Hei.
Har en Korando 2001. I siste tiden har jeg kjent en sterk drivstofflukt i førehuset. Kan det skyldes lekkasje?
Drivstofflukt i førerhuset
Started by
JørnF
, Feb 03 2011 13:19
6 replies to this topic
#1
Posted 03 February 2011 - 13:19
#2
Posted 04 February 2011 - 18:53
QUOTE(JørnF @ 3 Feb 2011, 13:19) <{POST_SNAPBACK}>
Hei.
Har en Korando 2001. I siste tiden har jeg kjent en sterk drivstofflukt i førehuset. Kan det skyldes lekkasje?
Har en Korando 2001. I siste tiden har jeg kjent en sterk drivstofflukt i førehuset. Kan det skyldes lekkasje?
stor sansynlighet for d da ja, vila sjeka frame i motorromet og set på diselslangane
#3
Posted 05 February 2011 - 00:53
QUOTE(Gizmo @ 4 Feb 2011, 18:53) <{POST_SNAPBACK}>
stor sansynlighet for d da ja, vila sjeka frame i motorromet og set på diselslangane
Ok. Takk.
Ser ingen lekkasjespor under bilen. Ingen drypping eller noe. Men stinker skikkelig "snifferus" inni bilen. Tenker jeg må få en eller annen kyndig til å se på det.
#4
Posted 09 February 2011 - 22:04
QUOTE(JørnF @ 3 Feb 2011, 13:19) <{POST_SNAPBACK}>
Hei.
Har en Korando 2001. I siste tiden har jeg kjent en sterk drivstofflukt i førehuset. Kan det skyldes lekkasje?
Har en Korando 2001. I siste tiden har jeg kjent en sterk drivstofflukt i førehuset. Kan det skyldes lekkasje?
Sjekk også pumpetoppene...der hvor dyserørene er skrudd fast i pumpa.
Ligger tetteringer under som kan ryke, og da pumpes dieselen ut...
Dette skjer stortsett i forbindelse med at dieselen renner tilbake når bilen står, og den blir tungstartet.
#5
Posted 09 February 2011 - 22:13
QUOTE(Mussomannen @ 9 Feb 2011, 22:04) <{POST_SNAPBACK}>
Sjekk også pumpetoppene...der hvor dyserørene er skrudd fast i pumpa.
Ligger tetteringer under som kan ryke, og da pumpes dieselen ut...
Dette skjer stortsett i forbindelse med at dieselen renner tilbake når bilen står, og den blir tungstartet.
Ligger tetteringer under som kan ryke, og da pumpes dieselen ut...
Dette skjer stortsett i forbindelse med at dieselen renner tilbake når bilen står, og den blir tungstartet.
Hei. Takk. Skal sjekke dette. Må bare finne ut hva det er du snakker om. (ja, jeg er pinlig lite mekanisk anlagt...)
#6
Posted 09 February 2011 - 22:29
QUOTE(JørnF @ 9 Feb 2011, 22:13) <{POST_SNAPBACK}>
Hei. Takk. Skal sjekke dette. Må bare finne ut hva det er du snakker om. (ja, jeg er pinlig lite mekanisk anlagt...)
Du ser enkelt hva jeg mener...Skrur du av luftfilterkassen, så ser du dyserørene som kommer fra dysene i toppen, og samler seg på toppen av pumpa. Sjekk om det kommer bobler/dråper/sprut med diesel ut i området oppå pumpa.
Ikke skru av dyserørene...
#7
Posted 13 February 2011 - 14:36
QUOTE(Mussomannen @ 9 Feb 2011, 22:29) <{POST_SNAPBACK}>
Du ser enkelt hva jeg mener...Skrur du av luftfilterkassen, så ser du dyserørene som kommer fra dysene i toppen, og samler seg på toppen av pumpa. Sjekk om det kommer bobler/dråper/sprut med diesel ut i området oppå pumpa.
Ikke skru av dyserørene...
Ikke skru av dyserørene...
takk
Noterer meg forøvrig at lukten kun er der når jeg har hatt top-hat på bilen. Når den står uten noe over seg kjenner jeg ingen lukt. Den varierer også mye i styrke. Bare vente til det er varmt nok til å skru, så skal jeg sjekke nærmere under panseret.