Erfaringer med Dodge Durango?
#1
Posted 10 March 2011 - 17:23
Men hvordan er kvaliteten på disse bilene? Ruster de? (Hvor?) Har de noen svakheter? Er det noen forskjeller på årsmodellene? (Er da altså forrige typen Durango som er aktuell.) Er delene dyre/billige sammenlignet med andre merker? Noen som vet forbruket på dem? Vurderer å kjøpe en med gassdrift, da jeg kjører min. 10mil for dagen, og ser for meg at jeg kan spare en del i drivstoffutgifter. Men samtidig er det litt trasig å bytte en bil jeg er fornøyd med. "Vet hva jeg har, men ikke hva jeg får..."
Håper noen har vært borti disse bilene, og kan gi meg noen svar!
#2
Posted 12 March 2011 - 20:25
#3
Posted 13 March 2011 - 09:11
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje
#4
Posted 13 March 2011 - 20:57
Takker og bukker om noen har noe å bidra med! Tøffe biler, og det frister veldig å kjøpe en...
#5
Posted 16 March 2011 - 17:19
på bensin så kan du regne ut selv med min 2 liter på mila (-:
#6
Posted 18 March 2011 - 17:04
Takker og bukker om noen har noe å bidra med! Tøffe biler, og det frister veldig å kjøpe en...
5,9 er en god gammel Chrysler 360, samme familie som 318 (som enkelte kaller 5,2)
4,7 er en nyutviklet motor for 1999 eller deromkring.
Durango har mye til felles med Jeep Grand Cherokee WJ, men Jeep`en har skikkelig galvanisering fra fabrikk, samt spiralfjører bak (Durango har bladfjører)
92` Suburban 5.7 (et gammelt vrak av en arbeidsbil)
04` Express Van 5.3/AWD m/ BRC Sequent, 5/8-seter på b-førerkort *solgt
03` Avalanche Z71 m/ Prins VSI 5-seter "klasse-B" Bilstein 4600 9"x20" Mickey Thompson med 285/60-20 *solgt
01` Yukon XL 6.0 7-seter "klasse-B" Bilstein 5100 Denali-grill Escalade roof-rack & lakkerte Escalade vent caps *solgt
#7
Posted 29 March 2011 - 20:23
Er det reg.reim på disse, eller kjede?
#8
Posted 03 April 2011 - 11:45
forøvrig så bruker min noe mere en snittet på grunn av brede og store dekk..
disse er der register kjede på...
Edited by fjallasport-ram, 03 April 2011 - 11:54.
#9
Posted 30 June 2011 - 13:25
Er det reg.reim på disse, eller kjede?
Hei
Du har vel trolig allerede valgt deg en ny bil. Men jeg kjører en Dodge Durango 5.7 HEMI.Den er bygd om til gass og jeg bruker mindre enn nevnt her. På blandet kjøring går det ca 420km på 78 liter gass(fullt for en 90liters tank pga trykk). Det blir 1.85l på mila. Med gass bruker man 20-25% mer enn med bensin. Jeg fyller på LPG statsjoner istedenfor bensinstasjoner og betaler da 5.79 - 5.99kr literen. Så er en del å spare på å finne en LPG stasjon kontra Shell eller Statiol. http://lpgnorge.no/stasjonsoversikt/
#11
Posted 14 July 2011 - 01:35
#12
Posted 26 July 2011 - 11:35
må bare svare og pressisere litt det ble litt for mye for mange som bor i sentrale srøk med e prisene jeg har oppgitt:
her er det bare en fyllestasjon, men skulle ønsket det var flere. Å siden dette er utkantnorge, så kommer det frakttillegg på frakt av gass til denne stasjonen.
men når bensin koster 15 kr/l så er det en besparelse når jeg kjører 65 mil på 155 l gass. selv om gassen koser 8,50 nå.. bilen bruker 2l bensin på mila å 2,4 l gass det beklrefter dine tall på 20-25% mere på gass.
5,9'n er den tørsteste desverre for min del, men det er ingen hindring når kjøregleden bevises med et smil hver gang jge tar en tur..
men jeg har ikke fantasert angående de prisene jeg har gitt.
det skal forøvrig være en "barnesykdom" med 5,9. under innsuget ligger det en alu "pakning" eller "splach-pan" denne skal vist skape noe problemer med oljeforbruk etter en tid. Dette løses med et nyere type innsug som ikke trenger denen alu-tingen. da er problemet løst. dog jeg har ikke byttet denne enda, å har kjørt 180 000 snart med min bil. Jeg følger med olja å har noe forbruk, men det er ikke ut over det normale. etterfyller ca 3 liter i løpet av året, å jeg kjører 40000 i året.. Det sies også på dodgeforum at forbruket går ned om mann bytter innsug...
#13
Posted 25 August 2011 - 21:19
Ser også at enkelte har hatt service og reparasjoner på girkassa, noen svakheter på de?
#14
Posted 21 November 2011 - 16:04
Ser også at enkelte har hatt service og reparasjoner på girkassa, noen svakheter på de?
Ingen "problem" med rust, men sjekk karosserifestene som er rett bak forhjula. Disse er konstruert mindre lurt, så de vil bli fulle med sand og jord. Sjekk også for rust i forbindelse med listene som ligger under siderutene.
5.9 motoren i min 2003 bruker 1.9 med LPG på blanda kjøring. 5,2 motoren i den 1998 jeg hadde før brukte omtrent det samme.
Har ikke hatt girkasseproblemer, men så stoler jeg heller ikke på andre til å justere opp bånda i kassa ved oljeskift. Har sett flere "merkeverksteder" der folk muligens bare er opplært på manuell kasse.
Vet ikke hvor mye Newton det er i 4,7 motoren, men de få ekstra som var fra 5.2 til 5,9 gjør en utrolig forskjell på hvor lite bilen girer i motbakker.
En eller annen gang mellom 1998 og 2003 bytta de fra snekke til tannstang styring. Dette er en _stor_ forbedring.
Ragnar Garli
Plass mellom tre'a. Her e det veg.
#15
Posted 23 September 2012 - 15:37