Gå til innhold



Foto

BREMSER.


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 ØRNODD

ØRNODD

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 09 February 2011 - 20:16

ER INGEN DREVEN MEKANIKER TRENGER DERFOR NOEN GODE RÅD.
ER DET NOEN DER UTE SOM KAN GI MEG GODE RÅD ELLER LITT PRAKTISK BISTAND
VED BYTTE AV SKIVER OG KLOSSER FORAN PÅ MIN RENAULT CLIO?

2002 MODELL.

BOR I BLOKK,DERFOR KAN JEG IKKE BENYTTE GARASJEN TIL BILREP.BRANNFORSKRIFTER MED VIDERE.
JEG KAN LEIE PLASS PÅ EN BENSINSTASJON I NÆRHETEN,DER KAN BILES HEVES OPP.

BOR I MOSS.


#2 Chris

Chris

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1378 Innlegg:

Posted 12 February 2011 - 02:37

QUOTE(ØRNODD @ 9 Feb 2011, 20:16) <{POST_SNAPBACK}>
ER INGEN DREVEN MEKANIKER TRENGER DERFOR NOEN GODE RÅD.
ER DET NOEN DER UTE SOM KAN GI MEG GODE RÅD ELLER LITT PRAKTISK BISTAND
VED BYTTE AV SKIVER OG KLOSSER FORAN PÅ MIN RENAULT CLIO?

2002 MODELL.

BOR I BLOKK,DERFOR KAN JEG IKKE BENYTTE GARASJEN TIL BILREP.BRANNFORSKRIFTER MED VIDERE.
JEG KAN LEIE PLASS PÅ EN BENSINSTASJON I NÆRHETEN,DER KAN BILES HEVES OPP.

BOR I MOSS.

Dette er en jobb som er meget enkel somregel. Det du gjør er at du skrur av hjulet så løsner du caliper som sitter som regel på to bolter som og er på endel biler glidere til kaliperen. Disse boltene er ofte litt stor ( i forhold til resten på en kaliper) når dette er gjort er det bare å lirke løs kaliper med sko bakover fra skiven når den er ute så er skiven lett å demnontere. sitter av og til en settskrue på navet i skiven som du løsner så er det bare å ta den av og sette på ny. Deretter ser du på hvordan klossene sitter festet i kaliper (ofte med klips ellernoe lignende) løs opp disse ( kan og hjelpe å se på de nye klossene for å da se hva som skal sitte fast på klossene og da være med når du løsner det fra kaliper.ta ut klosser og press stempelene (kan være et eller flere) helt inn, monter de nye klossene og sett kaliper på plass dette kan være litt trangt da både skiver er nye og klosser så viktig at stempler er helt tilbake slik at man får kaliper på plass. sjekk at om det er en glidene kaliper så smør helst med litt fett på de glideflateneboltene går i da disse ofte er det som gjør at den tar på begge sider ved bare et stempel. skru sammen og på med hjul og begynn på neste side. Lykke til
Chris
Support http://kccd.no

#3 ØRNODD

ØRNODD

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 12 February 2011 - 17:45

QUOTE(Chris @ 12 Feb 2011, 02:37) <{POST_SNAPBACK}>
Dette er en jobb som er meget enkel somregel. Det du gjør er at du skrur av hjulet så løsner du caliper som sitter som regel på to bolter som og er på endel biler glidere til kaliperen. Disse boltene er ofte litt stor ( i forhold til resten på en kaliper) når dette er gjort er det bare å lirke løs kaliper med sko bakover fra skiven når den er ute så er skiven lett å demnontere. sitter av og til en settskrue på navet i skiven som du løsner så er det bare å ta den av og sette på ny. Deretter ser du på hvordan klossene sitter festet i kaliper (ofte med klips ellernoe lignende) løs opp disse ( kan og hjelpe å se på de nye klossene for å da se hva som skal sitte fast på klossene og da være med når du løsner det fra kaliper.ta ut klosser og press stempelene (kan være et eller flere) helt inn, monter de nye klossene og sett kaliper på plass dette kan være litt trangt da både skiver er nye og klosser så viktig at stempler er helt tilbake slik at man får kaliper på plass. sjekk at om det er en glidene kaliper så smør helst med litt fett på de glideflateneboltene går i da disse ofte er det som gjør at den tar på begge sider ved bare et stempel. skru sammen og på med hjul og begynn på neste side. Lykke til



#4 ØRNODD

ØRNODD

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 12 February 2011 - 18:05

QUOTE(Chris @ 12 Feb 2011, 02:37) <{POST_SNAPBACK}>
Dette er en jobb som er meget enkel somregel. Det du gjør er at du skrur av hjulet så løsner du caliper som sitter som regel på to bolter som og er på endel biler glidere til kaliperen. Disse boltene er ofte litt stor ( i forhold til resten på en kaliper) når dette er gjort er det bare å lirke løs kaliper med sko bakover fra skiven når den er ute så er skiven lett å demnontere. sitter av og til en settskrue på navet i skiven som du løsner så er det bare å ta den av og sette på ny. Deretter ser du på hvordan klossene sitter festet i kaliper (ofte med klips ellernoe lignende) løs opp disse ( kan og hjelpe å se på de nye klossene for å da se hva som skal sitte fast på klossene og da være med når du løsner det fra kaliper.ta ut klosser og press stempelene (kan være et eller flere) helt inn, monter de nye klossene og sett kaliper på plass dette kan være litt trangt da både skiver er nye og klosser så viktig at stempler er helt tilbake slik at man får kaliper på plass. sjekk at om det er en glidene kaliper så smør helst med litt fett på de glideflateneboltene går i da disse ofte er det som gjør at den tar på begge sider ved bare et stempel. skru sammen og på med hjul og begynn på neste side. Lykke til


TAKK FOR ET MEGET UTFYLLENDE SVAR.

VERKSTEDET SKULLE HA I UNDREKANT AV 5000 KR.
2300 FOR SKIVER OG KLOSSER PLUSS ARBEID OG MOMS,DETTE ER VEL HVA DET KOSTER PLUSS MINUS NOEN KRONER.

VENNLIG HILSEN SVERRE

#5 Chris

Chris

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1378 Innlegg:

Posted 13 February 2011 - 15:33

det stemmer nok sikkert med priser på org deler osv det ja. Kjøp klosser og skiver på torshov bilrekvisita eller mekonomen eller noe sånt så sparer du mye bare der.
Chris
Support http://kccd.no