Gå til innhold



Foto

Kjøleproblem...


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
41 replies to this topic

#41 General Lee

General Lee

    Secret Squirrel

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 684 Innlegg:

Posted 03 February 2011 - 00:22

På Gen.3 så går det an å plukke ut ventilen om du setter sporet rett opp og ned, om du er forsiktig vel å merke sia det er plastikk.
Aner ikke om det er slik på Gen.2.

Ja, vil ligge igjen MYE i systemet. Og er ikke avtapping på blokka, med mindre du finner noen plugger lavt nede på eksossida.

Om du åpner krana på radiator først, så vil overflow tanken tømmes først og du vil få mer ut av systemet før du åpner radiatorlokket.

Enkleste og beste måten å flushe hele systemet er å ta ut termostaten, for så å snekre deg en trekloss som du setter i ene radiatorslangen med tilkobling til hageslangen.

Men holder sikkert evig lenge bare med å tømme det du får ut og fylle på nytt. Duger for folk flest...
Road Warrior

#42 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 03 February 2011 - 18:32

Da er bilen tilbake på veien. Fikk opp den kranen tilslutt. Du må vri samtidig som du drar den til deg, men ikke dra så den kommer helt ut eller knekke den. Er visst mange som har hatt problemer med den kranen så jeg på TDR... Var ikke mye igjen på radiatoren så ikke mye som kom ut. Fikk fast manifoilen, turbo'n og kjølerøra, fylte på ca 18-19 liter med kjølevann og prøvde og lufte, men det virker som det gikk temmelig glatt. Parkerte i litt oppoverbakke og lot den gå på tomgang, etterfylte ikke allverden, tok meg en kjøretur og fikk driftstemperatur så termostaten åpnet seg og det virket greit. Har varme i kupeen tilogmed wink.gif
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries