Gå til innhold



Foto

Holdningsproblemer i Geländewagen-miljøet?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
75 replies to this topic

#21 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 04 February 2011 - 00:36

QUOTE(asmo @ 3 Feb 2011, 21:38) <{POST_SNAPBACK}>
Se, der tror jeg vi har noe av kjernen i "mangel på moderatorer"-problemet.
Ingen av G-eierne som er moderatorer, moderatorene omtaler Mercedes-underforumet som "dere"...

Jeg sier, del ut moderatorrettigheter til et par av de peneste guttene her inne.


Moderatorer er for hele forumet, ikke bare et enkelt bilmerke. Selv om en med bakgrunn i merce merke skulle bli moderator må han like mye følge opp andre deler av forumet.

Jeg beklager hvis min skrive måte ble feil oppfattet. For meg var dette vanlig grammatikk. Jeg, meg , du, dere..... jeg ville brukt samme ordlyd om jeg hadde skrevet på chevy delen.

#22 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 04 February 2011 - 01:21

QUOTE(Horch @ 4 Feb 2011, 01:29) <{POST_SNAPBACK}>
Dette tror jeg er overdrevet, ingen her prøver å framstå som besserwissere på GW, jeg har ikke opplevd det en enest gang, men noen kommentarer blir det når enkelte personer ikke skjønner hva de selv skriver, men det har mindre med det biltekniske å gjøre. Jeg opererer ikke på offroad.no for å diskutere livets "ups and down" eller for å være hyggelig eller morsom, jeg skummer over innlegg, logger meg på, slår ned i tastaturet det som er av relevans og logger av. Det tror jeg også Intium, Østerklev, m.fl gjør, vi står ikke ute i solsteiken og prøver å fornemme hva vi skal bidra med av positiv eller negativt på offroad.no i dag, men dessverre ser man at noen her driver en slik sadomascosistisk lek - på tross av at følelsene deres ikke tåler det! Hvor er fornuften?

Når innleggene blir for banale burde man tåle en liten påpekende eller ironisk tone, eller er Mercedes-forumet belastet med en bestemt type mennesker med begrensede skrive- og lese- kunnskaper siden dette ikke er noe problem på andre forum?

Som Tjærand påpeker, fordelingen mellom håpløse innlegg og dårlige svar kan være likt fordelt! Altså, like ofte som noen glemmer seg og stiller lite gjennomtenkte spørsmål - som det ikke går an å svare på - vil det like ofte være andre som tenker like lite gjennom hva de skriver når de svarer eller korrigerer et tåpelig innlegg, eks. meg? Så blir det kanskje noen morsomheter ut av det i alt det tekniske, litt ironi, sarkasme og små uoverenstemmelser, det får man bare leve med om man skal ha et levende og innholdsrikt forum. Dessverre tar jo dette nattesøvnen fra flere, så kanskje dette ikke er plassen for dem, eller? Men sjelden er det de som får disse halvsure svarene som klager, det er heller en følelsesladet G-eier som ikke kan bidra det minste med det tekniske, som reagerer. Hvorfor er det slik? Selvfølgelig, noen lever sitt følelsesliv her inne uten å bidra med noe bilteknisk så nye medlemmer lærer av det, men skal vi sparke ut dem og?

Du snakker om følelser Horch, og det høres ut omtrent som når en person uten teknisk forståelse eller kunnskap, alikevell vil dele sine mekkertips og erfaringer med verden... dry.gif

