Responstid på søknad
#1
Posted 31 January 2011 - 19:36
Er det noen som har erfaring med hvor lang tid de faktisk bruker?
#2
Posted 01 February 2011 - 10:25
Er det noen som har erfaring med hvor lang tid de faktisk bruker?
Forvaltningsloven sier vel 30 dager mener jeg å huske. Var 21 dager før. Det vil ikke si at du får endelig svar innen 30 dager men klarer de ikke svare innen denne fristen skal du få et brev som sier noe om når du vil få ditt endelige svar. Dersom det er noe svært vanskelig du spør om kan dette skje.
De pleier å holde seg til disse fristene er min erfaring fra mine siste 3 søknader hvor de svarte iløpet av max 21 dager. Dette gjalt da motorbytte osv.
Tidligere har jeg klaget min lokale trafikkstasjon inn for vegdirektoratet for manglende etterlevelse av regelverket :-) noe som var svært effektivt. men da tok hele prosessen 28 måneder hvor SFOOR brukte 3 uker på å gi meg tillatelse til alt jeg søkte om. Da hadde trafikkstasjonen unnlatt å svare på alle mine henvendelser.
Edited by Tam, 01 February 2011 - 12:52.
#3
Posted 01 February 2011 - 13:07
Hvilket årstall søkte du i?
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#4
Posted 01 February 2011 - 16:44
Søknaden ble sendt på lørdag, mao i 2011 Så det er ikke begynnelsen på en klage på lang responstid, men jeg overfaller snart første og beste postmann jeg finner....venter spent....det har jo gått hele 4 dager siden jeg sendte den!! Og derav en lørdag og en søndag
Imorra blir det ringing for å spørre om den er mottatt
#5
Posted 01 February 2011 - 16:53
De pleier å holde seg til disse fristene er min erfaring fra mine siste 3 søknader hvor de svarte iløpet av max 21 dager. Dette gjalt da motorbytte osv.
Tidligere har jeg klaget min lokale trafikkstasjon inn for vegdirektoratet for manglende etterlevelse av regelverket :-) noe som var svært effektivt. men da tok hele prosessen 28 måneder hvor SFOOR brukte 3 uker på å gi meg tillatelse til alt jeg søkte om. Da hadde trafikkstasjonen unnlatt å svare på alle mine henvendelser.
Nå har jeg vært i kontakt med SFOOR før søkaden ble sendt, og det var ikke noe poeng å sende en sånn type søknad til det lokale trafikkstasjonen sa de...hehe. Kom bare til å ligge der i 3 uker før den ble sendt til Lillehammer og så distribuert til SFOOR. Sitat " send den rett til statens bla bla, så kommer den rett til meg, så skal vi kikke på den over en kopp kaffe vi, så tar vi det derifra". Likte holdninga hans godt....så får vi se når jeg får svar om jeg fortsatt liker han... Skal ikke si en eneste negativ ting ved et eventuellt avslag DERSOM det er teknisk belegg for det, men det er blitt godkjent ombygging til stivaksla mk3 hilux før, så jeg ser ikke helt hvor det belegget skal komme fra...time will sjåv
#6
Posted 01 February 2011 - 17:53
Men nå er det litt mer du skal gjøre med din da.
Christian Halsa
480 22161
#7
Posted 01 February 2011 - 19:16
Har sendt brev til det lokale biltilsyn, men fikk kun til svar at alt skulle være innenfor deres reglement og tuv-godkjent. Dvs 5% og 31" vil jeg tro.
Har min LJ73 på noe større hjul, som jeg har sett mørkt på å få gjort noe godkjent med.
Har et bilde av et vognkort godkjent før 2005, med ca de data som jeg ønsker, dvs 35x12,5x15 og OME 876/871+dempere (tror jeg), samt bodylift og 10x15, ET-44.
(Har også et bilde av roall sitt godkjente LJ73-bygg med HJ60-bremser på 38", men som jeg ikke kommer til å gå for, ennå hvertfall )
Er kanskje mulig å få gjennom om man hopper over bodylift, og justerer speedometer? Eneste dispensasjon blir jo rulleomkrets og innpress.
I signaturen min er det div andre mods, men de skal vel ikke trenge noen godkjenning.(?)
'87 TLC LJ73 - 2LTII - IC - OME - ARB - KM2
Min garasje på NLCK-forumet
Nordland Offroaders hoveside
#8
Posted 01 February 2011 - 19:20
Men nå er det litt mer du skal gjøre med din da.
Ikke noe mail her ennå, men søknaden var vel på lillehammer idag, kanskje på mandag, så om jeg ringer å hører i morra så bør det væra håp at de har fått den. Men med min flaks så er vel den blitt borte i postgangen
Nå ville de ikke ha den på mail.......
edit; du bor på lillehammer, kan ikke du bare stikke ned i morra å sørge for at den er sendt til SFOOR da
Edited by Spydebergskrens, 01 February 2011 - 19:35.
#9
Posted 01 February 2011 - 19:26
Har sendt brev til det lokale biltilsyn, men fikk kun til svar at alt skulle være innenfor deres reglement og tuv-godkjent. Dvs 5% og 31" vil jeg tro.
Har min LJ73 på noe større hjul, som jeg har sett mørkt på å få gjort noe godkjent med.
Har et bilde av et vognkort godkjent før 2005, med ca de data som jeg ønsker, dvs 35x12,5x15 og OME 876/871+dempere (tror jeg), samt bodylift og 10x15, ET-44.
