Gå til innhold



Foto

ATV og hastighet.


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
17 replies to this topic

#1 mastermedic

mastermedic

    Master of medics.

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 830 Innlegg:

Posted 21 February 2011 - 13:34

Hei.

Jeg har nå jobbet noen år med ATV og er egentlig ikke så opptatt av merke, kubikk eller hestekrefter.
Jeg har 4 stk ATV selv. 300ccm 2WD, 550ccm 4WD, 700ccm 2WD og 1000 4 WD.

Fart.
Dem aller fleste ATV gjør sjeldent mere en 100 km/t. De fleste ligger litt under. Selv min thundercat 1000ccm gjør ikke mere en noen og 90 kmt.
Min 300cm Sym gjør også rundt 80/90 kmt.

Denne farten er ikke tilfeldig på noen av maskinene. Jeg har en ny Honda 700xx cross, som jeg egentlig kjøpte for moro skyld.
Jeg bestemte meg for å teste denne litt ut på maksimal fart.
Byttet drev, satt på gatedekk, speedometer, stive dempere, oljetrykksmåler m.m. med kun tanke på å øke maksimalfarten på maskinen.
Har kalibrert speedometer etter bil, og gps samt klokket den på oppmålt strekke. Det er godt innenfor 5 % nøyaktighet.
Jeg når akkurat 140 km/t på maks fart.

Fyttegrisen...

Jeg er en erfaren ATV kjører, men dette er galematias.
Det føles som man kjører en fiskekasse, og ved den minste sving vil faenskapet flippe over.
Man blir helt stiv og kroppen føler frykt. Ikke pga farten i seg selv, men pga opplevelsen på ATV'en.

Man kan føle det på kroppen når noe ikke føles bra, hadde samme følelsen ned en lang bratt bakke på skateboard.
Man kan føle lett tendens til vobbling, en liten sving blir umulig o.s.v. Kort fortalt er ikke dette en bra ting for trafikken forøvrig eller for fører av ATV.

I trafikken kan man oppleve å måtte svinge unna noe (rådyr, katt, fotball, barn..). Med en bil kan man bråbremse og svinge brått unna en hindring, samme med MC.
ATV blir eid av sentrifugalkraft og velter momentant ved en brå sving i 140 km/t.
Etter min klare oppfattning er det livsfarlig å kjøre raskere en hva maskinen tilater naturlig aspirert.

Når man koker det ned til fysikk, tror jeg det handler om sporvidde, akselavstand og vekt.
En MC og en ATV er to vidt forskjellige kjøretøy, selv om likhetene er mange!


Be safe!

[attachment=38206:Bilde0053.jpg]

Edited by mastermedic, 22 February 2011 - 10:42.

......Dæven.... det smalt i bilen....... STOPP for faen,,

#2 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 21 February 2011 - 14:58

Æ e bare nesten enig!

Har hatt 3 ATV til nå, 96mod Kodiak 400, 06mod Grizzly 660 å nå en 09mod Grizzly 700.

Kodiaken me permament 4x4 å i realiteten 3 hjul som må gå like fort rundt var litt skummel, spesiellt på hardt underlag. Gjorde 89km på en go dag, dette var mer en nokk!!!!

Fikk så 660en, dette var som å gå i fra en 1950 talls amerikaner å opp til fineste sort italiensk sportsbil. Maks hastighet på denne var 115km i timen, grei veifart i mellom 70 å 100. Grizzly 700 har faktisk litt mindre toppfart å den er litt kortere å mindre, så den oppleves mere nervøs. Men jeg synes overhode ikke at det er skummelt å holde pluss minus 100Km på noen av de 2. På asfalt blir dem så klart langt mere nervøs, å du skal vite hva du holder på me. Men ser ikke no stort problem me det, så lenge du sette opp dempere osv rett.


Etter mine begreper er eneste likhet i mellom ATV å MC at de har samme ratt... Å selv om det er mye som er feil me lover å regler når det kommer til ATV, så er vel det som er aller mest feil at man kan kjøre dem på MC å Bil lappen!!!
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#3 Skauing

Skauing

    Rett og slett skauing!!!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1429 Innlegg:

Posted 21 February 2011 - 17:39

Ingen har vel ratt....? Ratt er rundt det. Styre derimot, et er ei stang med et par hølker på som er likt på ATV og MC biggrin.gif biggrin.gif

Uansett, enig med Medic'n her... Det er no fanteri med sånne doninger no særlig over 80 km/t. Har itte allverden føling med å dævelskapen driver med da, og sku det, måtte Gud forby, dukke opp et eller ani en må svinge unna så er du nærmest dau tvert. For uansett, så ske ATV'n oppå deg!! Det bare er sånn det...

..ikke sitt på noe kaldt, -da kommer dom!!!
 


#4 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 21 February 2011 - 23:20

QUOTE(Skauing @ 21 Feb 2011, 17:39) <{POST_SNAPBACK}>
Ingen har vel ratt....? Ratt er rundt det. Styre derimot, et er ei stang med et par hølker på som er likt på ATV og MC biggrin.gif biggrin.gif

Uansett, enig med Medic'n her... Det er no fanteri med sånne doninger no særlig over 80 km/t. Har itte allverden føling med å dævelskapen driver med da, og sku det, måtte Gud forby, dukke opp et eller ani en må svinge unna så er du nærmest dau tvert. For uansett, så ske ATV'n oppå deg!! Det bare er sånn det...



Va en liten skrivefeil dær ja tongue.gif

Marginan e små, det e dem også på en atv i de hastighetan. Når det e sagt, så ville æ ikke tadd en unnamanøver på Jeepen æ hadde før i 80-90 heller tongue.gif

De som ikke måtte føl sæ komfortabel me det må før all del ikke kjør så fort. Æ har holdt på me dette i over 10 år nu. Teng har verkelig skjedd me atv, å det e ikke no problem å hold de hastighetan de kan opperer me.
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#5 mastermedic

mastermedic

    Master of medics.

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 830 Innlegg:

Posted 22 February 2011 - 10:52

Jævla fjøyroværinga!!

Å skrive på dialekt er garantert tegn på at man er litt "tilbake", eller er dysletiker.

Æ ælske saman å kose me reindyran å førbanne søringan før at dæm e så pysat å ikke anærkjenne oss saman ovenførr trondjæm!!!
hahahahahaha,

Det er lissom noe Per Sundnes (MGP) over å skrive på nordnorsk. Litt sånn,, "lissom"... æ e no eit sexsymbol i beiarn!!


......Dæven.... det smalt i bilen....... STOPP for faen,,

#6 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 22 February 2011 - 12:23

QUOTE(mastermedic @ 22 Feb 2011, 10:52) <{POST_SNAPBACK}>
Jævla fjøyroværinga!!

Å skrive på dialekt er garantert tegn på at man er litt "tilbake", eller er dysletiker.

Æ ælske saman å kose me reindyran å førbanne søringan før at dæm e så pysat å ikke anærkjenne oss saman ovenførr trondjæm!!!
hahahahahaha,

Det er lissom noe Per Sundnes (MGP) over å skrive på nordnorsk. Litt sånn,, "lissom"... æ e no eit sexsymbol i beiarn!!



Jævla fjøyroværing: Nei du æ e ikke i fra valnesfjorden.

Sjøl om æ i likhet me de fleste i norge har sama i slekta en eller anna plass, så anser æ mæ ikke som same. Æ har heller ingenteng i mot dem, bortsett fra at de har påtvinga at det ska vær en del samiske trafikkskilt her nord ( akurta det gjør mæ førbanna). Nu e det vel heller ingen hemmelighet at den plassen i norge det bor flest sama å lappa e sør før trodheim.

At søringa e pysat, ska æ la vær usagt... de æ kjenner e ikke det.

Per Sundnes, e i fra bodø, å har vel ei dialekt som e meire tillgjort før tv, en de fleste av oss. Nu finnes det også et utall av dialekta her nord, som det gjær dær sør. Om enkelte beiarværinga hold han som et sexymbol ska æ også vær usagt, men æ ska nu nevn det før de 2-3 æ kjenner oppe i dalen dær neste gang æ treff dæm.

På nåkka som e såpass uførmeldt som offroad.no så velg æ faktisk å skriv dialekt, kun pga at æ har løst. Ikke på grunn av manglanes inteligens eller dysleksi, sjøl om det kanskje e sånn som enkelte søringa trur om oss som bor nord før sørtrøndelag... Mi klare oppfattning e no at det eksister idota både sør å nord før trondheim.

Har du problema me å skjønn ka æ skriv, så førstår du neppe heller vess du hør at æ prata, men bare spørr så ska æ oversett. Kanskje du lær nåkka wink.gif


Å så kan du nu heller hold dæ tell saken, i stede før å kom me personangrep bare førdi at du e uenig me mæ om kordan hastigheta som e farlig å ikke falrig på en atv.
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#7 Navara01

Navara01

    Pajero 2,8Tdi

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 22 February 2011 - 13:37

QUOTE(AMan @ 22 Feb 2011, 12:23) <{POST_SNAPBACK}>
----bare førdi at du e uenig me mæ om kordan hastigheta som e farlig å ikke falrig på en atv.


Sa forumets desidert største bedreviter laugh.gif
Bare så det ikke skal bli noen misforståelser mellom dialektene: En bedreviter, eller på tysk Besserwisser, er en person som fremstår som en som vet alt så meget bedre enn alle andre.
Offroad-bilder og filmer her

#8 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 22 February 2011 - 15:11

QUOTE(Navara01 @ 22 Feb 2011, 14:37) <{POST_SNAPBACK}>
Sa forumets desidert største bedreviter laugh.gif
Bare så det ikke skal bli noen misforståelser mellom dialektene: En bedreviter, eller på tysk Besserwisser, er en person som fremstår som en som vet alt så meget bedre enn alle andre.




Æ har i ella fall aldri mobba nån før kor dem bor eller kor dem e i fra...
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#9 mastermedic

mastermedic

    Master of medics.

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 830 Innlegg:

Posted 22 February 2011 - 17:31

QUOTE(AMan @ 22 Feb 2011, 15:11) <{POST_SNAPBACK}>
Æ har i ella fall aldri mobba nån før kor dem bor eller kor dem e i fra...



Slapp av mann!
Jeg er fra Bodø selv, oppvokst i rønnvika.
Har kun vært sørpå i rundt 10 år.

Liker meg godt sørpå men savner hjem noen ganger.
Uansett så finner jeg det litt "pinlig" når vi nordlenninger lissom skal "slenge" dialekten midt i flesisen på folk.
De samme nordlenningene finner ofte det utrolig provoserende når utlenninger slenger sin kultur i fleisen på dem.

Jeg er stolt av min nordnorske arv og væremåte, men å skrive på "lissomspråk" blir dumt og litt flaut.
Nå er det engang bokmål i dette landet!



.... det er nettopp dette er interesseforum handler om,,, diskusjoner, engasjement og følelser!

biggrin.gif

Edited by mastermedic, 22 February 2011 - 17:32.

......Dæven.... det smalt i bilen....... STOPP for faen,,

#10 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 22 February 2011 - 17:38

QUOTE(mastermedic @ 22 Feb 2011, 17:31) <{POST_SNAPBACK}>
Slapp av mann!
Jeg er fra Bodø selv, oppvokst i rønnvika.
Har kun vært sørpå i rundt 10 år.

Liker meg godt sørpå men savner hjem noen ganger.
Uansett så finner jeg det litt "pinlig" når vi nordlenninger lissom skal "slenge" dialekten midt i flesisen på folk.
De samme nordlenningene finner ofte det utrolig provoserende når utlenninger slenger sin kultur i fleisen på dem.

