Gå til innhold



Foto

Holdningsproblemer i Geländewagen-miljøet?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
75 replies to this topic

#41 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 04 February 2011 - 21:13

Da har jeg slettet innlegg igjen som jeg ikke ser som relevant for debatten, med mindre toalettkultur er normalt å diskutere hos Merce folket....

Edited by Chevy-LPG, 04 February 2011 - 21:14.


#42 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 04 February 2011 - 21:14

QUOTE(Initium @ 4 Feb 2011, 22:05) <{POST_SNAPBACK}>
Tja, på seg selv kjenner man andre ?



Hva med å la MANNEN være å se etter BALLEN ? Er det noen interesse for å se etter BALLEN ?

Første der skjønner jeg lite av faktisk.

Det andre misstenker jeg er et resultat av at det er flere baller på banen.......

#43 Østerklev

Østerklev

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3360 Innlegg:

Posted 04 February 2011 - 21:31

QUOTE(roxxx @ 4 Feb 2011, 22:13) <{POST_SNAPBACK}>
OK, jeg tenkte jeg skulle holde kjeft, men det blir særdeles vanskelig når den største kverulanten av dem alle jeg noengang har sett på et forum, ikke evner å ta inn over seg hva som skjer.

Jeg liker å bidra med hva jeg kan, eller hva jeg har erfart, men når DU HR Østerklev har som hobby å kverulere i stykker ethvert forsøk på andres bidrag, selv om du ikke har peiling på hva som diskuteres (feks lakkdiskusjonene) så gjør dette at andre bidragsytere som faktisk kan noe vegrer seg.
De orker ikke kverulere med deg, de vil ha gleden av å kunne bidra med noe, noe som de kan.
Og på de mange områdene du har peiling, for du har jo det, ender det ofte opp med at du ser hele problemstillingen høyt ovenfra.

Jeg kommer ikke til å bidra med noe mere så lenge sånne som deg er her, ikke det at jeg føler at jeg kommer til kort mot deg i de endeløse kverulantiske betraktningene dine, tvert imot, men fordi jeg gidder rett og slett ikke, selv om jeg er yngre enn deg har jeg faktisk lært meg folkeskikk på forum.
Du har ikke. Gjør alvor av truslene dine med å slutte å være her, eller oppfør deg, alle andre med noen få unntak klarer jo det.

warning.gif

Jeg forsøkte å være saklig og nøktern i mitt siste innlegg, men ditt innlegg ovenfor er ikke akkurat preget av disse kvalitetene. Jeg forstår at du har et horn i siden til meg, men du kan vel likevel tenke litt over hvordan du ordlegger deg.
Øyvind

-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring

#44 maelling

maelling

    V8 - avhengig

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 04 February 2011 - 21:36

Av en eller annen grunn begynner jeg å se en parallel til det som foregår i Egypt her, hvor det er to ulike kulturer som møtes og hvor det er ulike syn på hva forumet bør være. Clash of Civilizations som Huntington skrev om, og ikke så langt fra en borgerkrig. Billy the kid - Initium og Gudfaren Østerklev, og diverse andre, er mer tilhenger av en kultur hvor alle har kilovis av hår på armene og bryst, sammengrodde øyenbryn, og er full av teknisk info om G og ikke nødvendigvis ønsker å være diplomatisk i vendingene, og heller brøle (bruke "humor"/sarkasme) mot newbies som ikke lever opp. Ellers er det oss andre (det virker ut som det er mange) som er er tilhenger av et litt mer inkluderende forum (kvinnelige sosionomer?). Slik de steile frontene står nå, er det veldig klart at dette stikker langt dypere enn jeg hadde trodd. Det som er sikkert er at det er en litt mer ordentlig kultur i g-wagen klubben (uten at det mangler humor eller kunnskap), og hvor man har greid å kombinere orakler og inkludering med en ikke-militant kultur, imotsetning til det vi har fra enkelte her på offroad. Selv lurer jeg på om jeg kommer til å melde overgang til G-forumet for godt hvor man faktisk har mange skikkelige folk og en sunnere kultur. Takhøyden bør være 2.5 meter her på forumet om det skal ha noe for seg, og hierarkier og militant kultur bør avskaffes. Bølleopptreden på et forum har ingenting for seg, og har ingen funksjon.

Edited by maelling, 04 February 2011 - 21:46.

