Gå til innhold



Foto

Navara D22 '04 oljesmell


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
14 replies to this topic

#1 -rm

-rm

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Posted 16 January 2011 - 19:02

hei dere,

kjørte min navara '04 D22 i dag og plutselig sa det pang, så lå all olja fra både motor og gir langs riksveien. Motoren stoppa momentant. Det var indikert normal-lav temperatur, ingen andre varsellamper eller ulyder på forhånd. Den står på verksted nå, men start gjerne gjetteleken smile.gif Registerreim? toppakning? bunnpannepakning? havarert oljepumpe, koking? 15k? 30k? 60k?

#2 Jeeps

Jeeps

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5440 Innlegg:

Posted 16 January 2011 - 19:09

Tipper veiva var på veg ut av blokka! Sånn typisk Nissansyndrom...

Kjedelig
Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!

#3 4-fun

4-fun

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 37 Innlegg:

Posted 16 January 2011 - 19:22

Tipper på veivhavari jeg og En kjenning hadde samme problemet på sin.

#4 -rm

-rm

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Posted 16 January 2011 - 19:57

jøss i alle dager sad.gif hvor mye koster no sånt a?

#5 ballder

ballder

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 363 Innlegg:

Posted 16 January 2011 - 21:09

Her har du litt lesing om problemet ditt.

Garantert en av de heldige du også. En beskjeden serie av disse ble levert med rådelager som var laget av sølvpapir eller noe i den duren.
CBR 600F 95.

Dodge (TRI-STAR) Durango 4,7 magnum. 2002 LPG.

#6 -rm

-rm

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Posted 17 January 2011 - 14:39

javisst er jeg en av de heldige! http://www.igang.no/...ickandeBomb.pdf

Har fått sjekka bilen på verksted, de konstaterer råde ut av motorblokk med fragmenter av motorblokken som har ødelagt AC-pumpen. Derfor både motorolje og lekkasje av grønn gugge. Kontaktet Nissan Norge, klage er opprettet og de har sagt jeg må transportere bilen til nærmeste merkeverksted, Auto8-8 i Eide. (De vil ikke betale for transporten.) Bilen er på 7. året, men alle servicer er fulgt og den har bare gått 132000 km. Syns det er bra at Nissan åpen for å se på den, og håper de bidrar til å få dette fikset! Egentlig skulle jo alle disse bilene vært innkalt for bytte av rådelager og O-ring i pumpen. Når de velger å ikke rette opp en feil de vet om, mener jeg det er rett og rimelig at de tar den økonomiske konsekvensen av det.

#7 ballder

ballder

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 363 Innlegg:

Posted 17 January 2011 - 18:30

Oppfører du deg på rett måte hos merkeforhandler, og merkeforhandler/ansvarshavende generelt er av den medmennesklige arten, så tør jeg nesten håpe på at du i det minste vil kunne komme unna med en 50/50 løsning, men som du nevner, så burde det helt klart ha foreligget en innkallelse av biler med motorserie innenfor det gitte produksjons nummer, og av den grunn så burde det også dekkes fullt ut.
Trist at slikt skjer, og når man på toppen av det hele kan risikere at bilen havner i hendene på ett verksted som virkelig tror det gagner dem godt ved og jobbe mot kundens forsøk på og få det dekket av nissan Norge, da topper det seg liksom litt opp.

Håper du får god hjelp av Auto8-8 og kommer godt ut av det hele.

Oppdater gjerne tråden etterhvert, da det er om ikke akkurat artig, men litt spennende og se hvordan dette blir håndtert videre.

Lykke til.
CBR 600F 95.

Dodge (TRI-STAR) Durango 4,7 magnum. 2002 LPG.

#8 manfred

manfred

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 980 Innlegg:

Posted 18 January 2011 - 11:45

QUOTE(-rm @ 17 Jan 2011, 14:39) <{POST_SNAPBACK}>
javisst er jeg en av de heldige! http://www.igang.no/...ickandeBomb.pdf

Har fått sjekka bilen på verksted, de konstaterer råde ut av motorblokk med fragmenter av motorblokken som har ødelagt AC-pumpen. Derfor både motorolje og lekkasje av grønn gugge. Kontaktet Nissan Norge, klage er opprettet og de har sagt jeg må transportere bilen til nærmeste merkeverksted, Auto8-8 i Eide. (De vil ikke betale for transporten.) Bilen er på 7. året, men alle servicer er fulgt og den har bare gått 132000 km. Syns det er bra at Nissan åpen for å se på den, og håper de bidrar til å få dette fikset! Egentlig skulle jo alle disse bilene vært innkalt for bytte av rådelager og O-ring i pumpen. Når de velger å ikke rette opp en feil de vet om, mener jeg det er rett og rimelig at de tar den økonomiske konsekvensen av det.


Hej.
Inte helt ovanligt detta. I Sverige så får man stå hela kalaset själv om inte bilen är nästan ny. Skickar med en link då detta har varit uppe i tv.
http://svtplay.se/v/...otorer_i_nissan
Om Nissan inte är behjälpliga o man lägger lite egeninsatts så kan du ta kontakt med Robert i Söderhamn han ordnar motorer till dessa för en rimligare peng.
Står för tillfället en Nissan som har sitt hjärta hos Robert. Han kan en del extra om dessa motorer.
Va tänkt att köpa en utbytesmotor från Vegamotor detta blev inte rekomanderat av Robert, då dessa ofta har omslipade vevaxlar från lagerhaveri. Detta tål dom inte då de blir brottytor o vevaxeln går av efter hand. Detta är provat o bevisat.
Roberts telnr +46 707601316
Firman heter Contrade Motorteknink

Provade linken till Svtplay fungerar inte sorry.