Jeg er stolt av min nordnorske arv og væremåte, men å skrive på "lissomspråk" blir dumt og litt flaut.
Nå er det engang bokmål i dette landet!



.... det er nettopp dette er interesseforum handler om,,, diskusjoner, engasjement og følelser!

biggrin.gif



Om du insunier at æ e i fra bodø, så ska æ lugg hjernerystelse på dæ om du kommer opp hit å æ får tak i dæ!! tongue.gif Landegode ligg bare tilfeldigvis i bodø område.... wink.gif

Du får synes ka du vil, æ kommer ikke tell å slutt me det, har ikke no problem me at andre bruka si dialekt i skrivaes form heller. Spørr du pent kan æ oversett om du har bodd før lenge dær sør wink.gif

Vi har vel 2 skriftspåk i lande, å snart kanskje 3... Ser i alle fall sånn ut under Bodø skilte om dagen.
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#11 mastermedic

mastermedic

    Master of medics.

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 830 Innlegg:

Posted 22 February 2011 - 18:07

QUOTE(AMan @ 22 Feb 2011, 17:38) <{POST_SNAPBACK}>
Du får synes ka du vil.....




Respekt!


beer.gif

......Dæven.... det smalt i bilen....... STOPP for faen,,

#12 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 22 February 2011 - 18:21

QUOTE(mastermedic @ 22 Feb 2011, 19:07) <{POST_SNAPBACK}>
Respekt!


beer.gif



Jepp biggrin.gif
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#13 feltvogna

feltvogna

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 191 Innlegg:

Posted 18 March 2011 - 11:33

QUOTE(AMan @ 22 Feb 2011, 18:21) <{POST_SNAPBACK}>
Jepp biggrin.gif


OK følte jeg måtte legge inn et svar her, startet bra med atv diskusjon men ble jo blandet helt ut så jeg tar opp tråden igjen,:

Kjøper du ATV kun for toppfart så har du driti deg ut, har noen kompiser som absolutt må trimme max og dreve om alt mulig. ...Blir litt som amerikanerene.. fort på rettstrekka og krasj i svingen.=)
Min Maxxer 300 har jeg riktignok drevet om.. MEN dette var ikke for toppfart, orginalt gjør den ca90km/t, men vanlig "bruksfart" er vel 70-80km/t, alikevel er det et ubehagelig høyt turtall på motoren, derfor jeg drevet om med 2 tenner mer foran, å ja toppfarten økte, men jeg fikk også et bedre turtall i bruksfart.
Så til toppfarten, jeg monterte på asfaltdekk og et kraftig kjede og satte utfor en enorm nedoverbakke jeg har her(på asfalt), spidometeret mitt går "bare til" 120km/t, men nåla gikk forbi dette, på grus gjorde den 115km/t(rett strekning).
TOTALT ubrukelig med denne farten, ATV vibrerte så mye at jeg ble nummen i ræ.., og tenna skrangla i takt med den totale mangelen på kontroll over kjøretøyet!.

MEN dette er INGENTING mot en nødbrems i 120km/t ca på asfalt, ja jeg punkterte......riktignok på bakhjulet, men jeg så engler og hørte søt musikk i noen sekunder.. var skummelt... hadde jeg punktert på forhjulet er jeg sikker på at jeg hadde spilt på harpe nå...

Så konklusjonen er vel at motorsykkel er for fart og ATV er og vil alltid være et "offroad" kjøretøy!

ps, om man skriver med dialekt.....hva har det med saken og gjøre??

