Gå til innhold



Foto

No Slip Diff sperrer ?? Hva funker??


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
41 replies to this topic

#1 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 29 March 2004 - 23:00

Har en 2000mod TJ. Den ønsker jeg å sette inn sperrer på. Arb`er blir for dyrt så jeg tenkte jeg skulle prøve No Slip sperrer.

Er det noen som har erfaringer med de forskjellige typene?
- Powertrax
- Detroit Locker
- Lock Right
-???

På bilen min sitter det visstnok Dana 30 aksel foran og Dana 35 C bak. Hvor kan jeg få bekreftet dette? Står det noe sted på bilen?

#2 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 30 May 2004 - 23:00

Gratulerer Smart!

Det ble nok noe annet å kjøre med ny utveksling ja :-)

Simon har vært så greit å låne meg en stikkaksel, så jeg skal til offroad service mandan 7. og få bilen min på veien igjen. Oppgraderingssettet ligger visst noe lengre frem i tid da akslene ikke var på lager, og måtte produseres først.
Men takket være simon, så blir det sansyligvis rena tur på meg også.
Tilhengeren min er straks ferdig også. Sjekk garasjen min. Målet er å ha den med på Rena :-)

Uansett, grattis, og ta det pent så du ikke knekker noe du også :-)

2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch

#3 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 29 May 2004 - 23:00

biggrin.gif:DOg da er bilen hentet biggrin.gif:D

Må rulle noen kilometer før jeg tar turen utafor veien og bruker den slik som det er ment å bruke en Wrangler, men det får gå. Den er ihvertfall per dag klar for JCN treffet i Juni og skulle det dukke opp noen kveldskjøring før det, så kan det jo hende at den får seg en prøvetur.

Det var helt sjef med den nye utvekslingen også. Bilen fikk en helt ny gange og den kan ikke sammenlignes med orginal giring og 33" hvor 5 giret ikke ble brukt og 4 giret kun på sletter og i nedoverbakker.

:)Hadde det ikke vært for øra, så hadde smilet gått rundt hele hue smile.gif

user posted image

#4 Blom

Blom

    Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 25 May 2004 - 23:00

Forhåndspris ?

Ikke dumt å få det !

Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80

#5 HH

HH

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 603 Innlegg:

Posted 24 May 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Vil berre ADVARE mot SVERRE KAHRS. Den arrogante dritsekken tek glatt over TJUE LAPPAR for å montere utv og ARB på for- og bakaksel.
Uff.... Ej trudde ej hadde kome over det.....
Stein Bakke 97777847

<i><div align="right">Opprinnelig postet av backup</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Ja, ja. Tenker han lo hele veien til banken etter at han var ferdig med <i>den</i> jobben biggrin.gif

#6 backup

backup

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 159 Innlegg:

Posted 24 May 2004 - 23:00

Vil berre ADVARE mot SVERRE KAHRS. Den arrogante dritsekken tek glatt over TJUE LAPPAR for å montere utv og ARB på for- og bakaksel.
Uff.... Ej trudde ej hadde kome over det.....
Stein Bakke 97777847

#7 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 24 May 2004 - 23:00

Bækken Offroadservice: 416 60 355

user posted image

#8 93ZJ

93ZJ

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1152 Innlegg:

Posted 24 May 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Hmm.. finner ikke tlf.nr. eller URL. til han dærre Bækken Offroadservice
Anyone:wtf:

<i><div align="right">Opprinnelig postet av petter</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Sjekk jobbmailen din!

OME + ALU-BB (3" tot), 31" GY AT/R, JKS QD, SKIDS, RUSTY'S TOWHOOKS

#9 petter

petter

    CJ-7

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1034 Innlegg:

Posted 24 May 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">[quote]Da er bilen levert Bækken Offroadservice
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Hmm.. finner ikke tlf.nr. eller URL. til han dærre Bækken Offroadservice
Anyone:wtf:



petter
CJ-7
AMC 360 ,
2,5"ProComp
1"body lift
Tot. Løft. ca.3,5"+
35x12.5 X-Terrian ProC.
Full Floating Axle

#10 morten

morten

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 825 Innlegg:

Posted 24 May 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Da er bilen levert Bækken Offroadservice for montering av 4.88 dreving foran og bak samt ARB foran og bak. Skal være klar til fredagen hvis alt går etter planenn men får sannsyneligvis ikke henta den før til trisdag/onsdag neste uke så noen kjøring til helgen blir det ikke sad.gif

MEN det blir vel litt kjøring senere i juni smile.gifcool.gifsmile.gif

<i><div align="right">Opprinnelig postet av smart og wrangler</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Jeg leverte d44 bakakselen på verksted i dag for montering av ny utveksling og sperrer, 4.56 og ARB smile.gif Skulle kanskje gått for 4.88 jeg også, men skitt au...