Mvh Martin E. maelling@gmail.com

 

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
 


#45 Østerklev

Østerklev

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3360 Innlegg:

Posted 04 February 2011 - 21:46

QUOTE(maelling @ 4 Feb 2011, 22:36) <{POST_SNAPBACK}>
Av en eller annen grunn begynner jeg å se en parallel til det som foregår i Egypt her, hvor det er to ulike kulturer som møtes og hvor det er ulike syn på hva forumet bør være. Clash of Civilizations som Huntington skrev om, og ikke så langt fra en borgerkrig. Billy the kid - Initium og Gudfaren Østerklev, og diverse andre, er mer tilhenger av en kultur hvor alle har kilovis av hår på armene og bryst, sammengrodde øyenbryn, og er full av teknisk info om G og ikke nødvendigvis ønsker å være diplomatisk i vendingene, og heller brøle (bruke "humor") på newbies som ikke lever opp. Ellers er det oss andre (det virker ut som det er mange) som er er tilhenger av et litt mer inkluderende forum (kvinnelige sosionomer?). Slik de steile frontene står nå, er det veldig klart at dette stikker langt dypere enn jeg hadde trodd. Det som er sikkert er at det er en litt mer ordentlig kultur i g-wagen klubben (uten at det mangler humor eller kunnskap), og hvor man har greid å kombinere orakler og inkludering med en ikke-militant kultur, imotsetning til det vi har fra enkelte her på offroad. Selv lurer jeg på om jeg kommer til å melde overgang til G-forumet for godt hvor man faktisk har mange skikkelige folk og en sunnere kultur. Takhøyden bør være 2.5 meter her på forumet om det skal ha noe for seg, og hierarkier og militant kultur bør avskaffes. Bølleopptreden på et forum har ingenting for seg, og har ingen funksjon.

Her fortsetter hetsen mot meg til tross for at jeg flagger at jeg tar deler av kritikken til etterretning. Hvem er da bøller? Synes faktisk det er å slå og sparke en som allerede ligger nede.
Øyvind

-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring

#46 maelling

maelling

    V8 - avhengig

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 04 February 2011 - 22:02

Okay. Tror forumet har fått blåst ut godt nå og ulike syn er avklart, så det er på tide å blåse fredspipe her. Jeg får beklage for mine udiplomatiske vendinger mot de 3 tiltalte, og måtte de ta kritikken til etteretning og følge den opp etter beste evne. Måtte forumet reise seg etter dette og bli en kunnskapsrik, inkluderende og hyggelig tumleplass for alle smile.gif

*blåse fredspipe*

Edited by maelling, 04 February 2011 - 22:03.

Mvh Martin E. maelling@gmail.com

 

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
 


#47 Østerklev

Østerklev

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3360 Innlegg:

Posted 04 February 2011 - 22:15

QUOTE(maelling @ 4 Feb 2011, 23:02) <{POST_SNAPBACK}>
Okay. Tror forumet har fått blåst ut godt nå og ulike syn er avklart, så det er på tide å blåse fredspipe her. Jeg får beklage for mine udiplomatiske vendinger mot de 3 tiltalte, og måtte de ta kritikken til etteretning og følge den opp etter beste evne. Måtte forumet reise seg etter dette og bli en kunnskapsrik, inkluderende og hyggelig tumleplass for alle smile.gif

*blåse fredspipe*

Hva er dette for slags holdning, da? Jeg kan ikke forstå at verken du eller noen annen forumdeltaker er i posisjon til å tiltale meg eller andre for noe som helst. Nå begynner det virkelig å smake av personhets!

Ettersom jeg er relativt fanatisk ikkerøyker avstår jeg fra pipe, men kan gjerne legge dette tøvet bak meg.
Øyvind

-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring

#48 maelling

maelling

    V8 - avhengig

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 04 February 2011 - 22:24

Jeg prater litt i billedlige vendinger, og det er tydelig at man må prate enkelt til en enkel sjel når det ikke blir oppfattet riktig: Ingen har "tiltalt" dere, men summerer man det materielle innholdet i alle innlegg og deler på samme antall innlegg, framstår dere som "tiltalte" (som ansvarlige for den tøffe kulturen), dog kamuflert i anonymiserte vendinger for det meste for min del i allefall. Dette var ikke ment som personhets fra min side, men kun "tiltalt" som en billedlig vending altså. Når det gjelder røyking, er heller ikke jeg en røyker, og er veldig antirøyker selv. Dette var også en billedlig vending, og fredspipe er en slags innretning man bruker til å avblåse kriger med og symbolisere fred med i indiansk kultur.