Lycka till
Mvh Manfred

Edited by manfred, 18 January 2011 - 13:19.


#9 bubo75

bubo75

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 78 Innlegg:

Posted 29 January 2011 - 21:44

Etter et raskt søk på Navara 2002-05 på finn viser det seg at over 1/3 av bilene har hatt motorhavari pga rådelagerfeil. Et frisøk på google førte meg til en facebook støtteside for eiere av Navara produsert mellom 2002-2005. Tok også en telefon til en Nissanforhandler i Nord Norge, og han fortalte de prøvde i det lengste å ikke ta 2002-05 Navara (den med 133 hk motoren)i innbytte fra folk. Samme kar fortalte forresten også at den beste Navaramotoren til nå, er 2,5 TD motoren som satt i 1999-2001 modellene (104 hk). De er udødlige..

Det som er synd her er at Navaramodellene som kom i årene 2002-2005 på alle andre områder er fremragende biler, som jeg gjerne skulle hatt hadde det ikke vært for rådelagrene. I likhet med utallige andre tør jeg ikke kjøpte brukt 02-05 Navara, men holder meg enda til 99-01 utgaven.

Etter min mening er det Nissan-historiens største skamhistorie at de ikke tilbakekaller samtlige av disse motorene. Nissan har rett og slett "driti på draget" med denne motoren, og jeg skulle likt å sett resultatet dersom en med penger på bok hadde giddet å kjøre denne saken for retten.







#10 -rm

-rm

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Posted 30 January 2011 - 01:14

QUOTE(bubo75 @ 29 Jan 2011, 21:44) <{POST_SNAPBACK}>
Etter min mening er det Nissan-historiens største skamhistorie at de ikke tilbakekaller samtlige av disse motorene. Nissan har rett og slett "driti på draget" med denne motoren, og jeg skulle likt å sett resultatet dersom en med penger på bok hadde giddet å kjøre denne saken for retten.

Hvis det kommer en anbefaling om å reparere bilen for et sted mellom 50-70 kkr så er det vel nesten hipp som happ for meg. Jeg har jo reservebil (en evigvarende saab 99 smile.gif ) Kjipt at jeg ikke får trekt skuter hvis det blir aksjon tongue.gif

#11 manfred

manfred

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 980 Innlegg:

Posted 07 February 2011 - 23:15

QUOTE(-rm @ 30 Jan 2011, 01:14) <{POST_SNAPBACK}>
Hvis det kommer en anbefaling om å reparere bilen for et sted mellom 50-70 kkr så er det vel nesten hipp som happ for meg. Jeg har jo reservebil (en evigvarende saab 99 smile.gif ) Kjipt at jeg ikke får trekt skuter hvis det blir aksjon tongue.gif


Hej
Hur går de? Har du fått något svar på om Nissan tar ansvar för bilen. Eller får du hela kalaset själv. Är nyfiken på om Nissan norge agerar annorlunda än i Sverige?

Mvh Manfred

#12 -rm

-rm

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Posted 08 February 2011 - 22:13

QUOTE(manfred @ 7 Feb 2011, 23:15) <{POST_SNAPBACK}>
Hej
Hur går de? Har du fått något svar på om Nissan tar ansvar för bilen. Eller får du hela kalaset själv. Är nyfiken på om Nissan norge agerar annorlunda än i Sverige?

Mvh Manfred

Vi får se, har ennå ingen endelig svar/løsning på saken. Og det er uansett dumt å kommentere en pågående sak...

#13 manfred

manfred

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 980 Innlegg:

Posted 09 February 2011 - 18:54

QUOTE(-rm @ 8 Feb 2011, 22:13) <{POST_SNAPBACK}>
Vi får se, har ennå ingen endelig svar/løsning på saken. Og det er uansett dumt å kommentere en pågående sak...

Ursäkta, va inte de jag va ute efter heller, bara vad de slutgiltiga svaret.

Mvh Manfred

#14 -rm

-rm

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Posted 10 February 2011 - 09:09

Da tror jeg saken er så godt som ute av (min) verden.

Nissan skriver fra seg ansvaret like mye i Norge som i Sverige. De tilbød 50% på deler for å få fikset bilen, og et prisanslag fra verkstedet havnet på 68 000 kr for denne bilen inklusivt rabatt på deler og moms. Siden dette ikke er en akseptabel løsning for meg klaget jeg på dette til Nissan, men de mener at det er en garantisak og ikke en tilbakekallingsak fordi (hold dere fast!) det ikke er et sikkerhetsmessig problem. Nissan Norge føler ikke at firehjulslåsing med tap av bremsekraftforsterker og servostyring er et sikkerhetsmessig problem. Dette på en bil med ett tonn lastekapasitet og tre tonn slepeevne.

Siden jeg likevel ser dette som et sikkerhetsmessig problem har jeg varslet veivesenet om min hendelse og Nissans holdning til den. Håper ingen andre brukere trenger å oppleve det samme som jeg! Bilen står for øvrig på et Auto 8-8 verksted på Eide, utenfor molde, og selges hbo. 70000 kr. Årsavgift er betalt. Med reparasjon til 70000 får du en skammelig bra bil til 140000, det er den verdt.

Og hvis ingen melder seg, så får den bare stå utenfor Auto 8-8 på Eide og ruste ned, til skrekk og advarsel.
Ring meg hvis du er interessert! 97036467

Edited by -rm, 10 February 2011 - 09:12.


#15 manfred

manfred

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 980 Innlegg:

Posted 14 February 2011 - 09:23

du har pm