Gå til innhold



Foto

Holdningsproblemer i Geländewagen-miljøet?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
75 replies to this topic

#61 MB 300 GD swb

MB 300 GD swb

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 280 Innlegg:

Posted 05 February 2011 - 11:23

QUOTE(Østerklev @ 5 Feb 2011, 11:05) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg registrerer at hetsen mot meg som person ikke ser ut til å ta slutt, og derfor ser jeg ikke noen annen utvei enn å trekke meg stille tilbake fra aktiv deltakelse i dette forumet.



Må si at i min villeste fantasi IKKE kan se at jeg har hetset deg Øyvind. Jeg sier at du må ikke suttre. Det er da ikke hets. Hvis du oppfatter det slik så er det ikke ment slik ihvertfall. Beklager. Jeg ønsker at alle skal gå videre, med det betinger at alle også kan legge dette bak seg å se på det som en utblåsnig og ferdig med det.
Du har såpass mye å komme med at det er vell ingen som ønsker at du skal trekke deg tilbake. Men er det det du vill, så lykke til videre, du vil med tid og stunder bli savnet.

Bengt.
MB 300 GD SWB 33"

#62 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 05 February 2011 - 11:23

Da har vel dere fått luftet litt på trykket. Jeg har bevist latt takhøyden fått være høy her i denne diskusjonen, siden dere mener dere skal ha den høy her på Merceforumet.

Fra og med dette innlegg, så anser jeg alt som er skrevet som "snøen som falt i fjor". Det betyr at det som nå ikke er sagt/ skrevet heller ikke blir det. Jeg føler man står i stampe hvis man bare henviser til gamle ting nå.

Jeg tror de fleste her nå har funnet ut at Merce folket må ta et krafttak for å beholde roen i forumet. De som har fått "pepper", må også ta det som et signal på at man i fremtiden bør begrense sin språkbruk, ord leses ofte ikke slik som det skrives. Det er en utfordring på et forum, når man ikke ser eks gliset bak ordene som skrives, og man i virkeligheten ville skjønt ironien med en gang. Signalene som her nå er gitt, viser at folk ikke er fornøyd med tilstanden og måten det skrives på pr i dag. Det er dette vi må gripe tak i.

Nå er det å se fremover som gjelder. Videre innlegg nå bør handle om hvordan skal vi gjøre det for at vi igjen skal ha dette som et faglig og harmonisk Merce forum.
Selv om man opererer med nickname, så er det viktig å huske på at alt du skriver om et annet nick, faktisk er til et annet menneske.

Jeg tror at de eneste som taper på at Merce forumet går i oppløsning faktisk er dere selv.....

Så, hvordan gjør vi det?
Greier man å legge denne diskusjonen bak seg, men med signalene som er gitt på minnet?
Kan du kvalitets sikre ditt neste innlegg før du trykker det ut på nett? - at det ikke kan oppfattes som hetsing, eller negativt for den/ de som leser det?

Alle innlegg som heretter i denne tråden ikke omhandler forslag eller ytringer på positiv fremdrift slettes uten videre seremoni....

Jeg vil også minne om at det til venstre i hvert innlegg er en knapp som det står "rapporter" på. Når denne trykkes vil moderatorer få innmeldt at de skal sjekke dette innlegget. En moderator som har hele forumet som nedslagsfelt har ikke kapasitet til å lese alle innlegg. Moderatorene er avhengig av at den enkelte bruker melder fra om innlegg som man mener ikke passer inn. Når moderatorer ikke får inn slike meldinger, så er det et tegn på at det som skrives i eks Merce forum delen er innenfor de akseptable normer for det forumet.

Edited by Chevy-LPG, 06 February 2011 - 21:16.


#63 maelling

maelling

    V8 - avhengig

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 05 February 2011 - 12:30

Det er vel som med alt her i livet at noen ganger holder man på å dra av veien, og klarer seg. Andre ganger går det att skogen. Mercedes-delen av forumet har vært på en skikkelig arabisk drifting i 150 km/h over de siste 60 innleggene (jeg har testet ut ufrivillig arabisk drifting på E6 ned mot Moss på vinterstid da jeg skulle skifte felt på blank is med over 10-15 kontringer på gamle og livsfarlige A/T dekk, og heldigvis gikk det bra) , og greide ikke å kontre seg inn på veien igjen, og suste av veien og langt opp i skogholtet. Ting ble rødglødende hett i kampens hete. Nå ligger vi der med knekt ramme og panneflatt karosseri, akkurat som 4 stk passasjerfly fløy inn i World Trade Centers + et sted langt i gokk + Pentagon [angivelig], og alt gikk i bakken på "ground zero". Dette er vår "ground zero". Nå holder de på å bygge opp alt igjen på ground zero og en ny skyskraper reiser seg. Ut av ruiner kommer det noe nytt, som etter en skogbrann hvor alt går i aske. Nytt liv gror frem, så nå får forumet legge dette bak seg og taue sin totalvrakede G-wagen ut av skogholtet og bygge opp noe nytt smile.gif Dette var en helvetes fyllekule, og nå er dagen derpå smile.gif

Dessuten, om et par uker er alt glemt og alt er som før, det er jeg sikker på smile.gif

Edited by maelling, 05 February 2011 - 13:10.

Mvh Martin E. maelling@gmail.com

 

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
 


#64 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 05 February 2011 - 19:59

Det var ikke meningen å lage en masse rabalder her. Jeg var kun ute etter å få roet ned de styggeste kommentarene før det eskalerer å blir værre. Hvis flere av de som føler seg truffet av min beskrivelse gjør som Østerklev ser ut til å ha gjort, d v s ta det til seg å kanskje roer seg et lite hakk, så blir dette rett og slett kjempemessig, og enda fler vil føle seg velkommen og kunne lære seg om bilene sine...

Håper og tror at det er det som skjer fremover smile.gif

#65 Mr.Jack

Mr.Jack

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 501 Innlegg:

Posted 06 February 2011 - 14:20

Støtter Rossi 100% ang. dette!
Vi kan alle ha en dårlig dag, men prøv å hold det utenfor forumet. Og dersom man ikke har noe konstruktivt å komme med, så får man heller prøve å holde kjeft.
Håper vi går lysere tider i møte... smile.gif

#66 Bimmerc

Bimmerc

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 309 Innlegg:

Posted 06 February 2011 - 14:59

QUOTE(Rossi @ 5 Feb 2011, 20:59) <{POST_SNAPBACK}>
Det var ikke meningen å lage en masse rabalder her. Jeg var kun ute etter å få roet ned de styggeste kommentarene før det eskalerer å blir værre. Hvis flere av de som føler seg truffet av min beskrivelse gjør som Østerklev ser ut til å ha gjort, d v s ta det til seg å kanskje roer seg et lite hakk, så blir dette rett og slett kjempemessig, og enda fler vil føle seg velkommen og kunne lære seg om bilene sine...

Håper og tror at det er det som skjer fremover smile.gif


Du har ingen grunn til å være lei deg for at du startet denne tråden. Det virker som om flere hadde behov for å lette på trykket. Nå må vi se fremover og ta godt vare på både tekniske tungvektere og uvitende lettvektere.

Vi som skriver fortere enn hjernen følger med får lære oss å holde litt igjen, slik at folk kan delta i forumet uten å risikere å bli overøst med fornærmelser.
Livet, det er ikke dagene som er gått men de dagene du husker. (Fritt etter GG Marquez)

#67 nielsa

nielsa

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 06 February 2011 - 19:56

Rossi skulle startet den før.

nielsa
G300TD

#68 Gimmy

Gimmy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 06 February 2011 - 23:52

Merkelig å rar prioriteringer er... når medmedlemmer lurer hverandre så tørr knapt noen si noe. for man kan jo miste mulighet for litt deler.

men er noen litt sleive, nei da skal man på jakt etter skjegg... for han selger ikke deler og tjenester i hytt å pine...
Østerklev er en mann av få direkte ord, men han er RYDDIG... teller mye i mi bok...

Skjønner hva moderator mener med att merceforumet er værre enn andre her inne... Prioriteringene er noe feil...

Skjerp ordbruken uansett snerpeformulert eller direkte formulert. stå for det du gjør. VÆR RYDDIG. takhøyde trenger vi...

Edited by GIMMY, 06 February 2011 - 23:52.


#69 Jagman

Jagman

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 08 February 2011 - 11:43

QUOTE(RogerB @ 5 Feb 2011, 11:10) <{POST_SNAPBACK}>
Kan det kansje være at enkelte er litt får nærtagende? Synnes det er litt spesielt å henge ut folk på den måten å mene at en selv er mye flinkere til å være posetiv å hygelig!


Phuu! Det var litt av en jobb å ta igjen etter å ha vært minimalt aktiv de siste ukene! En skal ikke snu ryggen til dette forumet lenge før det truer med å gå i oppløsning!

Hyggelig da at diskusjonen nå ser ut til å være over. Mindre hyggelig at Øyvind har sett seg nødt til å takke for seg! Håper han snart er tilbake!