La oss anta at det er folk med lese/skrivevansker her, er det et problem i så fall? Har ikke de rett til å bruke sine begrensede lese og skrivekunnskaper til å få vite noe om bilen sin uten at folk som deg, som definitivt ikke lider av lese/skrivevansker, sier ifra at de er idioter? Det er rart med det, men den mentaliteten du, og noen andre her viser frem er akkurat den samme mentaliteten som, sannsynligvis du og de andre bøfflene her, viste frem mot sine klassekamerater gjennom oppveksten. Får det deg til å "føle" deg større, og bedre å rakke ned på andre, eller er det "bare på gøy"? Det er på ingen måte gøy etter min mening. Jada, vi er voksne nå, og folk kan svare for seg selv, men uansett hvor voksne vi blir, så er den samme gamle idiotiske oppførselen der hos visse tydeligvis. Den typen humor en del folk her viser frem minner mer om 19-åringer i førstagangstjeneste, enn om voksne menn. Deg Horch vet jeg egentlig lite om siden du er en av få som ikke tørr/vil si noe om hvem du egentlig er, men både Østerklev og Initium er jo godt voksne karer som jeg vet har en godt utviklet sans for humor. Poenget er bare at den, i visse tilfeller, gjør seg bedre i samtale enn som skrevne ord på nettet. Jeg har flirt godt selv av kommentarer fra alle dere tre, men noen ganger blir det bare for drøyt, spesiellt når dere hopper på nykommerne som stiller et, i dine øyne og med dine kunnskaper, "lite gjennomtenkt, for banalt spørsmål". Når det dessuten er såpass mange som reagerer negativt på disse humoristiske svarene deres, så er det vel ikke umulig å ta inn at det faktisk er noe som ikke er helt som det burde være, selv om ikke de dere spyr dritt over svarer selv?
Du kaller det sadomamasochistisk lek, jeg antar at det er ganske åpenbart hvilken av rollene du føler deg mest komfortabel med dry.gif

Sadist

Edited by Rossi, 04 February 2011 - 09:43.


#23 nielsa

nielsa

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 04 February 2011 - 06:46

Vær positiv eller vær stille!

Kule karer er ikke arrogante biggrin.gif

nielsa
G300TD

#24 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 04 February 2011 - 07:13

Når takhøyden skal være under 2m så kan posten likegodt slettes som modereres ^^

Edited by minim, 04 February 2011 - 09:33.


#25 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 04 February 2011 - 09:24

Angående tidligere nevnte forslag om moderator fra merce forum delen.

Offroad.no trenger hele tiden nye moderatorer. Og det vil bare være en fordel at disse er spredt over de forskjellige bil forumene. Men vedkommende må også være klar over at det gjelder hele forumet, ikke bare sitt eget bilmerke.

Dere selv er de som vil føle best hvem som kan passe til moderator rollen blant Merce folket.

Forslag til moderator kan når som helst sendes til support@offroad.no.


#26 Bimmerc

Bimmerc

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 309 Innlegg:

Posted 04 February 2011 - 14:11

QUOTE(Horch @ 4 Feb 2011, 01:29) <{POST_SNAPBACK}>
kanskje dette ikke er plassen for dem, eller? Men sjelden er det de som får disse halvsure svarene som klager, det er heller en følelsesladet G-eier som ikke kan bidra det minste med det tekniske, som reagerer. Hvorfor er det slik? Generelt er det for lite tekniske innlegg på forumet sammenlignet med før så evt. det som oppfattes som negativt utgjør en større andel, samtidig som enkelte lever sitt følelsesliv her inne uten å bidra med noe bilteknisk så nye medlemmer lærer av det, men skal vi sparke ut dem og?


Javel, så du mener at man skulle kunne bidra med noe teknisk for å delta på forumet? Eller skal det være etslags krav om kvalifikasjoner?

Jeg er sikker på at tastaturet løp ifra deg der, for dette kan du bare ikke mene? For min del har jeg vært eier av G-vogn siden 1998 men først i 2006 begynte jeg å skru selv. Famlende først, men takket være dette forum og selvsagt også takket være noen av de jeg har kritisert for holdninger, så har jeg etterhvert blitt istand til å utføre vedlikehold og småreparasjoner på bilene mine.

Det blir for dumt å ekskludere folk pga mangel på takt og tone, eller folkeskikk, for det ser ut til at folk klarer å fungere selv om de får litt kritikk og det er i seg selv et godt tegn. De fleste av oss tar kritikken alvorlig og finner forbedringspotensiale. Håper jeg.

