Hei alle sammen!
Jeg har en Hummer H2 og trenger sårt noen veldig gode vinterdekk. Orginal dimmensjon er 315/70-17, og tengte kansje 35x12,5-17 eller noe tilsvarende.
Har hørt mye om Mudd dekk med dype mønster og seipe de er godt utvalg. Har kjørt to sesonger med Cooper Discoverer ATR, og var greie, men vil ha bedre dekk hvis jeg får tak i.
Hva vil dere anbefale? Har også lurt på å gå opp til 37x12,5(eller 13,5)-17.
Takker for all respons.
Hummer H2 og Vinterdekk
Started by
H2-Morten
, Feb 21 2011 12:00
8 replies to this topic
#1
Posted 21 February 2011 - 12:00
#2
Posted 21 February 2011 - 17:18
Mobil: 93262854
87 Volvo 740 Turbo
95 Chevy Silverado 2500 6,5td
98 Chevy Astro AWD 4,3 vortec
87 Volvo 740 Turbo
95 Chevy Silverado 2500 6,5td
98 Chevy Astro AWD 4,3 vortec
#3
Posted 21 February 2011 - 20:08
Kjører selv på General Grabber 315/75/16. pigget med de største piggene man får under lastebil størelse og seiping. Fungerer helt fantastisk levert på døren fra dekkonline.com ca 7000,- + 1700,- for pigging og seiping
Disse dekkene er ganske bløt i gummien og ferdig boret for 80 pigg
Disse dekkene er ganske bløt i gummien og ferdig boret for 80 pigg
Dodge har Cummins, men GM har Duramax med Allison bak....
Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html
Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html
#4
Posted 21 February 2011 - 23:03
Har en kompis som kjørte Hummer H2 og tom biltralle med BFG AT på bilen.. 35x12,5 tror jeg det var.. De er ubrukelige på snø og is! De(Han og fetteren min) kjørte ikke fort(ca 30kmt\t), og skulle bremse mot et kryss, det endte med at dekkene bare skled og abs'n prøvde så godt den kunne, uten at det hjalp.. Resultatet ble at de skled rett over krysset og ned en skråning.. Kompresjonsbrudd i ryggen og lang rekonvalesens..
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -
#5
Posted 22 February 2011 - 20:39
Kjedelig med fetteren og kammeraten din, men jeg kjenner igjen det med å skli med H2, bruker du den feil, med 4WD og det begynner å skli, så stopper det ikke... Og BFG er ubrukelige dekk (Orginal dekktypen som er på H2 i hvertfall).
Jeg er ikke intresert i piggdekk, da det blir enda en idiotisk avgift til staten, siden jeg bor i den virdunderlige byen bergen. Hadde tenkt på store knaster og seiping, men er usikker på dekktype osv.
Jeg er ikke intresert i piggdekk, da det blir enda en idiotisk avgift til staten, siden jeg bor i den virdunderlige byen bergen. Hadde tenkt på store knaster og seiping, men er usikker på dekktype osv.
#6
Posted 23 February 2011 - 19:59
QUOTE(H2-Morten @ 22 Feb 2011, 20:39) <{POST_SNAPBACK}>
Kjedelig med fetteren og kammeraten din, men jeg kjenner igjen det med å skli med H2, bruker du den feil, med 4WD og det begynner å skli, så stopper det ikke... Og BFG er ubrukelige dekk (Orginal dekktypen som er på H2 i hvertfall).
Jeg er ikke intresert i piggdekk, da det blir enda en idiotisk avgift til staten, siden jeg bor i den virdunderlige byen bergen. Hadde tenkt på store knaster og seiping, men er usikker på dekktype osv.
Jeg er ikke intresert i piggdekk, da det blir enda en idiotisk avgift til staten, siden jeg bor i den virdunderlige byen bergen. Hadde tenkt på store knaster og seiping, men er usikker på dekktype osv.