Jeg prøver å avblåse denne "borgerkrigen" og normalisere tilstandene, det er alt.

Edited by maelling, 04 February 2011 - 22:27.

Mvh Martin E. maelling@gmail.com

 

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
 


#49 Østerklev

Østerklev

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3360 Innlegg:

Posted 04 February 2011 - 22:34

QUOTE(maelling @ 4 Feb 2011, 23:24) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg prater litt i billedlige vendinger, og det er tydelig at man må prate enkelt til en enkel sjel når det ikke blir oppfattet riktig: Ingen har "tiltalt" dere, men summerer man det materielle innholdet i alle innlegg og deler på samme antall innlegg, framstår dere som "tiltalte" (som ansvarlige for den tøffe kulturen), dog kamuflert i anonymiserte vendinger for det meste for min del i allefall. Dette var ikke ment som personhets fra min side, men kun "tiltalt" som en billedlig vending altså. Når det gjelder røyking, er heller ikke jeg en røyker, og er veldig antirøyker selv. Dette var også en billedlig vending, og fredspipe er en slags innretning man bruker til å avblåse kriger med og symbolisere fred med i indiansk kultur.

Jeg prøver å avblåse denne "borgerkrigen" og normalisere tilstandene, det er alt.

Jeg anser meg som mentalt på høyden med de fleste av mine medmennesker, og skal ha meg frabedt å bli betegnet som en "enkel sjel"! Den nedlatende holdningen som ligger i uttrykket "tiltalte" hadde jeg ikke noe problem med å forstå, men nå synes jeg det grenser til injurierende uttalelser!

Edited by Østerklev, 04 February 2011 - 22:35.

Øyvind

-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring

#50 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 04 February 2011 - 22:51

Jeg er ikke et G-menneske, jeg bare ser denne diskusjonen fra siden.... Og bemerker at nå sklir det ut i dimensjoner, fra et lite ønske om et triveligere forum til beskyldninger om både dette og hint..

Det burde vel gå an å diskutere som folk? Ellers ser det dårlig ut for G-forumdelen....
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#51 Østerklev

Østerklev

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3360 Innlegg:

Posted 04 February 2011 - 23:04

QUOTE(PrinZe @ 4 Feb 2011, 23:51) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg er ikke et G-menneske, jeg bare ser denne diskusjonen fra siden.... Og bemerker at nå sklir det ut i dimensjoner, fra et lite ønske om et triveligere forum til beskyldninger om både dette og hint..

Det burde vel gå an å diskutere som folk? Ellers ser det dårlig ut for G-forumdelen....

Vet du hva? Det er jeg helt enig i.

Jeg har ego nok til å tro at jeg har tilført dette forumet mye bra, og er samtidig ydmyk nok til å forstå at enkelte av mine spissformuleringer har falt enkelte tungt for brystet, slik at jeg bør bruke en noe rundere tone i enkelte tilfeller. Til tross for disse innrømmelsenel blir jeg hetset som kverulant, tiltalt, bølle, enkel sjel osv.

Ettersom jeg faktisk godt kan tenke meg å følge og delta i diskusjoner framover, lar jeg ikke all kritikken stå uimotsagt. Urimeligheter og direkte trakassering skal man ikke behøve å ta imot.

Så får tiden vise hvordan det går.
Øyvind

-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring

#52 maelling

maelling

    V8 - avhengig

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 04 February 2011 - 23:11

QUOTE(Østerklev @ 4 Feb 2011, 22:34) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg anser meg som mentalt på høyden med de fleste av mine medmennesker, og skal ha meg frabedt å bli betegnet som en "enkel sjel"! Den nedlatende holdningen som ligger i uttrykket "tiltalte" hadde jeg ikke noe problem med å forstå, men nå synes jeg det grenser til injurierende uttalelser!


Ingenting var injurerende ment...

Edited by maelling, 05 February 2011 - 12:40.

Mvh Martin E. maelling@gmail.com

 

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
 


#53 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 04 February 2011 - 23:41

QUOTE(Østerklev @ 5 Feb 2011, 00:04) <{POST_SNAPBACK}>
Vet du hva? Det er jeg helt enig i.