Selv deltar jeg på mange snescooterforum hvor det er ungdom ned i 14-årsalderen som kommer med masse rart. Men det er jo fremtidens entusiaster hvis de blir møtt med respekt for sin interesse. Noen blir nok skremt bort derfra også, men de fleste får hjelp om de fortjener det eller ikke.

Jeg er selv for rask til å ta ibruk sarkasme og ironi og skjønner at det kan såre noen, men jeg tåler en trøkk sjøl. Ofte er det de som fortjener og tåler slikt som får det og det er greit. wink.gif Men noen ganger går det for langt og det er det vi diskuterer her.

Selv om du sitter inne med en masse kunnskap synes jeg du skal ønske alle G-eiere og de som er nysgjerrig på G-vogn velkommen og heller la andre dødelige ta seg av spørsmål som provoserer deg.

med vennlig hilsen biggrin.gif
Livet, det er ikke dagene som er gått men de dagene du husker. (Fritt etter GG Marquez)

#27 Østerklev

Østerklev

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3360 Innlegg:

Posted 04 February 2011 - 16:38

Siden jeg er satt i gapestokken forventes vel en uttalelse fra min side.

Jeg anser meg for å være minst middels god i norsk såvel skriftlig som muntlig, og har selv ingen problemer med å skille ironi fra ondsinnede ytringer. Derfor beklager jeg om mine av og til spissformulerte svar har såret lesere av forumet, det har ikke noensinne vært meningen.

Jeg hadde en lang pause fra OR for et par år siden, blant annet på grunn av at jeg var trøtt på å lese dårlig formulerte og lite gjennomtenkte innlegg. Da jeg på nytt blandet meg inn hadde det skjedd en fraksjonering i "miljøet" og noen unge fremadstormende personer hadde nærmest oppnådd gudestatus. At en middelaldrende mann blandet seg inn med erfaring fra før enkelte av disse ble født, falt noen tungt for brystet, og når gamlingen attpåtil fører en skarp penn, blir det tydeligvis i meste laget.

Jeg kan trøste de som har problemer med min stil med at det nok blir noe roligere fra min side en tid framover.

Forøvrig synes jeg Horch's innlegg ovenfor er ganske dekkende for min oppfatning av denne debatten.
Øyvind

-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring

#28 Bimmerc

Bimmerc

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 309 Innlegg:

Posted 04 February 2011 - 16:59

QUOTE(Østerklev @ 4 Feb 2011, 17:38) <{POST_SNAPBACK}>
Forøvrig synes jeg Horch's innlegg ovenfor er ganske dekkende for min oppfatning av denne debatten.


Så vet vi det. Og da faller mye på plass. ohmy.gif
Livet, det er ikke dagene som er gått men de dagene du husker. (Fritt etter GG Marquez)

#29 maelling

maelling

    V8 - avhengig

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 04 February 2011 - 17:18

QUOTE(Østerklev @ 4 Feb 2011, 16:38) <{POST_SNAPBACK}>
Siden jeg er satt i gapestokken forventes vel en uttalelse fra min side.

Jeg anser meg for å være minst middels god i norsk såvel skriftlig som muntlig, og har selv ingen problemer med å skille ironi fra ondsinnede ytringer. Derfor beklager jeg om mine av og til spissformulerte svar har såret lesere av forumet, det har ikke noensinne vært meningen.

Jeg hadde en lang pause fra OR for et par år siden, blant annet på grunn av at jeg var trøtt på å lese dårlig formulerte og lite gjennomtenkte innlegg. Da jeg på nytt blandet meg inn hadde det skjedd en fraksjonering i "miljøet" og noen unge fremadstormende personer hadde nærmest oppnådd gudestatus. At en middelaldrende mann blandet seg inn med erfaring fra før enkelte av disse ble født, falt noen tungt for brystet, og når gamlingen attpåtil fører en skarp penn, blir det tydeligvis i meste laget.

