Gå til innhold



Foto

bensin\diesel forbruk


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
24 replies to this topic

#1 vazborris

vazborris

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 125 Innlegg:

Posted 15 December 2010 - 23:05

sitter og kikker litt på og kjøpe meg en jeep Cherokee til trekkvogn\verdagsbil men hva kan jeg forvente at en slik bil bruker på mila? skjønner at dette er litt vrient og svare på men hvem motor type burde jeg kikke etter for at det ikke skal bli for mye drivstoffutgifter men enda ha trekkraft? tenker da på årsmoddeler rundt 90-95 og ene jeg så på nettet hadde 4.0L og var bensin så litt for meg at de drikker litt bensin men jeg aner jo ikke..

takker stor for hjelpen



mvh Daniel
LA3LNA

#2 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 15 December 2010 - 23:26

QUOTE(vazborris @ 15 Dec 2010, 23:05) <{POST_SNAPBACK}>
sitter og kikker litt på og kjøpe meg en jeep Cherokee til trekkvogn\verdagsbil men hva kan jeg forvente at en slik bil bruker på mila? skjønner at dette er litt vrient og svare på men hvem motor type burde jeg kikke etter for at det ikke skal bli for mye drivstoffutgifter men enda ha trekkraft? tenker da på årsmoddeler rundt 90-95 og ene jeg så på nettet hadde 4.0L og var bensin så litt for meg at de drikker litt bensin men jeg aner jo ikke..

takker stor for hjelpen



mvh Daniel



Om du også ser på Grand Cherokee, så kan æ opplys om at WJ med 3.1TD bruka jamt over 1.2-1.3
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#3 JGC_tech

JGC_tech

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 358 Innlegg:

Posted 15 December 2010 - 23:45

hva skal du trekke? Biltralle? Campingvogn?

#4 Mussa

Mussa

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 90 Innlegg:

Posted 16 December 2010 - 01:19

Jeg har kjørt Cherokee 95" modell, 4 liter High Output i noen måneder nå, og må bare si meg storfornøyd! Sterk og trekkvillig! Automatkasse og fordelerkassa med full/part-time er gull også!
Forbruket ligger på 1.2 liter per mil ved blanda kjøring og litt lyskryssracing++ Kunne sikkert presset den ned mot literen hvis jeg hadde vært mer fornuftig, men synes det er verdt de siste kronene for å ha det litt moro også..
Har kjørt den noen mil med henger full av ved, merket ikke noen stor forskjell på forbruket..

Min forrige 4x4 var en Pajero 2.5 TD, den gikk ørlittegran billigere, men føltes virkelig som en traktor i forhold på veien og brukte et skuddår på å nå 80km/t..

Vil anbefale deg å prøve en Cherokee i god stand før du eventuellt bestemmer deg for å kjøpe.. Både bror min og fatter`n har XJ`r i god stand som jeg hadde kjørt før, heldigvis. Hadde jeg aldri kjørt XJ før jeg prøvde de første som lå på nettet så hadde jeg seriøst trodd de var vonde å kjøre, mye rare lyder og ukomfortable.. Veldig variert kvalitet på de som lå ute til salgs, skjønte raskt da jeg fant den rette bilen, og er veldig fornøyd den dag idag!

#5 vazborris

vazborris

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 125 Innlegg:

Posted 16 December 2010 - 01:26

ser ikke bare på jeep Cherokee men også andre biler som kan trekke rundt 2000kg og tenker da mest på og trekke biltralle og varehenger campingvogn har jeg små planer om og skaffe meg:) men vil helst at bilen skal være 4x4 da selvsagt. 1.2-1.3 er jo ikke så ille med tanke på at jeg til daglig kjører gammel svensk ståltraktor med gammel b19 og sliten gasser som skulle hatt overhaling med 4 trins kasse som drekker 1.74 på blanda kjøring og motorveien så vil den ha mere pga hadde trengt et 5 gir hehe. men pris er jo altid også et stort spørsmål da jeg ikke har mulighet og lyst til og ha noe store lån så tenkte jeg mere på bil i 20-40000 klassen, hadde jeg villet og kunnet tatt meg rå til et lån hadde valget vært tatt alt hehe...
LA3LNA

#6 JGC_tech

JGC_tech

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 358 Innlegg:

Posted 16 December 2010 - 22:36

Skal du ha biltralle-trekking (som jeg driver med) bør du Vurdere en bil med Manuell.... eventuelt montere SVÆR oljekjøler til girkassa (automat).
Automat + tunge hengere = VARM girolje = girkasse-havari ( i værste konsekvens).