Prøv ut General Grabber. betalte 700 for seiping. verdt vær en krone
Dodge har Cummins, men GM har Duramax med Allison bak....
Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html
Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html
#7
Posted 24 February 2011 - 09:57
QUOTE(Silver@do @ 23 Feb 2011, 19:59) <{POST_SNAPBACK}>
Prøv ut General Grabber. betalte 700 for seiping. verdt vær en krone
Takker for tipset.
Var det dette dekket du hadde: http://www.tirerack....el=Grabber AT 2 ?
#8
Posted 24 February 2011 - 10:50
Har sett litt rundt og funnet noen dekk som kan være aktuelle basert på en "Online Survey" gjordt på et salgs side...
BFGoodrich Mud-Terrain T/A KM2 Scoret høyest totalt og på snø i sin kategori, noe høyere enn General Grabber og leveres i 37/12,5-17
Goodyear Wrangler MT/R with Kevlar®Scoret totaltsett noe lavere enn den over men nesten samme score på snø, og er i samme klasse som den over.
Goodyear Wrangler DuraTrac I egen klasse, men scoret best av alle dekkene på snø uansett hvilken klasse de er i av de som er aktuell, fåes i 315/70-17 (Står at de er seipet)
General Tire Grabber AT2 Best på snø i sin klasse, men 9 plass sammenlagt og noe under BFG MT KM2 Fåes i 35/12,5-17
Dick Cepek Radial F-C II Noe under den over på snø, 8 plass sammenlagt. Fåes i 35/12,5-17 eller 37/13,5-17
Firestone Destination A/T Denne er noe under de to over på snø, men på 2 plass sammenlagt. Fåes i 315/70-17
Bridgestone Dueler A/T REVO 2 Samme snøscore som over, men på 5 plass sammenlagt. Fåes i 315/70-17
Hvis dere kunne ha sett på de og kommentert hva dere mener om de forskjellige hadde jeg vært taknemmelig. Heller litt mot BFG Mud-Terrain T/A KM2 og seipe de for bedre grep...
BFGoodrich Mud-Terrain T/A KM2 Scoret høyest totalt og på snø i sin kategori, noe høyere enn General Grabber og leveres i 37/12,5-17
Goodyear Wrangler MT/R with Kevlar®Scoret totaltsett noe lavere enn den over men nesten samme score på snø, og er i samme klasse som den over.
Goodyear Wrangler DuraTrac I egen klasse, men scoret best av alle dekkene på snø uansett hvilken klasse de er i av de som er aktuell, fåes i 315/70-17 (Står at de er seipet)
General Tire Grabber AT2 Best på snø i sin klasse, men 9 plass sammenlagt og noe under BFG MT KM2 Fåes i 35/12,5-17
Dick Cepek Radial F-C II Noe under den over på snø, 8 plass sammenlagt. Fåes i 35/12,5-17 eller 37/13,5-17
Firestone Destination A/T Denne er noe under de to over på snø, men på 2 plass sammenlagt. Fåes i 315/70-17
Bridgestone Dueler A/T REVO 2 Samme snøscore som over, men på 5 plass sammenlagt. Fåes i 315/70-17
Hvis dere kunne ha sett på de og kommentert hva dere mener om de forskjellige hadde jeg vært taknemmelig. Heller litt mot BFG Mud-Terrain T/A KM2 og seipe de for bedre grep...
#9
Posted 24 February 2011 - 23:27
QUOTE(H2-Morten @ 24 Feb 2011, 09:57) <{POST_SNAPBACK}>
Stemmer det Bilde etter seiping. Har hatt forskjellige BF dekk og konstaterer at de er harde i gummien. Det ber jo ikke et pluss siden man gjerna har disse dekken 3-4 sesonger. General Grabber er veldig myk. Fortsatt myk på andre sesongen
Edited by Silver@do, 24 February 2011 - 23:32.
Dodge har Cummins, men GM har Duramax med Allison bak....
Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html
Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html