Gå til innhold



Foto

Drivstofflukt i førerhuset


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 JørnF

JørnF

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 21 Innlegg:

Posted 03 February 2011 - 13:19

Hei.

Har en Korando 2001. I siste tiden har jeg kjent en sterk drivstofflukt i førehuset. Kan det skyldes lekkasje?

#2 Gizmo

Gizmo

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 152 Innlegg:

Posted 04 February 2011 - 18:53

QUOTE(JørnF @ 3 Feb 2011, 13:19) <{POST_SNAPBACK}>
Hei.

Har en Korando 2001. I siste tiden har jeg kjent en sterk drivstofflukt i førehuset. Kan det skyldes lekkasje?





stor sansynlighet for d da ja, vila sjeka frame i motorromet og set på diselslangane
user posted image

#3 JørnF

JørnF

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 21 Innlegg:

Posted 05 February 2011 - 00:53

QUOTE(Gizmo @ 4 Feb 2011, 18:53) <{POST_SNAPBACK}>
stor sansynlighet for d da ja, vila sjeka frame i motorromet og set på diselslangane

Ok. Takk.

Ser ingen lekkasjespor under bilen. Ingen drypping eller noe. Men stinker skikkelig "snifferus" inni bilen. Tenker jeg må få en eller annen kyndig til å se på det.

#4 Mussomannen

Mussomannen

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 63 Innlegg:

Posted 09 February 2011 - 22:04

QUOTE(JørnF @ 3 Feb 2011, 13:19) <{POST_SNAPBACK}>
Hei.

Har en Korando 2001. I siste tiden har jeg kjent en sterk drivstofflukt i førehuset. Kan det skyldes lekkasje?



Sjekk også pumpetoppene...der hvor dyserørene er skrudd fast i pumpa.

Ligger tetteringer under som kan ryke, og da pumpes dieselen ut...

Dette skjer stortsett i forbindelse med at dieselen renner tilbake når bilen står, og den blir tungstartet.

#5 JørnF

JørnF

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 21 Innlegg:

Posted 09 February 2011 - 22:13

QUOTE(Mussomannen @ 9 Feb 2011, 22:04) <{POST_SNAPBACK}>
Sjekk også pumpetoppene...der hvor dyserørene er skrudd fast i pumpa.

Ligger tetteringer under som kan ryke, og da pumpes dieselen ut...

Dette skjer stortsett i forbindelse med at dieselen renner tilbake når bilen står, og den blir tungstartet.


Hei. Takk. Skal sjekke dette. Må bare finne ut hva det er du snakker om. smile.gif (ja, jeg er pinlig lite mekanisk anlagt...)

#6 Mussomannen

Mussomannen

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 63 Innlegg:

Posted 09 February 2011 - 22:29

QUOTE(JørnF @ 9 Feb 2011, 22:13) <{POST_SNAPBACK}>
Hei. Takk. Skal sjekke dette. Må bare finne ut hva det er du snakker om. smile.gif (ja, jeg er pinlig lite mekanisk anlagt...)


Du ser enkelt hva jeg mener...Skrur du av luftfilterkassen, så ser du dyserørene som kommer fra dysene i toppen, og samler seg på toppen av pumpa. Sjekk om det kommer bobler/dråper/sprut med diesel ut i området oppå pumpa.
Ikke skru av dyserørene...

#7 JørnF

JørnF

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 21 Innlegg:

Posted 13 February 2011 - 14:36

QUOTE(Mussomannen @ 9 Feb 2011, 22:29) <{POST_SNAPBACK}>
Du ser enkelt hva jeg mener...Skrur du av luftfilterkassen, så ser du dyserørene som kommer fra dysene i toppen, og samler seg på toppen av pumpa. Sjekk om det kommer bobler/dråper/sprut med diesel ut i området oppå pumpa.
Ikke skru av dyserørene...


takk smile.gif

Noterer meg forøvrig at lukten kun er der når jeg har hatt top-hat på bilen. Når den står uten noe over seg kjenner jeg ingen lukt. Den varierer også mye i styrke. Bare vente til det er varmt nok til å skru, så skal jeg sjekke nærmere under panseret.