No Slip Diff sperrer ?? Hva funker??
#1
Posted 29 March 2004 - 23:00
Er det noen som har erfaringer med de forskjellige typene?
- Powertrax
- Detroit Locker
- Lock Right
-???
På bilen min sitter det visstnok Dana 30 aksel foran og Dana 35 C bak. Hvor kan jeg få bekreftet dette? Står det noe sted på bilen?
#2
Posted 30 May 2004 - 23:00
Det ble nok noe annet å kjøre med ny utveksling ja :-)
Simon har vært så greit å låne meg en stikkaksel, så jeg skal til offroad service mandan 7. og få bilen min på veien igjen. Oppgraderingssettet ligger visst noe lengre frem i tid da akslene ikke var på lager, og måtte produseres først.
Men takket være simon, så blir det sansyligvis rena tur på meg også.
Tilhengeren min er straks ferdig også. Sjekk garasjen min. Målet er å ha den med på Rena :-)
Uansett, grattis, og ta det pent så du ikke knekker noe du også :-)
2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch
#3
Posted 29 May 2004 - 23:00
Må rulle noen kilometer før jeg tar turen utafor veien og bruker den slik som det er ment å bruke en Wrangler, men det får gå. Den er ihvertfall per dag klar for JCN treffet i Juni og skulle det dukke opp noen kveldskjøring før det, så kan det jo hende at den får seg en prøvetur.
Det var helt sjef med den nye utvekslingen også. Bilen fikk en helt ny gange og den kan ikke sammenlignes med orginal giring og 33" hvor 5 giret ikke ble brukt og 4 giret kun på sletter og i nedoverbakker.
:)Hadde det ikke vært for øra, så hadde smilet gått rundt hele hue
#4
Posted 25 May 2004 - 23:00
Ikke dumt å få det !
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80
#5
Posted 24 May 2004 - 23:00
Uff.... Ej trudde ej hadde kome over det.....
Stein Bakke 97777847
<i><div align="right">Opprinnelig postet av backup</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Ja, ja. Tenker han lo hele veien til banken etter at han var ferdig med <i>den</i> jobben
#6
Posted 24 May 2004 - 23:00
Uff.... Ej trudde ej hadde kome over det.....
Stein Bakke 97777847
#7
Posted 24 May 2004 - 23:00
#8
Posted 24 May 2004 - 23:00
Anyone:wtf:
<i><div align="right">Opprinnelig postet av petter</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Sjekk jobbmailen din!
OME + ALU-BB (3" tot), 31" GY AT/R, JKS QD, SKIDS, RUSTY'S TOWHOOKS
#9
Posted 24 May 2004 - 23:00
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Hmm.. finner ikke tlf.nr. eller URL. til han dærre Bækken Offroadservice
Anyone:wtf:
petter
CJ-7
AMC 360 ,
2,5"ProComp
1"body lift
Tot. Løft. ca.3,5"+
35x12.5 X-Terrian ProC.
Full Floating Axle
#10
Posted 24 May 2004 - 23:00
MEN det blir vel litt kjøring senere i juni
<i><div align="right">Opprinnelig postet av smart og wrangler</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Jeg leverte d44 bakakselen på verksted i dag for montering av ny utveksling og sperrer, 4.56 og ARB Skulle kanskje gått for 4.88 jeg også, men skitt au...
--
Morten A. Middelthon
1994 XJ, 7" heving, 35" dekk
1993 XJ, 3" heving, 31" dekk
http://flipp.net/
http://jeep.flipp.net/
#11
Posted 24 May 2004 - 23:00
MEN det blir vel litt kjøring senere i juni
#13
Posted 17 April 2004 - 23:00
Så måtte jeg passe på å bytte diff olje ved første kjørte 1000 km.
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Og stikkaksler....
Simon
----------------
Wrangler YJ -95 4.0L, aut. 2.5" OME, 32x11.5 BFG MT,W8000, Rocksliders, SYE
#14
Posted 17 April 2004 - 23:00
Beksjeden var, kjør pent 2 - 3 mil først, kjenn på diffen. Er den varm, la den kjøle seg, for så å stoppe på 4 - 8 og 12 mil for kjøling. Jeg kjørte vel 4 - 5 mil første gangen, men diffen var ikke så veldig varm. Men jeg lot den kjøle seg allikevel, nesten en halv time. Så kjørte jeg nye 4 mil, da ble den noe varmere, da var jeg på macdonalds på jessheim, så det passet med en matbit. Den fikk kjøle seg 3 kvarter nesten en time. Så kjørte jeg til oslo, og hvor jeg leverte noen dekker jeg hadde solgt. ble stående og prate, og ble vel nensten en time der også, hvis ikke lenger. Så kjørte jeg fra oslo og halvveis til larvik, stoppet og spiste litt og så kjørte jeg rett hjem.
Så måtte jeg passe på å bytte diff olje ved første kjørte 1000 km.
2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch
#15
Posted 16 April 2004 - 23:00
Men husk, du må ta det ydderst rolig den første perioden for at ting skal gå seg til, men det forklarer de deg vel på sjoppen som setter dette inn. Mener å huske at jeg så at det var maks 15-20 miles, så pause for at ting skal kjøle seg ned, noen hyppige oljebytter mm. i startfasen.
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80
#16
Posted 14 April 2004 - 23:00
Fikk utsatt timen hos Offroadservice til uke 22 ! Godt var det for delene kommer ikke før uke 20.
#17
Posted 14 April 2004 - 23:00
2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch
#18
Posted 14 April 2004 - 23:00
Ble litt for usikkert dette rundt No-slip så det var vel greit å strekken helt ut og montere det som funker 100% !
Bilen er ferdig bygget om i slutten av mai. Ulidelig lenge til men sånn er det bare. Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves:D
#19
Posted 10 April 2004 - 23:00
Ikkeno god loesning med andre ord:D
<i><div align="right">Opprinnelig postet av smart og wrangler</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Nei, var liksom det jeg prøvde å si
#20
Posted 10 April 2004 - 23:00
Ikkeno god loesning med andre ord:D