Gå til innhold



Foto

Midlertidig offroader uten verditap


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 creez

creez

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 7 Innlegg:

Posted 25 February 2011 - 15:15

Hallo godtfolk!

Jeg trenger en midlertidig offroader som jeg kan kjøpe nå og ha fram til høsten (begynner utdanning da) kan være jeg får råd til og ha den lengere. men prioterer hus først og fremst.

Jeg har ikke vert borti noen skikkelig offraoder før. Har hatt subaru forester 02 og en hyundai terracan 03 og kjører i dag en nyerere legacy.

Regner med og ha en rundt 70K til bil. men alt fra 50-80' er interesant.
Det viktigste blir uansett og ikke tape noe om det blir slik at jeg kun skal ha den fram til høsten.

Eneste kriteriet er 4x4 og at man kan sette seg inn/opp i bilen og ikke ned. Og selvfølgelig at den er i bra stand og slepper påkost med en gang.

Jeg har sett på Pajero 92-97 diesel. Cherokee 94-00 (bensin 2,5), 4runner 90-95 diesel, landcruiser 85-90 diesel, G-wagen 85-92 diesel.

Noen som har forslag, andre anbefalinger eller argumenter for/mot.

Takker og bukker for alle svar. God helg foresten!

#2 Lars'ern

Lars'ern

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1450 Innlegg:

Posted 25 February 2011 - 21:59

Kjøp japansk, så holder det bra også. Og pristapet er minimalt når det er nede i de summene der. Største motargumentet mot japser, er rust.
Lars'ern




Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)

#3 EHS

EHS

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Posted 25 February 2011 - 23:40

Kjøp defenderen til 50.000 på LRF. Den faller ikke i pris.... og i motsetning til kjøkkenredskapene fra sushi-land er den en fest å kjøre.

Eivind
Get in, sit down, shut up and hang on.

#4 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 28 February 2011 - 12:31

Skal du ha noe uten verditap så leter du etter en Zuki/Lada/Pajero i 7000-kronersklassen... biggrin.gif
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere