Gå til innhold



Foto

Xenon Hella Rallye 3000, Verdi?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 JegFårBendernAvToyota

JegFårBendernAvToyota

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 15 January 2011 - 20:09

Hei

Jeg har nettopp kjøpt meg en bil som det sitter Hella Rallye 3000 med Xenon Pærer, Siden det er en Veteranbil synes jeg ikke lyktene passer noe godt på bilen og jeg vurderer om jeg skal ta de av og selge dem, Men jeg lurer på hvor mye de egentlig er verdt.

Har søkt litt på nettet og etter hva jeg kan se er kun xenon kommet orginalt på lyktene med rød ring rundt, stemmer dette? isåfall er mine uppgradert for de er sorte med sølvfarget ring rundt. Uansett ser det ut som oppgraderings-pakkene er ganske dyre.

Lyktene er fine og kommer med alt av releer og bokser og duppedingser som hører med selvsagt, hva omtrent kan jeg forlange for disse uten å være grisk for å få solgt de enkelt?

Sitter også Xenon kit på de vanlige H4 lyktene i bilen, med fullt og blend, tenkte da og selge dette og sammen med Hella lyktene, komplett med alle duppedingser det også.

Så hva er en grei pakkepris på hele opplegget, Hella og kittet til h4 lyktene samlet?

På forhånd takk for hjelpen.

#2 Chris

Chris

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1378 Innlegg:

Posted 12 February 2011 - 02:42

QUOTE(JegFårBendernAvToyota @ 15 Jan 2011, 20:09) <{POST_SNAPBACK}>
Hei

Jeg har nettopp kjøpt meg en bil som det sitter Hella Rallye 3000 med Xenon Pærer, Siden det er en Veteranbil synes jeg ikke lyktene passer noe godt på bilen og jeg vurderer om jeg skal ta de av og selge dem, Men jeg lurer på hvor mye de egentlig er verdt.

Har søkt litt på nettet og etter hva jeg kan se er kun xenon kommet orginalt på lyktene med rød ring rundt, stemmer dette? isåfall er mine uppgradert for de er sorte med sølvfarget ring rundt. Uansett ser det ut som oppgraderings-pakkene er ganske dyre.

Lyktene er fine og kommer med alt av releer og bokser og duppedingser som hører med selvsagt, hva omtrent kan jeg forlange for disse uten å være grisk for å få solgt de enkelt?

Sitter også Xenon kit på de vanlige H4 lyktene i bilen, med fullt og blend, tenkte da og selge dette og sammen med Hella lyktene, komplett med alle duppedingser det også.

Så hva er en grei pakkepris på hele opplegget, Hella og kittet til h4 lyktene samlet?

På forhånd takk for hjelpen.

De er ikke levert bare med rød ring .
Verdien på disse lyktene er jo litt variabel på tilstand og alder.
Men du burde klare å få et par tusen for de for hella lykter ligger dyrere i pris enn mange andre så om du er fornøyd med det så hadde jeg solgt de for det. Kan seff prøve høyere og da men de koster sånn ca sist jeg sjekka rundt 3500 pr stk nye men det er en stund siden Dette er seff om det er orginale xenon lamper. Er det vanlige lamper bygget om så kan du hvertfall halvere verdien

Edited by Chris, 12 February 2011 - 02:43.

Chris
Support http://kccd.no

#3 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 12 February 2011 - 06:45

Det er en vesentlig forskjell som det blir nevnt om dette er originale xenon eller ikke. Spesielt vil dette merkes på tenningstiden når de er kalde.

Er det ettermonterte HID så er det ikke store verdien i forhold. Alt for mange på finn.no som skriver de selger xenon lykter, men det er kun satt inn HID after marked.

Ville ikke ha solgt alt komplett, da taper du masse kunder. Det er ikke så mange som har H4 som man kanskje vil tro. Regner med det er et bixenon kit som dette er snakk om.

HER ser du en som selger det samme som du nevner, bare at dette ikke er originale xenon 3000.

Hva slags ballaster er det til de? 35W eller 50W?

Edited by Chevy-LPG, 12 February 2011 - 06:47.