Det dumme er at Cherokee er vel bare levert med Manuell på Diesel-modellene.... som ikke er glad i biltralletrekking, da den lett går varm - og da ryker toppene.

Jeg har en orginalmontert svær oljekjøler til girkassa på Grand Cherokee'n min - der har det gått veldig greit med Automat og Biltralle. Kjørt med stort sett 2 tonn bakpå kroken.

Edited by JGC_tech, 16 December 2010 - 22:37.


#7 Mussa

Mussa

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 90 Innlegg:

Posted 16 December 2010 - 23:34

Man får også Cherokee 4.0L bensiner med manuell kasse.. Har liggi to-tre stykker til salgs når jeg leita på seinsommer/høst i år.. smile.gif De er sjeldne da.. Ser du bor i Vestfossen, bor selv i Solbergelva og jobber i Kongsberg, du får si ifra om vil prøve XJ`n en tur.. Hehe.. Jeg ga vel 26000 for min, da inkludert litt rust i en kanal og bulk i døra, men det betydde ingenting for meg da jeg bruker bilen og ikke har den på utstilling.. Hehe..

#8 vazborris

vazborris

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 125 Innlegg:

Posted 16 December 2010 - 23:38

skal si i fra om det blir aktuelt med en slik bil er enda kun litt tanker osv:) vurderer også nissan patrol eller mitsu pajero goså men de er jo litt "svakere" med tanke på motorveikjøring osv ser jeg for meg men de er diesel igjen da:)
LA3LNA

#9 JGC_tech

JGC_tech

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 358 Innlegg:

Posted 16 December 2010 - 23:55

Pajero og Patrol av nyere dato er fine biler det - men du må over 100k for å finne en som ser ut i måneskinn, ikke er HELT traktor å kjøre, og ikke er en rullende rustbørse.

Jeg satt å blei så sinnsykt irritert når jeg så på 4x4 trekkbil for 1,5 år sia.... 86 modell patrol med 2,8L til 80 tusen Riksdaler! 80 000kr!!!! Nissan og Mitsubishi-folk er jo SINNSYKE! og den hadde "BARE" hull i begge forskjermene og litt kanalrust sa selger... Jiiz, da la jeg de bila der Døde! De hadde ikke Aircondition engang!
De eneste som var "duganes" i mine øyne var Hyundai Galloper Exeed.. de var av nyere dato(95-2000), sjeldent rustene - men med 2 tonn på kroken og 99hk....det er værre hk/vekt forhold enn en standard utrimma moped... skulle ikke vært lov engang.

Får du tak i en 4L Cherokee med Manuell, av nyere dato (som kan trekke mer enn de 1500kg en Cherokee fra 80 og tidlig 90-tallet kan) så har du nok en knall trekkbil smile.gif
Jeg syns 4L er ganske Sprekt i en Grand Cherokee... en 400 kg tyngere bil. Men Cherokee er noe mer bråkete da...jeg skulle ha Lyxxxx (AC var ett MINIMUM) når jeg skulle sluke mil på mil med biltralla bakpå smile.gif

#10 Mussa

Mussa

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 90 Innlegg:

Posted 16 December 2010 - 23:59

Hehe.. Ja, jeg hadde jo en lang 92" 2.5TD som nevnt over.. Gikk greit stort sett, men hadde sjelden over 100km/t på toppen av lierbakkene, fordelen er at den var like treg uansett hva jeg hadde i, eller bak bilen.. smile.gif
Patrol har vel noe mer krutt under panseret, men ikke så himla mye tror jeg, men den er vel generellt sterk til å trekke den også.. Også har man plass til store hjul ganske lett.. smile.gif

#11 vazborris

vazborris

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 125 Innlegg:

Posted 17 December 2010 - 00:39

altså nå jeg egentlig alt annet en kravstor. kjører "traktor" til daglig som jeg sa og har jo også lada niva diesel med versting 64hk, og med litt støre dekk en orginalt går den bøtte dårlig(og gjør det med orginale dekk også) du som er i fra området kjenner til hagatjernbakkene og opp der med henger og litt bed så var det 35km\t hehe:) men får se hva det lander på utpåny året bare så litt på nettet og jeep'en er ikke så ille med tanke på pris heller syntes jeg derfor jeg ble litt fristet av det.

takker veldig mye for tips og innspill dette er en bil jeg aaaaldri har vært borti så det er til stooor hjelp
LA3LNA

#12 Mussa

Mussa

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 90 Innlegg:

Posted 17 December 2010 - 02:18

Å steike, Niva diesel ja.. Hehe.. Solide greier det har jeg hørt da, men det stopper vel der også.. Da er jo faktisk en pajero som jeg hadde reine limosinen da.. smile.gif Bakkene opp mot hagatjern er jo relativt bratte her og der da, men hadde da klart mer enn 35 km/t med lass bakpå med både pajeroen og jeep`n..
Anbefaler å prøve Cherokee 4.0L.. Jeg var veldig skeptisk til stor bensinmotor da bror min kjøpte sin for 4 år siden, spesiellt ettersom det sto Chrysler her og der osv, men den dag i dag har han skiftet en sensor, plugger og andre lette vedlikeholdsting bare.. Det er en 98 mod. XJ limited. Så kjøpte fatter`n seg en 93 mod. XJ, 4.0HO Limited, det var da jeg fikk øynene opp for den type bil.. Kjørte den hjem fra Skien og flira like godt hver gang jeg tråkka pedalen flat! smile.gif Så kjøpte jeg meg min bil, en 1995 XJ Limited, i oktober, og flirer fortsatt godt når jeg gir på, virkelig flott lyd i maskineriet, og jevnt fint drag hele veien, det er veldig vanedannende med litt guffe under panseret.. Hadde en Forester S-Turbo før Pajeroen, den gikk godt, Pajeroen gikk ikke godt, men det var på en måte greit etterhvert frem til jeg prøvde 4.0L til Jeep..

Helt enig i det som blir skrevet om Pajeroer, Patroler, Hiluxer, Landcruisere osv, de er steike dyre selv om de ser ut som de er klare til å hugges!! Helt villt! Når jeg solgte Pajeroen var det store rusthull i begge kanaler+ diverse andre steder, den var rullemalt i svart matt bengalakk, hadde en oljelekkasje fra motor, ulyd i forstilling, slakk i styresnekke, ikke EU-godkjent, gått 335000km osv osv.. Den gikk etter noen timer på finn.no for 20000,-, kunne sikkert fått mer for den, men hadde ikke hjerte til å selge den for mer, da jeg synes det allerede er en stiv pris for et kjørbart vrak..

#13 mhjo

mhjo

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 401 Innlegg:

Posted 17 December 2010 - 20:34

4.0 er knallmotor. Hatt 2 XJ med denne motoren. I vognkortet mitt står dett 3500 trekk.

Glem de råtne dieselmotorene (som aldri egentlig var tiltenkt bilen).

4.0 bgruker 1/l mil langtur, 2l/mil by vinter. Drit i bensinforbruk, bilen er billig i drift på samtlige andre områder (å reparere, deler etc.) Se på helheten!!.


Masse bil for pengene, men test mange før du slår til. Rust og rare lyder er det du skal se/høre etter.

Edited by mhjo, 17 December 2010 - 20:36.

Jeep Cherokee XJ Country 1996, 4.0l - Mods: Dynomax VT eksos, Magna flow sports cat, 63mm TB m. spacer, K/N filter, Ford 5.0 dyser, MSD coil.

#14 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 17 December 2010 - 21:21

Å æ klar aldri å dy mæ....


Æ har hatt en WJ 3.1TD å har riktignokk aldri kjørt en zj eller xj me 2,5 men på papiret så tellsir det at det e det samme me de 2. Du ska me andre ord vanskeligere få meire effekt i en gammeldags diesel.

