Ja.
Spm ang girkasser og motorer
#41
Posted 13 January 2011 - 21:56
Ja.
#42
Posted 14 January 2011 - 00:29
G med byggemønster 460(/eldre 461 har separat fordelingskasse forbundet med hovedkassa med en kort mellomaksel med to gammeldagse kryss.
-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring
#43
Posted 14 January 2011 - 07:06
Samme 463 også, forskjell på rotasjon forran, og akslingen inn på transfer er laget med cv ledd.
Stian Overland 92258329
#44
Posted 14 January 2011 - 09:03
Edited by Grønnli, 09 February 2011 - 13:00.
#45
Posted 09 February 2011 - 13:02
#46
Posted 09 February 2011 - 14:32
#47
Posted 09 February 2011 - 15:07
Det annonseres innimellom biler som har dette på finn.no. Det er ikke alltid at selger skriver dette i annonsen, men om man kikker litt på bildene så er der en tredje spake litt bak de for diff-sperrene som aktiverer/deaktiverer kraftuttaket på transferkassa. Det er jo kun selve transferkassa som er forskjell (pluss midtkonsoll om du skal jåle) så du trenger bare å bytte denne.
#48
Posted 09 February 2011 - 16:52
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#49
Posted 09 February 2011 - 18:30
-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring
#50
Posted 09 February 2011 - 19:54
De fleste setter vel en hydraulikkmotor på selve uttaket, men er det noen som har eksperimentert med mekanisk overføring helt frem til fronten på bilen?
Hadde vært sjef å putra bilen inntil vedkløyvern...
Edited by asmo, 09 February 2011 - 19:54.
#51
Posted 09 February 2011 - 20:03
Har en 0m617 med automat fra et 123 karosseri mens det står orginal automat fra 280ge i bilen, er den gearkassen bolt on ? ikke målt lengde på de enda, en anne ting er turtallet likt på disse ved samme fart eller er det en av de som har litt lavere turtall? og er kvalitet lik med tanke på dreimoment
#52
Posted 09 February 2011 - 21:08
Har en 0m617 med automat fra et 123 karosseri mens det står orginal automat fra 280ge i bilen, er den gearkassen bolt on ? ikke målt lengde på de enda, en anne ting er turtallet likt på disse ved samme fart eller er det en av de som har litt lavere turtall? og er kvalitet lik med tanke på dreimoment
Ja, det hadde vært bedre å starte en ny tråd, ikke verken vanskelig eller flaut det.
"Interfacet" mellom motor og kasse er likt. Hvis du tenker på å sette dieselmotor mot kassa som sitter i bilen må du bare flytte kassa litt fram og ha lengre mellomaksel. 123-kassa er ulik i bakenden, og krever noen modifikasjoner.
-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring
#53
Posted 09 February 2011 - 21:23
Hadde vært sjef å putra bilen inntil vedkløyvern...
Har du ikke hørt om slanger og rør, Asbjørn?
Mye lettere å sette pumpa ved uttaket enn å krongle med aksling fram. Kom til meg når du har kraftuttaket, så bygger vi resten!
-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring
#54
Posted 09 February 2011 - 21:56
Mye lettere å sette pumpa ved uttaket enn å krongle med aksling fram. Kom til meg når du har kraftuttaket, så bygger vi resten!
Avtale
Hørt PTOtransferkasser er gratis også forresten.
Edited by asmo, 09 February 2011 - 21:56.
#55
Posted 09 February 2011 - 22:09
Hørt PTOtransferkasser er gratis også forresten.
Nå høres offroad-gutta ut som kara i Skippagurra når en busslast med russiske gledespiker ble annonsert: Korr, korr, korr,,, (Hvordan få ti menn til å høres som 100 duer)
-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring
#56
Posted 10 February 2011 - 11:02
Ja, det er i såfall til bruk av mekanisk vinsj, eller som det ble sagt lenger opp her...hydraulikkpumpe som strax åpner for muligheter som f.eks vedklyver (hvor tøfft hadde ikke DET vært??) Løftesylindre, snøskjær, fres..
Men da er svaret følgende: At det IKKE er standard vare på G, kun enkelte utgaver. De som har det har en ekstra spake ved siden av fordelingskassespaken.
Fant noen få filmsnutter på youtube om den type kasse, power-take-off PTO, å så virkelig muligheter! =)
#57
Posted 10 February 2011 - 21:44
"Interfacet" mellom motor og kasse er likt. Hvis du tenker på å sette dieselmotor mot kassa som sitter i bilen må du bare flytte kassa litt fram og ha lengre mellomaksel. 123-kassa er ulik i bakenden, og krever noen modifikasjoner.
takker for svar,
sitter om617 i bilen nå på 280 kassen, ordla meg litt feil. usikker på om jeg skal bruke den eller den andre. 280 lekker olje og må fikses mens 123 kasse er potte tett.
er fart lik og nogenlunde samme kvalitet så er det nok minst jobb å tette lekkasjen vil jeg tro uten å sett helt hvor den lekker. men kommer turtall litt ned med 123 kassen er den mest aktuell.
#58
Posted 10 February 2011 - 21:55
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)