Jeg trykte 'svar' på nettopp dette innlegget for å være litt 'high and mighty' selv; Den utrolig dårlige rettskrivningen skal vi nok tåle, men her på G-forumet finner vi oss IKKE i at noen kaller bilene våre for Gelenderwagen! Der går grensen!!

mad.gif B) laugh.gif biggrin.gif tongue.gif

Edited by Jagman, 08 February 2011 - 11:44.

Med vennlig hilsen
Bård Th Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1982 X / Jaguar XJ40 V12 1994 / Jaguar XJ12 Serie III 1986 / Daimler Double Six 1984
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 Serie I 1973 / Jaguar XJ12 Serie II 1978 / Jaguar XJ8 Sport 1998 / E Type Serie 1.5

#70 Vestfolding

Vestfolding

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Posted 08 February 2011 - 17:15

[/quote]Vi som skriver fortere enn hjernen følger
med får lære oss å holde litt igjen, slik at folk kan
delta i forumet uten å risikere å bli overøst med
fornærmelser[/quote]


Jøye meg, for et drama!

Antakelig burde jeg la være å blande meg inn
ettersom jeg sitter på sidelinja. Likevel vil jeg
markere støtte til Øyvind Østerklev som den
kjernekar og tekniske problemløseren han er.

I de to små ukene jeg har vært borte fra forum, er
det postet setninger og ord som antakelig burde
vært selv-sensurert, i det minste moderert av den
enkelte selv.

Noe å tenke på, eller...?

Jeg reagerer mest på at tilogmed etter at ØØ har
markert at han greit nok vil tone ned spissformuleringene
i sine fremtidige innlegg for å rette seg etter reglene,
får han slengt skit etter seg.

Klart at sånt sårer ekte entusiaster. Husk vi er jo
entusiaster alle sammen. For hva skal man ellers med
ei G-vogn?

Derfor synes jeg at det er uakseptabelt at enkelte
ikke legger litt mer bånd på seg før man poster.
Sitatet ovenfor forklarer muligens at fornuft og følelser
kolliderer. Som vanlig er det følelser som har slik
maktmessig effekt - og ikke fornuften.

Kanskje det er flere enn meg som mener det er
beklagelig at ØØ ser seg nødt til å avslutte deltakelsen.
En annen uheldig konsekvens er at uten sånne som han
blir MB-forum et litt mindre attraktivt sted å bruke tid på.

Kanskje et "sorry, jeg bærsja i skuffen!" til han dere
har satt i gapestokk vil rette opp noe.


Vestfolding











Sølvpilen

#71 maelling

maelling

    V8 - avhengig

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 08 February 2011 - 17:32

Nå trodde jeg det var en slags agreement her å ikke slenge mer brensel på bålet, men jeg tror at diskusjonen om den røffe kulturen her på forumet har hatt med at vi er alle forskjellige og har ulike syn på hva som er naturlig å spre om seg, og har forskjellig syn på "humor"/sarkasme. Kommentarene som har kommet har også vært oppmagasinert, og da kommer det ofte ut veldig heftig og intenst. Vi nordmenn er ofte litt som kjerringer som ikke tørr å stikke hodet fram (men gjør våre tanker til det til slutt renner over), men når anledningen først byr seg, så kommer det skikkelig. Ellers har vel de 3 det er snakk om fått sitt pass påskrevet i samme forhold som de som skriver mener de fortjener det, i lys av vurderingen av deres "ugjerninger". Ellers er det vel slik at ting blir noe ekstra in the heat of the moment. Når noen kaster stein, er det lettere å bli revet med.

Selv tenker jeg det er best at dette forblir "snøen som falt i fjor", men essensen som er å trekke ut i fra trådens kommentarer er ganske entydig. Ellers er det sikkert noen som tenker at disse 3 har fått for mye pepper og andre som mener de har fått for lite. Det er ofte rettferdighetsfølelsen som spiller inn her, og den kan være forskjellig ettersom hva man mener i saken ellers.


Mvh Martin E. maelling@gmail.com

 

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
 


#72 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 08 February 2011 - 18:05

QUOTE(maelling @ 8 Feb 2011, 17:32) <{POST_SNAPBACK}>
Selv tenker jeg det er best at dette forblir "snøen som falt i fjor", men essensen som er å trekke ut i fra trådens kommentarer er ganske entydig. Ellers er det sikkert noen som tenker at disse 3 har fått for mye pepper og andre som mener de har fått for lite. Det er ofte rettferdighetsfølelsen som spiller inn her, og den kan være forskjellig ettersom hva man mener i saken ellers.


