Hei igjen alle sammen. Jeg har tenkt å skifte ut en eksosventil på Galloppen mi det er den fremste ventilen (nermest radiator) som rullen er gåen på.
Det jeg lurer på er om ventilbroen bare kan skrues rett av og derette skrues rett tilbake på plass etter ventilbyttet. Eller vil jeg få problemer med tilbakemontering med at ventilfjærer samtidlig må klemmes sammen?
Venter på ventil fra England og regner med å bytte nå til helga, så jeg er veldig taknemlig for svar fra dere
Ventilskifte på Galloper 2000 m
Started by
ralissa
, Jan 05 2011 13:44
3 replies to this topic
#1
Posted 05 January 2011 - 13:44
Ford Customline 7,3 l Turbo Powerstroke på vegen, Galloper 2.5D i skogen.
#2
Posted 05 January 2011 - 14:06
QUOTE(ralissa @ 5 Jan 2011, 13:44) <{POST_SNAPBACK}>
Hei igjen alle sammen. Jeg har tenkt å skifte ut en eksosventil på Galloppen mi det er den fremste ventilen (nermest radiator) som rullen er gåen på.
Det jeg lurer på er om ventilbroen bare kan skrues rett av og derette skrues rett tilbake på plass etter ventilbyttet. Eller vil jeg få problemer med tilbakemontering med at ventilfjærer samtidlig må klemmes sammen?
Venter på ventil fra England og regner med å bytte nå til helga, så jeg er veldig taknemlig for svar fra dere
Det jeg lurer på er om ventilbroen bare kan skrues rett av og derette skrues rett tilbake på plass etter ventilbyttet. Eller vil jeg få problemer med tilbakemontering med at ventilfjærer samtidlig må klemmes sammen?
Venter på ventil fra England og regner med å bytte nå til helga, så jeg er veldig taknemlig for svar fra dere
det er vel vippearmen du skal bytte for den rulla sitter på vippearmen og ikke ventilen
Edited by eak, 05 January 2011 - 14:06.
Skogens Kongle
Sitter fast på di utroligste stedene
#3
Posted 05 January 2011 - 14:19
QUOTE(eak @ 5 Jan 2011, 14:06) <{POST_SNAPBACK}>
det er vel vippearmen du skal bytte for den rulla sitter på vippearmen og ikke ventilen
Ja det er selvfølgelig vippearmen jeg skal skifte og ikke selve ventilen. Men hvordan er det med tilbakemotering av brua? er den bare å skru tilbake på toppen eller må jeg slakke på justeringskruer først?
Edited by ralissa, 05 January 2011 - 14:20.
Ford Customline 7,3 l Turbo Powerstroke på vegen, Galloper 2.5D i skogen.
#4
Posted 05 January 2011 - 16:53
QUOTE(ralissa @ 5 Jan 2011, 14:19) <{POST_SNAPBACK}>
Ja det er selvfølgelig vippearmen jeg skal skifte og ikke selve ventilen. Men hvordan er det med tilbakemotering av brua? er den bare å skru tilbake på toppen eller må jeg slakke på justeringskruer først?
er bare og skru den på plass etter på
Skogens Kongle
Sitter fast på di utroligste stedene