 - 00:00
Håper at noen av derre vet ka det er og om æ har bruk for dem.
ÅÅÅ gjørme jippi
#10
Posted 14 March 2003 - 00:00
Den er 10cm i diameter trur æ det var. Og den kostet 250 kr.
Så nu treng æ ikke kjøpe AC kompressor, å gla e æ for det.
Har vert i garagen i dag og montert inn gir spaken og kapet bort di gammle motor festan, så nu e det ikke noe diesel ting på biln lenger
ÅÅÅ gjørme jippi
#11
Posted 14 March 2003 - 00:00
Bilde 2: Til bremsekraftforsterker...fullvakuum.
Bilde 3: Blokkèr inntil videre... den har gått til luftfilterhuset.
Endret av - hoelern on 15 mar 2003 16:45:50
#12
Posted 14 March 2003 - 00:00
Dette fikser jeg i morgen
ÅÅÅ gjørme jippi
#13
Posted 17 March 2003 - 00:00
Her er et bilde av gammle biln, styg va
ÅÅÅ gjørme jippi
Endret av - skidoo on 17 mar 2003 06:42:09
#14
Posted 17 March 2003 - 00:00
Jeg lurer ?
305 V8
Kor mange liter olje skal det være på denne motorn me og uten filter ?
Og vilken besin type skal den ha ?
Er det noe man må passe på når det gjelder kjøring me denne motorn. Tenker da på muding og etter vei.
Ka e turtals grensa til denne motorn ?
Vet dere vordan plug ledningen skal stå på fordeler loket, det står ikke noe i loket ?
Kor mye olje skal det være på TH 350 ?
ÅÅÅ gjørme jippi
#15
Posted 17 March 2003 - 00:00
Arbeids- og effektområdet på en V8'er er som regel mye lavere enn på "vanlige" motorer. Tomgang er ofte på 5-600 rpm, og de drar ofte ikke lengre enn til rundt 4000. Tror ikke du behøver å bekymre deg over turtallssperre, den slutter nok å dra lenge før det er noe farlig. Den slutter å dra av seg selv (med mindre du har noe sinnssykt trimma greier..)
Når det gjelder tenningsrekkefølgen, så stod den stemplet på innsugsmanifolden, noe sånt: "1-3-2-".. blablabla, husker jo ikke hva rekkefølgen var. Men det var en Chrysler-motor, ikke sikkert det står på din. ? Sikkert noen her inne som vet hva rekkefølgen skal være.
Endret av - amund on 17 mar 2003 09:04:25
#16
Posted 17 March 2003 - 00:00
Jeg har den bunnpannen som var me motorn. Den er nok original chevrolet panne.?
ÅÅÅ gjørme jippi
#17
Posted 17 March 2003 - 00:00
En sa å at æ måte bruke olje som var innblanet med parafin, kofer det
ÅÅÅ gjørme jippi
#18
Posted 17 March 2003 - 00:00
#19
Posted 17 March 2003 - 00:00
Tenningsrekkefølge: 1843 6572
#20
Posted 17 March 2003 - 00:00
Skal fikse tenninga i morgen nu som æ har rekefølgen
Dagens mekking:
Har skrud vekk di gammle diesel røra og montert på 10 milimeters rør frem til motor, det skule nåk holde.
Har oxo montert på MB 190 bensin pumpe, det blei veldig bra
Skal i morgen montere opp gear kassa, så kommer vel motorn etter
ÅÅÅ gjørme jippi