Jeg kan trøste de som har problemer med min stil med at det nok blir noe roligere fra min side en tid framover.

Forøvrig synes jeg Horch's innlegg ovenfor er ganske dekkende for min oppfatning av denne debatten.


Gudestatus? Dette er ganske interessant. Hvis man ser for seg Mercedes-delen av offroadforumet som en liten øy, så har man faktisk hatt et hierarki her. Så Østerklev: Det har ikke vært et flatt "demokrati" her, men det er folk som står over andre og som er slags fenriker her ("Gudestatus", eller du har oppfattet at det har vært slik?), mens alle andre etablerte på forumet over en lang tid er sersjanter/korporaler, mens alle som melder seg på forumet med spørsmål, eller tråd med presentasjon av egen bil, starter som menig, eventuelt korporal om de evner å formulere "kvalifiserte" spørsmål og vise kunnskaper som gjør dem verdig? De som blir "menige", for å prate litt billedlig, fortjener en god porsjon sarkasme og "brilliant" [intern]humor? Er dette for å gi dem dressur for å vise at de ikke formulerer seg godt, eventuelt fordi de ikke har nok teknisk kompetanse på G?

Tror egentlig denne delen av forumet kunne vært interessant for en sosialantropolog, hvor man har øya "http://www.offroad.no/forum/Mercedes-f51.html", som i denne omgang oppfattes som et slags system hvor man har 3 stk offiserer: (Major og gammel rev) Østerklev, (Fenrik, med brilliant humor) Initium og (Sersjant, med uendelige detaljkunnskaper) Horch, og hvor resten er korporaler/menige.

Selv er jeg en tilhenger av at folk er på likefot her, hvor alle som melder seg på forumet behandles som en likeverdig uten at man møter til førstegangstjeneste og må få tyn i form av "humor" eller sarkasme om man ikke formulerer seg godt eller ikke viser tilstrekkelig teknisk kompetanse. Man kan gjerne utnevne sheriff'er (moderatorer), så her får folk hive seg på som er villige til å gjøre en innsats.

Uansett tror jeg denne tråden har vært en bedre "oppvask på kammerset" enn noen kunne drømme om smile.gif Det er vel et slags mytteri vi er vitne til her om man skal fortsette billedbruken...

Edited by maelling, 04 February 2011 - 18:30.

Mvh Martin E. maelling@gmail.com

 

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
 


#30 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 04 February 2011 - 18:38

YES! Da blir det enda lavere aktivitet innpå her og man mister enda mer kompetanse. Et steg i riktig retning ^^

#31 MB 300 GD swb

MB 300 GD swb

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 280 Innlegg:

Posted 04 February 2011 - 19:26

Tror ikke det mistes noe kompetanse her hvis noen slutter å poste her. Det være seg Østerklev, Initium, eller Horch. Eller noen andre. Det meste av det meste om G og det som kan være G relatert er diskutert opp og i mente. Det finnes i alle trådene som ligger her. Det er bare å bruke søkfunken, så finner man. Jeg er selvfølgelig glad for at det diskuteres og settes ting for/imot på alt. Men det børe ikke være slik at svar skremmer de som er "ny" her inne fra å spørre. Det finnes ikke dumme spørsmål. Bare rare måter å spørre de. Jeg er selv 42 år og har over gjennomsnittet peil på Mercedes generelt. Jeg kjøpte min første Mercedes (en /8) som 13 åring og fikk beskjed av min far om å skruve den sund og lære av det. Jeg gjorde det og brukte ett år få den sammen igjen. Da hadde han sveist rust og skiftet ut det som trengtes. Etter det har jeg hatt ett 30 tals Mercedeser og deriblant noen G. Jeg har bygd opp endel Mercedeser og vet hva jeg kan. Har gått i skole hos min far som var en mester på motor, sveis, karosseriarbeid. Jeg har kommet fram til at jeg ikke gidder svare på spørsmål her inne fordi det alltids er noen som vet bedre, eller mener det ikke går. Jeg vet bare at det er mange drømmer, planer som blir lagt i grus her inne fordi det er noen som mener at det ikke er lov, ikke kan gjøres osv, osv. Tenk litt på det når dere svarer. Det sitter kanskje noen som er 16, 17 år og ønsker å fikse en bil, men som mister motet fordi noen sier at ting går ikke ann. Da er det snart slutt på folk som sitter på mye kunskap og/elle gidder å være her.
MB 300 GD SWB 33"