Jeg har ego nok til å tro at jeg har tilført dette forumet mye bra, og er samtidig ydmyk nok til å forstå at enkelte av mine spissformuleringer har falt enkelte tungt for brystet, slik at jeg bør bruke en noe rundere tone i enkelte tilfeller.

Ettersom jeg faktisk godt kan tenke meg å følge og delta i diskusjoner framover, lar jeg ikke all kritikken stå uimotsagt.

Dette høres kjempemessig ut Østerklev smile.gif

Jeg er helt enig i det som du skriver her! Du bidrar med enormt mye teknisk kunnskap, samt en god del god humor, det er det overhodet ikke tvil om. Som jeg har sagt før har jeg inntrykk av at du er en skikkelig hyggelig kar ellers også. Hvis vi kan fortsette praten i denne ånden så tror jeg det finnes gode forutsettninger for et veldig bra miljø her videre smile.gif

#54 Østerklev

Østerklev

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3360 Innlegg:

Posted 05 February 2011 - 00:12

QUOTE(Rossi @ 5 Feb 2011, 00:41) <{POST_SNAPBACK}>
Dette høres kjempemessig ut Østerklev smile.gif

Jeg er helt enig i det som du skriver her! Du bidrar med enormt mye teknisk kunnskap, samt en god del god humor, det er det overhodet ikke tvil om. Som jeg har sagt før har jeg inntrykk av at du er en skikkelig hyggelig kar ellers også. Hvis vi kan fortsette praten i denne ånden så tror jeg det finnes gode forutsettninger for et veldig bra miljø her videre smile.gif

Takk, Rossi!

Jeg står fortsatt oppreist, og er klar for nye runder smile.gif

Øyvind

-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring

#55 Fjærhaug

Fjærhaug

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 546 Innlegg:

Posted 05 February 2011 - 00:25

Dette er for dumt. Kan dere ikke ringes?
Fjærhaug

#56 Østerklev

Østerklev

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3360 Innlegg:

Posted 05 February 2011 - 00:44

QUOTE(Fjærhaug @ 5 Feb 2011, 01:25) <{POST_SNAPBACK}>
Dette er for dumt. Kan dere ikke ringes?

Trodde vi var ferdige med de sure oppstøtene nå?
Øyvind

-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring

#57 MB 300 GD swb

MB 300 GD swb

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 280 Innlegg:

Posted 05 February 2011 - 10:32

QUOTE(Østerklev @ 5 Feb 2011, 00:44) <{POST_SNAPBACK}>
Trodde vi var ferdige med de sure oppstøtene nå?


Som en av brukerne av dette forumet, så begyner dette å bli flaut å lese. Å "suttre" slik, Østerklev. Det blir bare for dumt. Jeg tiltaler, beordrer, eller på annen måte IKKE deg. Men nå må du skjerpe deg. Voksne folk oppfører seg ikke slik. Min 4 årige sønn muligens, men ikke en voksen mann. Vi er da alle over gjennomsnittet interesert i G, og voksne mennesker som alle har noe å komme med om G. Så la oss holde forumet fritt for mere tull. Og konsentrer oss om det vi ønsker. Nemelig MBG. Så alle sammen, delta i en interaktiv shake hands. Og slutt fred.

Bengt.
MB 300 GD SWB 33"

#58 Trond (spydebergskrens)

Trond (spydebergskrens)

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1368 Innlegg:

Posted 05 February 2011 - 10:52

Som Prinze følger jeg detta fra sida, men denna tråden var vel ment som en blås-ut tråd, den har blitt mer til sjikane tråd og i så måte kun ødeleggende.
"Men som de sier, menn uten pickup er direkte stygt"
-sitat kurt kvasi

Garasjen

#59 Østerklev

Østerklev

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3360 Innlegg:

Posted 05 February 2011 - 11:05

Jeg registrerer at hetsen mot meg som person ikke ser ut til å ta slutt, og derfor ser jeg ikke noen annen utvei enn å trekke meg stille tilbake fra aktiv deltakelse i dette forumet.
Øyvind

-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring

#60 RogerB

RogerB

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 128 Innlegg:

Posted 05 February 2011 - 11:10

Kan det kansje være at enkelte er litt får nærtagende? Synnes det er litt spesielt å henge ut folk på den måten å mene at en selv er mye flinkere til å være posetiv å hygelig!
Gelenderwagen er det eneste som holder!