Gå til innhold



Foto

Hjelp...blåst topp pakning??


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1 reply to this topic

#1 ralissa

ralissa

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Posted 12 February 2011 - 09:36

Hei, har en 2000 m Galloper (145000 km) som i går begynte å ryke rimelig my hvit røyk. Bruker også kjølevann. Ikke vann i olje. Motor går også litt uryddig.

Det er en 2,5 TD 2000 mod.

1. Ser det er flere tykkelser på topp pakninger, hvilken er riktig å bruke?
2. Er det helt nødvendig å bytte ut bolter for feste av toppen?
3 Tiltrekkings moment?
4. Hvor bør jeg bestille pakning?

Kanskje noen har en en grei arbeidsbeskrivelse som de kan dele med meg????

Edited by ralissa, 12 February 2011 - 09:38.

Ford Customline 7,3 l Turbo Powerstroke på vegen, Galloper 2.5D i skogen.

#2 roxxx

roxxx

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 529 Innlegg:

Posted 12 February 2011 - 10:42

Ettersom du har en Pajero motor i bilen din kan du poste på Mitsubishisiden, vil tro du får mye hjelp der.

Det jeg kan si at du er nødt til å trykkteste toppen din når du har den av nå, en svakhet på disse motorene er toppen, den sprekker og gir sånn symptomer du beskriver.

Been there, done that.

Jeg løste hele greien med å putte en lite kjørt Galloper motor i min Pajero, var billigere det en å begynne å overhale en i utgangspunktet slitt motor.

Håper at det "bare" er toppakningen din, men få toppen sjekket.

smile.gif