Æ synes WJen drog som en okse, prøvde også en som va orntlig chippa, den va rett å slett sinnsyk, tell å vær et såpass gammelt motorkonsept. LC90 me 3litern på 125 hesta e ok den også, men kan ikke sammenlignes me 3.1td i WJ.

En kjenning som også sekkert bi å les dette har en WJ me 2.7td som e chippa, å han sa jo at bortsett fra lyden i ZJen me v8 så kunne den ikke mål sæ me oljebrennern i WJen hannes.

Diesel e det korekte valge i en stor 4x4, da har du det bunndraget en sånn bil føtjen. Pluss du har sjangs tell å kjør nogenlunde økonomisk. Verka som det svakeste fage tell alle som kjør rundt me store bensin 4x4 bila va matte....

har også prøva ZJ me 4liter bensin, s10 me 4,3 å ford 4liter. Va vel alt anna en imponert, dem går jo rett å slett dårlig. Felles før alle 3 e jo at dem våkna når du bekk 100km, men bunndrags messig va de en seriøs skuffelse før min del i forhold tell en orntlig motor, altså en diesel.


Nu kan jo folk si ka i fan dem vil om WM motoran, æ bi neppe å kjøp en ny bil me sånn æ heller.

WJen bei innkjøpt vell viten om at en eller flere av toppan allerede va kaputt, men når æ sto dær 11500 fattigere, å hadde bytta den som va defekt så hadde æ aldri meire no problem me den motormessig (bortsett fra at glødepluggan hadde ei skremmanes kort levetid). Derimot alle andre merkelige feil å el feil som en amerikansk bil tydeligvis har å skal ha...

Som feks at bremsan førsvinn når det e kaldt, å at Klima anelgget slutta å funger om du treff en hump å kanskje beynn å funger igjen om du gir dashbordet en vellfungeranes klaps på rett sted...

At klimaen slutta å funk høres kanskje ikke så alvårlig ut, men når det dær bilhelvete sett på full gass på kaldluft å AC, i ødemarka i nordsverige me 10 blå på utsia av bilen, da e det et PROBLEM!

På prøveturen me ZJen så låste begge bremsecalipteran sæ forran...

S10en va som en utpult rammemadrass i svengan.

Å det som e rett ut sagt merkelig e at patrolen æ har i dag som e like moderne som en hiphopper i fra 80 tallet har bedre kjøreegenskapa en samtlige av de opplista US bilan, å krenga langt mindre. Den går dårligere, bråka MYE mere, å e litt meire trasi invendig å har seriøst dårlige seta, men herregud, den verka å verka å verka smile.gif

Av bedre bila æ har prøvd me aldri eid må æ få lov å dreg fram Land Rover, både discovery 2 me 2,5TD å discovery 3 me 2,7TD e en rein nytelse å ratt rundt i. Det finnes luxus dirketør bila som ikke ligg i nærheten like godt på veien som Disco, det e et fantastisk trivelig miljø inni dem å samtlige av dem har en motor som passa 100 ganga bedre til stor tung bil en dette bensinrælet i fra usa. Når de på toppen av det heile funka meget bra ute i norsk bærskog, (før den som tørr) så e det rett å slett et nydelig alternativ. Men kem tørr egentlig å kjøp en engelskmann?? tongue.gif



Å heilt tell slutt, dette e faktisk meint å vær humoristisk, det e skreve i en "lettere fredagspils å juleferie rus" å det e mi absolut heilte egene bastante SUBJEKTIVE meining smile.gif

Skål å go jul !! smile.gif
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#15 svempa

svempa

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 680 Innlegg:

Posted 18 December 2010 - 00:01

Skål Anders biggrin.gif
-04 Dodge Ram 5.9 Cummins HD QCSB
-90 GMC Sierra 6.2 Detroit Diesel QCLB
-12 Yamaha Nytro X-ride MCX 300 turbo
-02 Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD
-00 BMW E46

#16 JGC_tech

JGC_tech

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 358 Innlegg:

Posted 18 December 2010 - 00:47

En moderne diesel passer seg bra i en tung bruksbil med 4x4 - Det er det ikke noe tvil om. For 3,1 er Ganske mye mer moderne enn 2,5 - selv om de er i samme "familie".