#14 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 18 March 2011 - 12:29

QUOTE(feltvogna @ 18 Mar 2011, 11:33) <{POST_SNAPBACK}>
OK følte jeg måtte legge inn et svar her, startet bra med atv diskusjon men ble jo blandet helt ut så jeg tar opp tråden igjen,:

Kjøper du ATV kun for toppfart så har du driti deg ut, har noen kompiser som absolutt må trimme max og dreve om alt mulig. ...Blir litt som amerikanerene.. fort på rettstrekka og krasj i svingen.=)
Min Maxxer 300 har jeg riktignok drevet om.. MEN dette var ikke for toppfart, orginalt gjør den ca90km/t, men vanlig "bruksfart" er vel 70-80km/t, alikevel er det et ubehagelig høyt turtall på motoren, derfor jeg drevet om med 2 tenner mer foran, å ja toppfarten økte, men jeg fikk også et bedre turtall i bruksfart.
Så til toppfarten, jeg monterte på asfaltdekk og et kraftig kjede og satte utfor en enorm nedoverbakke jeg har her(på asfalt), spidometeret mitt går "bare til" 120km/t, men nåla gikk forbi dette, på grus gjorde den 115km/t(rett strekning).
TOTALT ubrukelig med denne farten, ATV vibrerte så mye at jeg ble nummen i ræ.., og tenna skrangla i takt med den totale mangelen på kontroll over kjøretøyet!.

MEN dette er INGENTING mot en nødbrems i 120km/t ca på asfalt, ja jeg punkterte......riktignok på bakhjulet, men jeg så engler og hørte søt musikk i noen sekunder.. var skummelt... hadde jeg punktert på forhjulet er jeg sikker på at jeg hadde spilt på harpe nå...

Så konklusjonen er vel at motorsykkel er for fart og ATV er og vil alltid være et "offroad" kjøretøy!

ps, om man skriver med dialekt.....hva har det med saken og gjøre??



ATV e et offroad kjöretöy ja.

Ä har aldri kjöp no atv för å kjör fort, men ä ser ikke probleme me å kjör i den farta som min Grizzly 700 (eller gamle 660) klar å oppnå!! Begge disse e 4x4 atva me fleire likhetstrekk til traktora en nåkka anna. Når ä ska fra A til B dersom fartsgrensan tillat det så går det me full spjeldåpning, det e trygt, det e sikkert å det e behagelig. Å ei nödbremsing fra de hastighetan e heilt uproblematisk. Ä har sågar kvär 14 daga taua henger på 500kg bak ATVen i de max hastighet. Det går heilt fint å det e trygt.

För dem som bi skremt av å kjör en hövelig ny ATV fort, så e dokker enten en VELDIG uerfaren sjaför, i så tillfelle BRA!! ikke overstig egenskapan dine, da går det galt!!! Eller du har en atv me et seriöst behov för reprasjona!! Eller dokker har rett å slett en verkelig dårlig ATV!! Prövde en 250 kina ATV för et par år sia, denne va som enkelte beskriv livsfarlig i toppfart, å toppfarta va bare 40!!!

Dialekt e töfft!! Unskyld diverse rare bokstava, er i sverige wink.gif
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#15 aanys

aanys

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 10 Innlegg:

Posted 19 March 2011 - 09:03

[quote name='AMan' date='18 Mar 2011, 12:29' post='1615895']
ATV e et offroad kjöretöy ja.

Forsøk en såkalt elgtest med ATV, skal ikke høye hastigheten til for å velte da. Har ikke sansen for høy
hastighet på ATV, har nå en Polaris Big Boss 800 6x6, og DEN er i hvertfall ikke laget for fart, selv om jeg
har hatt den i 85 km/t. Veltet nesten med den i en sving på asfalt. En unge krysset plutselig veien og jeg
måtte vri styret helt over mot høyre, en skikkelig elgtest. Rakk ikke å kaste kroppen etter. Var vel ikke mer
enn 10 cm fra bakskjermen på gutten. Fikk meg en skikkelig støkk da, og hadde ikke mer en en 30-35 km/t
akkurat da. (Har kjørt ATV noen år, men mest i skogsarbeid)
PS: Skal dere diskutere dialekt og bosted etc på det nivået som er blitt gjord her, hopp over til et annet forum
er dere snille. Har ikke noe i dette forumet å gjøre.
MVH Aanys

