Navara D22 '04 oljesmell
#1
Posted 16 January 2011 - 19:02
kjørte min navara '04 D22 i dag og plutselig sa det pang, så lå all olja fra både motor og gir langs riksveien. Motoren stoppa momentant. Det var indikert normal-lav temperatur, ingen andre varsellamper eller ulyder på forhånd. Den står på verksted nå, men start gjerne gjetteleken Registerreim? toppakning? bunnpannepakning? havarert oljepumpe, koking? 15k? 30k? 60k?
#2
Posted 16 January 2011 - 19:09
Kjedelig
#3
Posted 16 January 2011 - 19:22
#4
Posted 16 January 2011 - 19:57
#5
Posted 16 January 2011 - 21:09
Garantert en av de heldige du også. En beskjeden serie av disse ble levert med rådelager som var laget av sølvpapir eller noe i den duren.
Dodge (TRI-STAR) Durango 4,7 magnum. 2002 LPG.
#6
Posted 17 January 2011 - 14:39
Har fått sjekka bilen på verksted, de konstaterer råde ut av motorblokk med fragmenter av motorblokken som har ødelagt AC-pumpen. Derfor både motorolje og lekkasje av grønn gugge. Kontaktet Nissan Norge, klage er opprettet og de har sagt jeg må transportere bilen til nærmeste merkeverksted, Auto8-8 i Eide. (De vil ikke betale for transporten.) Bilen er på 7. året, men alle servicer er fulgt og den har bare gått 132000 km. Syns det er bra at Nissan åpen for å se på den, og håper de bidrar til å få dette fikset! Egentlig skulle jo alle disse bilene vært innkalt for bytte av rådelager og O-ring i pumpen. Når de velger å ikke rette opp en feil de vet om, mener jeg det er rett og rimelig at de tar den økonomiske konsekvensen av det.
#7
Posted 17 January 2011 - 18:30
Trist at slikt skjer, og når man på toppen av det hele kan risikere at bilen havner i hendene på ett verksted som virkelig tror det gagner dem godt ved og jobbe mot kundens forsøk på og få det dekket av nissan Norge, da topper det seg liksom litt opp.
Håper du får god hjelp av Auto8-8 og kommer godt ut av det hele.
Oppdater gjerne tråden etterhvert, da det er om ikke akkurat artig, men litt spennende og se hvordan dette blir håndtert videre.
Lykke til.
Dodge (TRI-STAR) Durango 4,7 magnum. 2002 LPG.
#8
Posted 18 January 2011 - 11:45
Har fått sjekka bilen på verksted, de konstaterer råde ut av motorblokk med fragmenter av motorblokken som har ødelagt AC-pumpen. Derfor både motorolje og lekkasje av grønn gugge. Kontaktet Nissan Norge, klage er opprettet og de har sagt jeg må transportere bilen til nærmeste merkeverksted, Auto8-8 i Eide. (De vil ikke betale for transporten.) Bilen er på 7. året, men alle servicer er fulgt og den har bare gått 132000 km. Syns det er bra at Nissan åpen for å se på den, og håper de bidrar til å få dette fikset! Egentlig skulle jo alle disse bilene vært innkalt for bytte av rådelager og O-ring i pumpen. Når de velger å ikke rette opp en feil de vet om, mener jeg det er rett og rimelig at de tar den økonomiske konsekvensen av det.
Hej.
Inte helt ovanligt detta. I Sverige så får man stå hela kalaset själv om inte bilen är nästan ny. Skickar med en link då detta har varit uppe i tv.
http://svtplay.se/v/...otorer_i_nissan
Om Nissan inte är behjälpliga o man lägger lite egeninsatts så kan du ta kontakt med Robert i Söderhamn han ordnar motorer till dessa för en rimligare peng.
Står för tillfället en Nissan som har sitt hjärta hos Robert. Han kan en del extra om dessa motorer.
Va tänkt att köpa en utbytesmotor från Vegamotor detta blev inte rekomanderat av Robert, då dessa ofta har omslipade vevaxlar från lagerhaveri. Detta tål dom inte då de blir brottytor o vevaxeln går av efter hand. Detta är provat o bevisat.
Roberts telnr +46 707601316
Firman heter Contrade Motorteknink
Provade linken till Svtplay fungerar inte sorry.
Lycka till
Mvh Manfred
Edited by manfred, 18 January 2011 - 13:19.
#9
Posted 29 January 2011 - 21:44
Det som er synd her er at Navaramodellene som kom i årene 2002-2005 på alle andre områder er fremragende biler, som jeg gjerne skulle hatt hadde det ikke vært for rådelagrene. I likhet med utallige andre tør jeg ikke kjøpte brukt 02-05 Navara, men holder meg enda til 99-01 utgaven.
Etter min mening er det Nissan-historiens største skamhistorie at de ikke tilbakekaller samtlige av disse motorene. Nissan har rett og slett "driti på draget" med denne motoren, og jeg skulle likt å sett resultatet dersom en med penger på bok hadde giddet å kjøre denne saken for retten.
#10
Posted 30 January 2011 - 01:14
Hvis det kommer en anbefaling om å reparere bilen for et sted mellom 50-70 kkr så er det vel nesten hipp som happ for meg. Jeg har jo reservebil (en evigvarende saab 99 ) Kjipt at jeg ikke får trekt skuter hvis det blir aksjon
#11
Posted 07 February 2011 - 23:15
Hej
Hur går de? Har du fått något svar på om Nissan tar ansvar för bilen. Eller får du hela kalaset själv. Är nyfiken på om Nissan norge agerar annorlunda än i Sverige?
Mvh Manfred
#12
Posted 08 February 2011 - 22:13
Hur går de? Har du fått något svar på om Nissan tar ansvar för bilen. Eller får du hela kalaset själv. Är nyfiken på om Nissan norge agerar annorlunda än i Sverige?
Mvh Manfred
Vi får se, har ennå ingen endelig svar/løsning på saken. Og det er uansett dumt å kommentere en pågående sak...
#13
Posted 09 February 2011 - 18:54
Ursäkta, va inte de jag va ute efter heller, bara vad de slutgiltiga svaret.
Mvh Manfred
#14
Posted 10 February 2011 - 09:09
Nissan skriver fra seg ansvaret like mye i Norge som i Sverige. De tilbød 50% på deler for å få fikset bilen, og et prisanslag fra verkstedet havnet på 68 000 kr for denne bilen inklusivt rabatt på deler og moms. Siden dette ikke er en akseptabel løsning for meg klaget jeg på dette til Nissan, men de mener at det er en garantisak og ikke en tilbakekallingsak fordi (hold dere fast!) det ikke er et sikkerhetsmessig problem. Nissan Norge føler ikke at firehjulslåsing med tap av bremsekraftforsterker og servostyring er et sikkerhetsmessig problem. Dette på en bil med ett tonn lastekapasitet og tre tonn slepeevne.
Siden jeg likevel ser dette som et sikkerhetsmessig problem har jeg varslet veivesenet om min hendelse og Nissans holdning til den. Håper ingen andre brukere trenger å oppleve det samme som jeg! Bilen står for øvrig på et Auto 8-8 verksted på Eide, utenfor molde, og selges hbo. 70000 kr. Årsavgift er betalt. Med reparasjon til 70000 får du en skammelig bra bil til 140000, det er den verdt.
Og hvis ingen melder seg, så får den bare stå utenfor Auto 8-8 på Eide og ruste ned, til skrekk og advarsel.
Ring meg hvis du er interessert! 97036467
Edited by -rm, 10 February 2011 - 09:12.
#15
Posted 14 February 2011 - 09:23