(Har også et bilde av roall sitt godkjente LJ73-bygg med HJ60-bremser på 38", men som jeg ikke kommer til å gå for, ennå hvertfall )
Er kanskje mulig å få gjennom om man hopper over bodylift, og justerer speedometer? Eneste dispensasjon blir jo rulleomkrets og innpress.
I signaturen min er det div andre mods, men de skal vel ikke trenge noen godkjenning.(?)
Med andre ord; Drit og dra, men skrevet på en fin måte. Den søknaden må sendes til samma stedet som jeg sendte. Men helt ærlig så ser det ganske vanskelig ut å få det ønske der oppfyllt, men husk det umulige tar bare litt lenger tid Bilder av et vk. høres ikke ut som dokumentasjon god nok.
#10
Posted 01 February 2011 - 19:35
edit; du bor på lillehammer, kan ikke du bare stikke ned i morra å sørge for at den er sendt til SFOOR da
Haha. Jo stikker ned og sparker dem i ræva jeg
Nei. Viste min på gjøvik selv jeg. Lillehammer har rykte på å være håpløse på alt som skal godkjennes
Christian Halsa
480 22161
#11
Posted 01 February 2011 - 19:39
Nei. Viste min på gjøvik selv jeg. Lillehammer har rykte på å være håpløse på alt som skal godkjennes
Ett tupp i leggen fra meg å takk..
Nå er det ikke vegtrafikkstasjonen på Lillehammer jeg har sendt til. Men Statens Vegvesen/Region Øst, BPostboks, 1010 Skurva, 26?? Lillehammer. Det er visst der arkivet er.....sentralbordet etc etc etc
#12
Posted 01 February 2011 - 19:48
Akkurat. Ikke noen bombe. Men er ihvertfall godkjent langt mer ekstreme bygg tidligere.
Finnes vel knapt en bil med OME-sett og 31" eller mindre?
'87 TLC LJ73 - 2LTII - IC - OME - ARB - KM2
Min garasje på NLCK-forumet
Nordland Offroaders hoveside
#13
Posted 01 February 2011 - 19:49
Nå er det ikke vegtrafikkstasjonen på Lillehammer jeg har sendt til. Men Statens Vegvesen/Region Øst, BPostboks, 1010 Skurva, 26?? Lillehammer. Det er visst der arkivet er.....sentralbordet etc etc etc
Hele region øst har hovedkontor her. Så all post går hit. Men sfoor sitter vel i oslo......? Så går vel herfra og dit etterpå tenker jeg
Christian Halsa
480 22161
#14
Posted 01 February 2011 - 20:18
Jupp, østre akervei sitter sfoor gjengen.
#15
Posted 01 February 2011 - 20:23
Finnes vel knapt en bil med OME-sett og 31" eller mindre?
Mye av det som er godkjent er godkjent for flere år siden, når BT gjengen ennå fikk lov til å bruke hue, egen kunnskap og sundt bondevett, men de tider er forbi.
#16
Posted 02 February 2011 - 08:35
De har faktisk lov til å godkjenne mye etter eget hode i dag også, er mye vilje det står på. Det betyr at du som bygger må skrive bra søknad og lese regelveket og utnytte det for alt det er verdt og være forberedt på noen diskusjoner og passe på at alle svar de gir tilbake til deg er skriftelige.
#17
Posted 02 February 2011 - 22:32
Sant nok. Og det med skriftelige svar...oh jezz, det som ikke er skrevet er aldri sagt!
#18
Posted 02 February 2011 - 22:57
Fikk så positivt svar i posten datert 11.11.2010 hos SVV.
Dvs det gikk ca en måned før jeg fikk svar, men hadde nok gått enda lenger om jeg ikke "personlig" hadde fulgt opp saken.
Ellers så må jeg si at "min" saksbehandler har både vært tilgjengelig ved telefonhenvendelser og oppmøte, han har også ringt meg tilbake når jeg har forsøkt å nå han. Dvs det finnes noen der som overgår det generelle omdømmet som man leser seg til i de fleste tråder på nettet.
#19
Posted 03 February 2011 - 12:42
Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)
#20
Posted 03 February 2011 - 19:20
Fikk så positivt svar i posten datert 11.11.2010 hos SVV.
Dvs det gikk ca en måned før jeg fikk svar, men hadde nok gått enda lenger om jeg ikke "personlig" hadde fulgt opp saken.
Ellers så må jeg si at "min" saksbehandler har både vært tilgjengelig ved telefonhenvendelser og oppmøte, han har også ringt meg tilbake når jeg har forsøkt å nå han. Dvs det finnes noen der som overgår det generelle omdømmet som man leser seg til i de fleste tråder på nettet.
Etter som jeg har skjønt det så er det 2 måter at en søknad behandles på, mulig feil, du kan velge fritt om du vil sende til den lokale BT stasjonen eller til SFOOR. Om en sender til den lokale BT stasjonen og de ikke sitter på kompetansen til å si ja eller nei videresendes den til SFOOR som da overtar hele saken. Så kan en velge (slik jeg gjorde etter oppfordring av SFOOR selv) å sende direkte inn til dem. Så jeg har ikke oppfattning at SFOOR er kun en "støttefunksjon" for BT stasjonen, de opptrer som et selvstendig organ, både som behandlende og rådgivende......trur eg Kårrekt if i`m wrång