#16 feltvogna

feltvogna

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 191 Innlegg:

Posted 23 March 2011 - 11:11

För dem som bi skremt av å kjör en hövelig ny ATV fort, så e dokker enten en VELDIG uerfaren sjaför, i så tillfelle BRA!! ikke overstig egenskapan dine, da går det galt!!! Eller du har en atv me et seriöst behov för reprasjona!! Eller dokker har rett å slett en verkelig dårlig ATV!! Prövde en 250 kina ATV för et par år sia, denne va som enkelte beskriv livsfarlig i toppfart, å toppfarta va bare 40!!!


ser ikke helt konklusjonen din der......

#17 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 23 March 2011 - 11:59

QUOTE(feltvogna @ 23 Mar 2011, 12:11) <{POST_SNAPBACK}>
För dem som bi skremt av å kjör en hövelig ny ATV fort, så e dokker enten en VELDIG uerfaren sjaför, i så tillfelle BRA!! ikke overstig egenskapan dine, da går det galt!!! Eller du har en atv me et seriöst behov för reprasjona!! Eller dokker har rett å slett en verkelig dårlig ATV!! Prövde en 250 kina ATV för et par år sia, denne va som enkelte beskriv livsfarlig i toppfart, å toppfarta va bare 40!!!


ser ikke helt konklusjonen din der......



Kordan konklusjon e det du ikke ser eller skjønna??

1. Du (altså fører) e veldig uerfaren, å tørr derfor ikke å kjør fort me ATV. Dette e heilt topp, de fleste ulykka me ATV å alle andre motoriserte kjøretøy skjer pga at førern kjør over evne. Har du såpass selvinnsikt at du kjørsaktere så går det bra.

2. Dersom du e en go sjofør, men ATVen oppleves som farlig pga dårlige egenskapa i høy fart. Så har du et eller anna som e feil på ATVen. Da tar man det rolig til man evt får bytta den eller de delan som e årsaken til at den oppleves som ustabil å farlig i høy fart.

3. Du har en dårlig atv, det e kvalitetsforskjella blandt ATVa, å nån e serdeles dårligere en andre, har du en sånn skjønna æ godt at du tar det rolig, æ har personlig prøvd en 250 atve (linglong hinghong elns) et kinaprodukt, denne va livsfarlig i toppfart å toppfarta va 40km i timen.



Ka e det du ikke skjønna??

Edited by AMan, 23 March 2011 - 12:03.

Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#18 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 23 March 2011 - 12:02

QUOTE(aanys @ 19 Mar 2011, 10:03) <{POST_SNAPBACK}>
ATV e et offroad kjöretöy ja.

Forsøk en såkalt elgtest med ATV, skal ikke høye hastigheten til for å velte da. Har ikke sansen for høy
hastighet på ATV, har nå en Polaris Big Boss 800 6x6, og DEN er i hvertfall ikke laget for fart, selv om jeg
har hatt den i 85 km/t. Veltet nesten med den i en sving på asfalt. En unge krysset plutselig veien og jeg
måtte vri styret helt over mot høyre, en skikkelig elgtest. Rakk ikke å kaste kroppen etter. Var vel ikke mer
enn 10 cm fra bakskjermen på gutten. Fikk meg en skikkelig støkk da, og hadde ikke mer en en 30-35 km/t
akkurat da. (Har kjørt ATV noen år, men mest i skogsarbeid)
PS: Skal dere diskutere dialekt og bosted etc på det nivået som er blitt gjord her, hopp over til et annet forum
er dere snille. Har ikke noe i dette forumet å gjøre.
MVH Aanys



Æ har aldri prøva 6hjuling, men me 2 låste bakakslinga så e den vel ikke veldig singvillig nei tongue.gif

Hadde vært artig å prøva 6hjuling smile.gif

Elgtest e ikke gøy på atv, men det e va det ikke i en jeep GC heller da æ prøva tongue.gif


Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!