#32 Initium

Initium

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1638 Innlegg:

Posted 04 February 2011 - 19:48

Man får bare ta til etterettning hva for retning flertallet ønsker forumet skal gå.

Det er helt tydelig at det ønskes et gjennomregulert jatteforum, der syn, holdninger og meninger må og skal strømlinjeformes, tilpasses sarte sjeler, og veies på gullvekt for ikke å fornærme, støte eller provosere jentene blandt oss.

Å advare mot livsfarlig hjemmemodifisering av bremser, styring, eksossystem eller hjuloppheng må vi for ALL DEL ikke gjøre, sjansen for å støte noen er hinsides stor sett mot den gevinsten en trafikksikker bil kan ha.

Å advare mot håpløst overprisede biler, deler eller utstyr må vi selvsagt IKKE gjøre, da selger eller kjøper kan bli lei seg, fornærmet, støtt eller forulempet. Selger kan tross alt være en av oss, mens kjøper forhåpentligvis ser gevinsten i å betale 40 000kr for en 15000kr bil over tid.

Å påpeke at det er en del notoriske skrytepaver, som framstiller ting som helt annerledes enn det er i virkeligheten, må vi selvsagt ikke ha noe av.
Noen av disse supermenneskene kan jo bli lei seg, og kundene kan vel selv finne ut åssen ting EGENTLIG henger sammen, uten innblanding av andre ?

Jeg syns et sånt tøyseforum blir for lite interessant, engasjerende og underholdende. Å være enige hele tida og jatte med som en brekende saueflokk for å beholde husfreden, samt redusere den TEKNISKE verdien av forumet til NULL, samtidig som det fylles av endeløse prosjekttråder om å bytte en viftereim eller hva for polish som er best på GW støtfangere, er utenfor mitt scope. Å komme med frasen " det er jo bare å søke " er det samme som å si man gjerne kan legge ned forumet med en gang, " alt " har jo vært diskutert tidligere.

Denne utviklingen får i så fall andre ta seg av. De som har interesse av å diskutere teknisk krevende problemstillinger, vet alltids hvordan jeg kan kontaktes. Jeg har ikke alle svarene, så langt derifra. Men jeg har en genuin interesse av å forsøke lære mer.

Jeg syns det er trist at takhøyden er blitt så lav at man skyter budbringeren, framfor å forsøke forstå budskapet, men også her er det bare å ta til etterretning hva for utvikling som ønskes av flertallet.

I.


Man behøver ikke være snekker for å se om en vegg er i lodd.....
Lost in Iceland.....

#33 Turbodrive

Turbodrive

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 597 Innlegg:

Posted 04 February 2011 - 19:57

Her er det en genial side som beskriver alle typiske forumpersonligheter: http://redwing.hutma...mreed/index.htm

Her tror jeg vi har noen kjente personligheter herfra beskrevet:

http://redwing.hutma...m/xenophobe.htm

http://redwing.hutma...m/jekylhyde.htm

http://redwing.hutma...m/godfather.htm

http://redwing.hutma...shtm/royals.htm

http://redwing.hutma...htm/nitpick.htm

wink.gif

'94 Mercedes-Benz G350TD 

'13 Nissan Leaf

Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt. ;)

 

 

 


#34 MB 300 GD swb

MB 300 GD swb

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 280 Innlegg:

Posted 04 February 2011 - 20:22

QUOTE(Initium @ 4 Feb 2011, 19:48) <{POST_SNAPBACK}>
Man får bare ta til etterettning hva for retning flertallet ønsker forumet skal gå.