Problemet med 2,5TD kommer når du skal trekke 2 tonn på kroken - det er DA den stakkars 2,5 dieselen får ett alvorlig problem : Den går varm!
å dra 2 tonn opp en bakk i fartsgrensene krever mye av motoren, en turbolada motor genererer SYKT mye varme når den presses - og det er der problemet med 2,5 ligger. Den funker helt strålende til hverdagsbruk, men når de tunge lassa skal dras, så den for svak i både kjøleløsning og konstruksjon.
Jeg har lest 3-4 tråder i sommer på Offroad og JCN om 2,5 i både ZJ og XJ som går varme med last bakpå, og jeg tviler ikke på at dette faktisk kan bli ett problem når man tyner en motor som man gjør med tunge lass.

Og når man da har ett såpass godt motoralternativ som 4L'ern levert fra fabrikk, der kjøling ikke er noe registert problem noe sted - MED manuell-kasse - til en "rimelig" penge, Så skjønner jeg egentlig ikke at vi diskuterer dette engang smile.gif Men det er jo ett diskusjonsforum - alle kan gi sin mening wink.gif

#17 torfinn

torfinn

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2061 Innlegg:

Posted 18 December 2010 - 12:47

QUOTE(JGC_tech @ 16 Dec 2010, 22:36) <{POST_SNAPBACK}>
Skal du ha biltralle-trekking (som jeg driver med) bør du Vurdere en bil med Manuell.... eventuelt montere SVÆR oljekjøler til girkassa (automat).
Automat + tunge hengere = VARM girolje = girkasse-havari ( i værste konsekvens).

Det dumme er at Cherokee er vel bare levert med Manuell på Diesel-modellene.... som ikke er glad i biltralletrekking, da den lett går varm - og da ryker toppene.

Jeg har en orginalmontert svær oljekjøler til girkassa på Grand Cherokee'n min - der har det gått veldig greit med Automat og Biltralle. Kjørt med stort sett 2 tonn bakpå kroken.

XJ har jo oljekjøler på automatkassa. ?  Dessuten er AW4 kassa dønn solid.  Har trukket campingvogn med automat og det var ikke noe problem. Men man bør veksle manuelt i bakker. Det er også i henhold til instruksjonsboka.





Torfinn



#18 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 18 December 2010 - 16:31

QUOTE(JGC_tech @ 18 Dec 2010, 01:47) <{POST_SNAPBACK}>
En moderne diesel passer seg bra i en tung bruksbil med 4x4 - Det er det ikke noe tvil om. For 3,1 er Ganske mye mer moderne enn 2,5 - selv om de er i samme "familie".

Problemet med 2,5TD kommer når du skal trekke 2 tonn på kroken - det er DA den stakkars 2,5 dieselen får ett alvorlig problem : Den går varm!
å dra 2 tonn opp en bakk i fartsgrensene krever mye av motoren, en turbolada motor genererer SYKT mye varme når den presses - og det er der problemet med 2,5 ligger. Den funker helt strålende til hverdagsbruk, men når de tunge lassa skal dras, så den for svak i både kjøleløsning og konstruksjon.
Jeg har lest 3-4 tråder i sommer på Offroad og JCN om 2,5 i både ZJ og XJ som går varme med last bakpå, og jeg tviler ikke på at dette faktisk kan bli ett problem når man tyner en motor som man gjør med tunge lass.

Og når man da har ett såpass godt motoralternativ som 4L'ern levert fra fabrikk, der kjøling ikke er noe registert problem noe sted - MED manuell-kasse - til en "rimelig" penge, Så skjønner jeg egentlig ikke at vi diskuterer dette engang smile.gif Men det er jo ett diskusjonsforum - alle kan gi sin mening wink.gif




Å igjen må æ vær en krangle fant tongue.gif

2,5 en e nøyaktig den samme motorn som en 3,1. 3,1 har bare en cylinder ekstra å elektronisk styrt dieselpumpe. Men dette får du vel på de siste utgavan av XJ også så vidt æ veit. Kjøleproblema kan så vær, det merka æ aldri på min.

