Kjøring i vann?
#1
Posted 26 February 2011 - 23:48
#2
Posted 28 February 2011 - 12:37
JA du får van ninn i drivverket da det har utlufting i differ og gearkasse. Men så lenge du skifter alle oljer etter et bilbad så er det ingen problem. Sitter noen "enveisventilpatenter" på diffene og gearkassen på de fleste biler, men ikke alle funker like bra... Du ser på olja om den har tatt inn vann når du skifter. Da er den gråaktig på fargen.
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#3
Posted 28 February 2011 - 13:27
JA du får van ninn i drivverket da det har utlufting i differ og gearkasse. Men så lenge du skifter alle oljer etter et bilbad så er det ingen problem. Sitter noen "enveisventilpatenter" på diffene og gearkassen på de fleste biler, men ikke alle funker like bra... Du ser på olja om den har tatt inn vann når du skifter. Da er den gråaktig på fargen.
Du putter en akvariepumpe (luft) inn i en nippel på fordeleren.
Gode kabler med tetting er viktig...
Så er det bare å kjøre til det sier stopp :-)
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#4
Posted 28 February 2011 - 22:35
JA du får van ninn i drivverket da det har utlufting i differ og gearkasse. Men så lenge du skifter alle oljer etter et bilbad så er det ingen problem. Sitter noen "enveisventilpatenter" på diffene og gearkassen på de fleste biler, men ikke alle funker like bra... Du ser på olja om den har tatt inn vann når du skifter. Da er den gråaktig på fargen.
Gode kabler med tetting er viktig...
Så er det bare å kjøre til det sier stopp :-)
Ok, tusen takk
Edited by OllllO, 28 February 2011 - 22:38.
#5
Posted 01 March 2011 - 13:54
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#6
Posted 01 March 2011 - 16:56
#7
Posted 02 March 2011 - 20:39
#8
Posted 02 March 2011 - 21:50
De fleste komponenter under panseret på en bil er laget for å tåle vann. De fleste biler jeg har sett under panseret på, har hatt hjernen og alt av sårbar elektronikk høyt plassert og godt beskyttet mot vann. Tåler det motorvask med kraftig høytrykksspyler burde det tåle en liten dukkert også...
EDIT: Selvfølgelig best å bruke en gammel dieselsliter uten mye sårbar elektronikk hvis man skal være trygg
Edited by MB300Diesel, 02 March 2011 - 21:52.
#9
Posted 03 March 2011 - 20:47
EDIT: Selvfølgelig best å bruke en gammel dieselsliter uten mye sårbar elektronikk hvis man skal være trygg
Ok, så elektronikken tåler vann, men ikke fordeleren?
#10
Posted 04 March 2011 - 00:05
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#11
Posted 26 March 2011 - 00:27
#12
Posted 26 March 2011 - 00:45
#13
Posted 26 March 2011 - 11:03
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#14
Posted 10 June 2012 - 12:27
#15
Posted 10 June 2012 - 14:10