Det er helt tydelig at det ønskes et gjennomregulert jatteforum, der syn, holdninger og meninger må og skal strømlinjeformes, tilpasses sarte sjeler, og veies på gullvekt for ikke å fornærme, støte eller provosere jentene blandt oss.

Å advare mot livsfarlig hjemmemodifisering av bremser, styring, eksossystem eller hjuloppheng må vi for ALL DEL ikke gjøre, sjansen for å støte noen er hinsides stor sett mot den gevinsten en trafikksikker bil kan ha.

Å advare mot håpløst overprisede biler, deler eller utstyr må vi selvsagt IKKE gjøre, da selger eller kjøper kan bli lei seg, fornærmet, støtt eller forulempet. Selger kan tross alt være en av oss, mens kjøper forhåpentligvis ser gevinsten i å betale 40 000kr for en 15000kr bil over tid.

Å påpeke at det er en del notoriske skrytepaver, som framstiller ting som helt annerledes enn det er i virkeligheten, må vi selvsagt ikke ha noe av.
Noen av disse supermenneskene kan jo bli lei seg, og kundene kan vel selv finne ut åssen ting EGENTLIG henger sammen, uten innblanding av andre ?

Jeg syns et sånt tøyseforum blir for lite interessant, engasjerende og underholdende. Å være enige hele tida og jatte med som en brekende saueflokk for å beholde husfreden, samt redusere den TEKNISKE verdien av forumet til NULL, samtidig som det fylles av endeløse prosjekttråder om å bytte en viftereim eller hva for polish som er best på GW støtfangere, er utenfor mitt scope. Å komme med frasen " det er jo bare å søke " er det samme som å si man gjerne kan legge ned forumet med en gang, " alt " har jo vært diskutert tidligere.

Denne utviklingen får i så fall andre ta seg av. De som har interesse av å diskutere teknisk krevende problemstillinger, vet alltids hvordan jeg kan kontaktes. Jeg har ikke alle svarene, så langt derifra. Men jeg har en genuin interesse av å forsøke lære mer.

Jeg syns det er trist at takhøyden er blitt så lav at man skyter budbringeren, framfor å forsøke forstå budskapet, men også her er det bare å ta til etterretning hva for utvikling som ønskes av flertallet.

I.



Jeg er helt for at ting skal diskuteres. Men det må ikke svares på en slik måte til ny formdeltakere at de ikke tør å spøre mer. Jeg regner med at de fleste av oss ikke snakker uhøfflig eller sleipt til folk vi ikke kjenner face 2 face.
Informasjon trenger ikke overføres med en undertone som sier at du er dum fordi du spør som du gjør.
Hvis noen spør så er det vell fordi at de ikke vet, da skal vel de som vet, svare på en måte som gjør at man ønsker å spørre mere. ikke bli skremt og ikke tør å spørre mer. Da er det jo bare de 6,7 faste forumdeltagerne som sitter igjen å snakker om bilene som alle vet alt om.
Fritt fram for alle å si imot.

Og initium det er forskjell på å barbere seg og kutte hue av seg. Det må vell finnes en mellomting på det "de andre" og det du ønsker for at ting skal være til det beste for alle her inne.

Edited by MB 300 GD swb, 04 February 2011 - 20:23.

MB 300 GD SWB 33"

#35 Ole Erik

Ole Erik

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 04 February 2011 - 20:57

Dette blir for dumt!
Når jeg leser denne tråden tenker jeg på et sykehjem, med overvekt av kvinnelige hjelpepleiere i 50-60 åra som syter for alt og ingenting, og alle personalproblemer det medfører.

Det finnes et forumreglement, og moderator har selv vært inne i diskusjonen.
Forholder vi oss til dette så er det greit!

Ytringsfrieheten er oppskrytt i Norge, og kanskje her også?

Carpe diem!