Har nu dradd rundt på diverse tunge hengera på kula diverse bila, å sjøl en hiace 2,4 sugdediesel gjør jobbe. De få gangan du ska opp en bratt bakke, e det ikke like grett å heller slakk litt av?

Æ har sagt mitt om 4 liter tell jeep, den va et stort gjesp, å æ fatta ikke kofør den får så mye skryt! (mulig æ va uheldig me akurat den bilen æ prøvde...)

Å en teng tell, har du en diesel så øka ikke forbruke spesiellt me last å henger på kula, derimot me bensin tongue.gif


Igjen mi subjektive meining, skreve i bakfylla i dag tongue.gif

Edited by AMan, 18 December 2010 - 16:32.

Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#19 Chryslercrap

Chryslercrap

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 387 Innlegg:

Posted 18 December 2010 - 17:13

Hehe, evig diskusjon dette om bensin eller diesel i Jeep smile.gif
I den prisklassen du har tenkt å legge deg, så står jo valget mellom en 2,5td eller 4,0. 2,5td`n er ikke noe trekkdyr i utgangspunktet, men hjelper på med en chip/powerbox, da må du kjøpe 97 eller nyere som har elektronisk styrt dieselpumpe og annen turbo. Grand Cherokee 3,1 er en god del sprekere, men da må du legge på 100`i budsjettet. En 2,5td ligger vel på rundt 0,8 i forbruk på normal blandet kjøring, og 3,1 litt høyere.
Skal du ha bil med utgangspunkt i å trekke henger, så hadde jeg heller kjøpt en Chevrolet Silverado med 6,5td, jeg målte min 98 modell til 1,2 på mila ved blandet kjøring. En XJ med 3500 kg på kroken er garantert ikke en behagelig opplevelse, bilen er jo alt for lett smile.gif
Apropos oljekjøler, så har jo alle US biler dette, problemet er at alt for mange har denne integrert i radiatoren, og da fungerer det som en oljevarmer, like greit å kjøpe ekstern oljekjøler som er billig og enkelt å montere.

92` Suburban 5.7 (et gammelt vrak av en arbeidsbil)

04` Express Van 5.3/AWD m/ BRC Sequent, 5/8-seter på b-førerkort *solgt

03` Avalanche Z71 m/ Prins VSI 5-seter "klasse-B" Bilstein 4600 9"x20" Mickey Thompson med 285/60-20  *solgt

01` Yukon XL 6.0 7-seter "klasse-B" Bilstein 5100 Denali-grill Escalade roof-rack & lakkerte Escalade vent caps *solgt

 


#20 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 18 December 2010 - 17:22

QUOTE(Chryslercrap @ 18 Dec 2010, 18:13) <{POST_SNAPBACK}>
Hehe, evig diskusjon dette om bensin eller diesel i Jeep smile.gif
I den prisklassen du har tenkt å legge deg, så står jo valget mellom en 2,5td eller 4,0. 2,5td`n er ikke noe trekkdyr i utgangspunktet, men hjelper på med en chip/powerbox, da må du kjøpe 97 eller nyere som har elektronisk styrt dieselpumpe og annen turbo. Grand Cherokee 3,1 er en god del sprekere, men da må du legge på 100`i budsjettet. En 2,5td ligger vel på rundt 0,8 i forbruk på normal blandet kjøring, og 3,1 litt høyere.
Skal du ha bil med utgangspunkt i å trekke henger, så hadde jeg heller kjøpt en Chevrolet Silverado med 6,5td, jeg målte min 98 modell til 1,2 på mila ved blandet kjøring. En XJ med 3500 kg på kroken er garantert ikke en behagelig opplevelse, bilen er jo alt for lett smile.gif
Apropos oljekjøler, så har jo alle US biler dette, problemet er at alt for mange har denne integrert i radiatoren, og da fungerer det som en oljevarmer, like greit å kjøpe ekstern oljekjøler som er billig og enkelt å montere.



Heilt enig i at dersom du ska ha bil før å dra henger så kjøp du heller tahoe eller sub i stede før jeep.

Sjøl WJen va ikke spesiellt artig å dra henger med, Patrolen derimot smile.gif
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!