Også sitter det en helg gjeng på gjerdet og tenker "herregud for en syklubb" biggrin.gif

#73 Vestfolding

Vestfolding

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Posted 08 February 2011 - 18:19

[quote name='maelling' date='8 Feb 2011, 17:32' post='1611436']
... en slags agreement ...
ikke slenge mer brensel på bålet ...
den røffe kulturen her på forumet har hatt med at vi er alle
forskjellige.



Om det i virkelig er ønskelig med "et lavt
konfliktnivå" i framtida mellom grupperingene her, er det et
grunnlag for at tilfeldige, uheldige kommentarer ikke blir
"fredsforstyrrende". Altså folk får ta ansvar for egen posteringer.

Hver og en kan vel ta ansvar for at M-forum blir et konstruktivt
sted å bruke timer av fritida på.


Salige Gandi får avslutte diskusjonen for egen del:

Veien til fred
er
- FRED!


Fundèr over det, du!


I mens går jeg ut for å owatrolisere litt på Sølvpilen,
så rustgjøken ikke får nakketak på`n.
Sølvpilen

#74 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 08 February 2011 - 19:05

QUOTE
Jeg reagerer mest på at tilogmed etter at ØØ har
markert at han greit nok vil tone ned spissformuleringene
i sine fremtidige innlegg for å rette seg etter reglene,
får han slengt skit etter seg.

Kanskje et "sorry, jeg bærsja i skuffen!" til han dere
har satt i gapestokk vil rette opp noe.


Vestfolding

Jeg er helt enig med deg her Vestfolding. Synes også det var trist å se at folk ikke roet seg etter at Østerklev skrev at han skulle forsøke ta ned kommentarene litt. Det virket tvert imot nesten som om det ble bensin på bålet for enkelte istedenfor.

Tråden var overhodet ikke ment som noen "utblåsing" fra min side, men et ønske om å roe en del forumbrukeres, av og til, harde tone mot folk som stilte enkle spørsmål. Nå synes jeg vi legger en del av kommentarene bak oss, og går videre mot et forhåpentligvis enda bedre Mercedes-forum der jeg håper at også Østerklev, Horch og Initium fortsetter å dele sin enorme kunnskap med oss, til tross for at de fikk en del "dritt" slengt mot seg i denne tråden smile.gif

#75 Østerklev

Østerklev

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3360 Innlegg:

Posted 08 February 2011 - 20:13

QUOTE(Rossi @ 8 Feb 2011, 20:05) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg er helt enig med deg her Vestfolding. Synes også det var trist å se at folk ikke roet seg etter at Østerklev skrev at han skulle forsøke ta ned kommentarene litt. Det virket tvert imot nesten som om det ble bensin på bålet for enkelte istedenfor.

Tråden var overhodet ikke ment som noen "utblåsing" fra min side, men et ønske om å roe en del forumbrukeres, av og til, harde tone mot folk som stilte enkle spørsmål. Nå synes jeg vi legger en del av kommentarene bak oss, og går videre mot et forhåpentligvis enda bedre Mercedes-forum der jeg håper at også Østerklev, Horch og Initium fortsetter å dele sin enorme kunnskap med oss, til tross for at de fikk en del "dritt" slengt mot seg i denne tråden smile.gif

Jeg har tenkt nøye over hvorvidt det er noe poeng for meg å fortsette som aktiv forumdeltaker etter å ha blitt skjelt ut så grovt. Etter grundig overveielse har jeg kommet til at jeg skal heve meg over de verste uttalelsene, som egentlig sier mer om personene bak enn om meg.

Entusiasmen har fått en knekk, men dere blir nok ikke kvitt meg denne gangen heller!


Øyvind

-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring

#76 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 08 February 2011 - 21:27

Greit...... da anser jeg at Østerklev får siste ordet i denne tråden.

Vi har fått belyst flere sider av denne saken, og jeg håper hver og en nå går i seg selv i tiden fremover, slik at vi slipper slike store oppvasker igjen med det første. Ta heller ting opp på et tidligere tidspunkt, gjerne direkte på PM med den dere evt føler er urettferdig i sin skrivemåte/ væremåte overfor deg. Evt bruk rapporter knappen til moderator.

Østerklev har valgt å ta denne "diskusjonen" som en mann, og fortsetter på forumet. Jeg er helt sikker på at det er et valg som vil være til det beste for forumets medlemmer.

For at ikke personer som kommer for seint inn i tråden her skal kaste mer bensin på bålet i ettertid, velger jeg å stenge denne tråden.

Likedan blir jeg å slette Østerklev sin tråd hvor han takker for seg, da denne da ikke er relevant lengre.