#36 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 04 February 2011 - 20:59

Det er synd at dere, Initium og Østerklev tolker kritikken på en sån måte at dere "truer" med å trekke dere herfra hvis dere ikke får oppføre dere som ufordragelige drittsekker mot alt og alle som våger seg på å skrive noen ord her.

Det kan da ikke være så vanskelig å bare roe ned tonen et hakk eller to? Ingen har såvidt jeg har lest skrevet at det ikke skal være lov til å kritisere andre, men noen av kommentarene som skrives her er langt over grensen for hva som sees på som normal oppførsel i resten av samfunnet, så hvorfor skulle det være greit her? De fleste av oss vil at det skal være en hyggelig tone i "G-miljøet", og det mener jeg ganske så sikkert gjelder både Initium og Østerklev i minst like høy grad som resten av forumdeltagerene. Jeg vet at dere to også ellers har en ganske så røff tone, og det er ikke noe problem når man kjenner hverandre, men å kaste seg over fremmede mennesker som kanskje stiller sitt første spørsmål her, er rett og slett unødvendig og lite konstruktivt.

Det er dessuten ganske interessant å se hvor lite kritikk som må til for å få dere til å surne som gammel melk på kjøkkenbordet. Spesiellt med tanke på hvor tøffe dere selv kan være mot andre til tider.......

En ting jeg faktisk er helt enig med alle dere tre, Horch, Initium og Østerklev i, er at det blir et utrolig kjedelig og uintressant forum hvis det kun skall være lov til å være positive til alt som foregår her. Det har f eks flere ganger vært folk som har kommet med skikkelig ugjennomtenkte reparasjoner her, og sånt er virkelig bra at det blir sagt klart fra om slik at folk ikke skader seg selv eller andre grunnet manglende kunnskap og/eller evner til å utføre reparasjoner/modifiseringer på en forsvarlig måte smile.gif


For å ta denne diskusjonen et steg videre så vil jeg også si et par ord om et annet "problem" som jeg synes er nesten enda værre enn det som foregår her inne, og det er den generelle stemningen ute i G-arasjene rundt omkring i Norge. Vi hadde for en tid tilbake en ganske overopphetet diskusjon om Norsk Geländewagenklubb, som jeg synes det virker som endte med at vi valgte å dra i flere retninger istedenfor å klare å samle den felles interessen vår mot et større og enda hyggeligere miljø i landet. Den gang var det etter min mening bagateller, som på grunn av noen entusiasters alt for store ego, ble opphauset til mye mer enn de egentlig var. Jeg selv var dessverre i meget høy grad innblandet i den diskusjonen, men det hele endte med en langt hyggeligere ordveksling via PM.
Jeg har en lengre tid gått og tenkt at det hadde vært hyggelig hvis vi klarte å samle hele G-jengen igjen, å legge disse sakene bak oss for godt, å istedet ta nye tak sammen. Jeg vet at det er en meget aktiv kjerne av NGK-folket som organiserer treff og liknende som tydeligvis har vært meget bra i følge de som har hatt tid/mulighet til å delta. Jeg har dessuten vært inne på NGK-siden før første gang på en god stund, og må si det var gøy å se at det skjer saker der inne også. Kanskje jeg tok feil når jeg mente at vi ikke trengte et eget G-forum. Kanskje er et forum drevet av ildsjeler som passer på at ting foregår etter spilleregler som alle der inne har godtatt at de skall forholde seg til, akkurat det vi trenger for å styre i "rett" retning huh.gif

#37 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 04 February 2011 - 21:01

QUOTE(Ole Erik @ 4 Feb 2011, 21:57) <{POST_SNAPBACK}>
Dette blir for dumt!
Når jeg leser denne tråden tenker jeg på et sykehjem, med overvekt av kvinnelige hjelpepleiere i 50-60 åra som syter for alt og ingenting, og alle personalproblemer det medfører.

Det finnes et forumreglement, og moderator har selv vært inne i diskusjonen.
Forholder vi oss til dette så er det greit!

Ytringsfrieheten er oppskrytt i Norge, og kanskje her også?