--
Morten A. Middelthon
1994 XJ, 7" heving, 35" dekk
1993 XJ, 3" heving, 31" dekk
http://flipp.net/
http://jeep.flipp.net/

#11 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 24 May 2004 - 23:00

Da er bilen levert Bækken Offroadservice for montering av 4.88 dreving foran og bak samt ARB foran og bak. Skal være klar til fredagen hvis alt går etter planenn men får sannsyneligvis ikke henta den før til trisdag/onsdag neste uke så noen kjøring til helgen blir det ikke sad.gif

MEN det blir vel litt kjøring senere i juni smile.gifcool.gifsmile.gif

user posted image

#12 jeep_ch_ltd

jeep_ch_ltd

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 271 Innlegg:

Posted 20 April 2004 - 23:00

http://www.richmondgear.com/PTRAX2.wmv

#13 simon

simon

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1373 Innlegg:

Posted 17 April 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">
Så måtte jeg passe på å bytte diff olje ved første kjørte 1000 km.
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Og stikkaksler.... ohmy.gif


Simon
----------------
Wrangler YJ -95 4.0L, aut. 2.5" OME, 32x11.5 BFG MT,W8000, Rocksliders, SYE

#14 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 17 April 2004 - 23:00

Jeg har akkurat gjort samme jobben som smart skal gjøre. Gjorde det også hos offroad service.
Beksjeden var, kjør pent 2 - 3 mil først, kjenn på diffen. Er den varm, la den kjøle seg, for så å stoppe på 4 - 8 og 12 mil for kjøling. Jeg kjørte vel 4 - 5 mil første gangen, men diffen var ikke så veldig varm. Men jeg lot den kjøle seg allikevel, nesten en halv time. Så kjørte jeg nye 4 mil, da ble den noe varmere, da var jeg på macdonalds på jessheim, så det passet med en matbit. Den fikk kjøle seg 3 kvarter nesten en time. Så kjørte jeg til oslo, og hvor jeg leverte noen dekker jeg hadde solgt. ble stående og prate, og ble vel nensten en time der også, hvis ikke lenger. Så kjørte jeg fra oslo og halvveis til larvik, stoppet og spiste litt og så kjørte jeg rett hjem.

Så måtte jeg passe på å bytte diff olje ved første kjørte 1000 km.

2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch

#15 Blom

Blom

    Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 16 April 2004 - 23:00

Rekker akkurat å testkjøre på Rena i pinsen da !!

Men husk, du må ta det ydderst rolig den første perioden for at ting skal gå seg til, men det forklarer de deg vel på sjoppen som setter dette inn. Mener å huske at jeg så at det var maks 15-20 miles, så pause for at ting skal kjøle seg ned, noen hyppige oljebytter mm. i startfasen.

Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80

#16 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 14 April 2004 - 23:00

biggrin.gif:D Idag går smilet helt tilbake til øra biggrin.gif:D

Fikk utsatt timen hos Offroadservice til uke 22 ! Godt var det for delene kommer ikke før uke 20.

#17 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 14 April 2004 - 23:00

Ja, de får smile de som har aksler til det biggrin.gif:D

2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch

#18 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 14 April 2004 - 23:00

Da har jeg bestilt full dreving ( 4.88 ) og Arb foran og bak !

Ble litt for usikkert dette rundt No-slip så det var vel greit å strekken helt ut og montere det som funker 100% !
Bilen er ferdig bygget om i slutten av mai. Ulidelig lenge til men sånn er det bare. Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves:D

#19 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 10 April 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote"><blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">men til røyk tannhjula, og det skjedde på min etter ei uke.</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Ikkeno god loesning med andre ord:D

<i><div align="right">Opprinnelig postet av smart og wrangler</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Nei, var liksom det jeg prøvde å si biggrin.gif

#20 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 10 April 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">men til røyk tannhjula, og det skjedde på min etter ei uke.</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Ikkeno god loesning med andre ord:D