Carpe diem!

Jeg utgår ifra at du aktivt deltar her siden du uttrykker deg så sikkert om dette? Hvis du ikke har fulgt med her inne over tid så kan jeg godt skjønne at det oppleves som syting.

QUOTE(Østerklev @ 4 Feb 2011, 21:49) <{POST_SNAPBACK}>
Er det en gjeng kvinnelige sosionomer som skjuler seg bak en del profiler her?

Konstuktivt Østerklev, virkelig.....

Hvordan ville du kategorisert deg selv?

Edited by Rossi, 04 February 2011 - 21:07.


#38 Initium

Initium

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1638 Innlegg:

Posted 04 February 2011 - 21:05

QUOTE(Rossi @ 4 Feb 2011, 21:01) <{POST_SNAPBACK}>
Konstuktivt Østerklev, virkelig.....

Hvordan ville du kategorisert deg selv?


Tja, på seg selv kjenner man andre ?

QUOTE(Rossi @ 4 Feb 2011, 20:59) <{POST_SNAPBACK}>
Det er synd at dere, Initium og Østerklev tolker kritikken på en sån måte at dere "truer" med å trekke dere herfra hvis dere ikke får oppføre dere som ufordragelige drittsekker mot alt og alle som våger seg på å skrive noen ord her.


Hva med å la MANNEN være å se etter BALLEN ? Er det noen interesse for å se etter BALLEN ?
Man behøver ikke være snekker for å se om en vegg er i lodd.....
Lost in Iceland.....

#39 Østerklev

Østerklev

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3360 Innlegg:

Posted 04 February 2011 - 21:10

De som er kritiske til undertegnede burde kanskje uttale seg noe annerledes? Å henge meg ut fordi jeg bor langt til skogs anser jeg lite saklig, men jeg trives godt i ødemarken, så jeg tar det ikke tungt. Hva det har med formen på mine poster å gjøre er jeg ikke i stand til å se.

Jeg har ikke truet med å trekke meg, men jeg har mistet en del av gløden etter de skyllebøttene jeg har fått, og da er det naturlig at man ser for seg en periode med noe mindre aktivitet.

Dessuten tar jeg den saklige delen av kritikken til etterretning, og vil i ettertid være mer tilbakeholdende med å kommentere det jeg oppfatter som dusteri.
Øyvind

-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring

#40 roxxx

roxxx

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 529 Innlegg:

Posted 04 February 2011 - 21:13

QUOTE(Østerklev @ 4 Feb 2011, 21:49) <{POST_SNAPBACK}>
Er det en gjeng kvinnelige sosionomer som skjuler seg bak en del profiler her?


OK, jeg tenkte jeg skulle holde kjeft, men det blir særdeles vanskelig når den største kverulanten av dem alle jeg noengang har sett på et forum, ikke evner å ta inn over seg hva som skjer.

Jeg liker å bidra med hva jeg kan, eller hva jeg har erfart, men når DU HR Østerklev har som hobby å kverulere i stykker ethvert forsøk på andres bidrag, selv om du ikke har peiling på hva som diskuteres (feks lakkdiskusjonene) så gjør dette at andre bidragsytere som faktisk kan noe vegrer seg.
De orker ikke kverulere med deg, de vil ha gleden av å kunne bidra med noe, noe som de kan.
Og på de mange områdene du har peiling, for du har jo det, ender det ofte opp med at du ser hele problemstillingen høyt ovenfra.

Jeg kommer ikke til å bidra med noe mere så lenge sånne som deg er her, ikke det at jeg føler at jeg kommer til kort mot deg i de endeløse kverulantiske betraktningene dine, tvert imot, men fordi jeg gidder rett og slett ikke, selv om jeg er yngre enn deg har jeg faktisk lært meg folkeskikk på forum.
Du har ikke. Gjør alvor av truslene dine med å slutte å være her, eller oppfør deg, alle andre med noen få unntak klarer jo det.

warning.gif